• 0

juridische impasse

 

 

   impasse vrijgeven financiering

« Gepost op: Vandaag om 14:27:13 »

Beste mensen,

 

Ik ben voornemens een verbouwing te doen binnen een huurpand. Financiering daarvoor is rond, alleen nu komt het op de uitvoering daarvan; de bank financiert een stuk, de vastgoedeigenaar financiert een stuk (financieringsbijdrage, geen lening o.i.d.) en ikzelf natuurlijk.

 

De bank wil dat de bijdrage van de vastgoedeigenaar en mijzelf als eerste worden gebruikt voor de verbouwing, daarna het gedeelte van de bank. De vastgoedeigenaar wil dat de bank en ik als eerste hun/mijn potje opmaken alvorens zij hun bijdrage beschikbaar stellen. De vastgoedeigenaar ziet het nl. als risico dat ik met mijn BV tijdens (!) de bouw failliet ga en de eigenaar met een half afgebouwde kantoorverdieping blijft zitten.

 

Ik heb meerdere voorstellen gedaan, tot op heden tevergeefs, partijen gaan niet met elkaar aan tafel..het laatste voorstel is om partijen overeen te laten komen tot een soort afbouwgarantie; al het beschikbare geld wordt besteed voor de verbouwing, ook als ik met mijn BV tijdens de bouw (slechts een week of 6) 'omval'. De vastgoedeigenaar heeft dan de zekerheid dat de kantoorverdieping kant-en-klaar wordt opgeleverd, betaalt aan de bank een kleine overname (zodat de bank ook uit de schulden is) en kan de verdieping aan derden verhuren en zelfs een overnamebedrag vragen aan een nieuwe huurder. Belangrijk detail; de verbouwing is dermate courant dat een nieuwe huurder zich snel zal aandienen!!

 

Op zich een sluitend verhaal, ware het niet dat de vastgoedeigenaar nu aangeeft dat als ik tijdens de bouw 'omval', de curator in het spel meedoet die boven gemaakte afspraken staat en de afbouw toch in het geding zal komen, met name ook omdat ik met de bank een financiering heb afgesloten.

 

Jurist, accountant en notaris hebben er al naar gekeken, welke ervaringsdeskundige helpt me deze impasse te doorbreken?

Mijn BV is overigens nieuw op te richten, geen verplichtingen en geen schulden!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Mullvad,

 

Dezelfde vraag 2 x stellen is niet nodig. gelieve dat (dubbel posten/crossposten) a.u.b. niet meer te doen.

Dit topic gaat op slot en zal worden verwijderd. Discussie kan in het oorspronkelijke topic

 

De reactie van Ron van der Kolk zal ik verhuizen naar dat andere topic

 

Groet,

 

Norbert

 

HL Administrator

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.