• 0

Hoe kan ik mijn bedrijf - diensten in een presentatie vormgeven

HL-ers,

 

Om mijn diensten (advertising voor bedrijven) te presenteren aan nieuwe klanten, zal ik dit moeten vormgeven op een gepaste manier. Echter heb ik hier geen ervaringen in of mee..en loop hierin vast.

 

Hoe presenteer ik mij naar een bedrijf waarin ik laat zien wat ik te bieden heb. Mondeling, brochure of video - Powerpoint presentatie? Wat is een goede manier. Even los van fotomateriaal (geen voorbeelden beschikbaar).

 

Ik verkoop (wil gaan verkopen) socialmedia en outdoor reclames binnen een campagne van 1 jaar. Bedrijven kunnen hierbinnen hun diensten en-of producten presenteren, met ondersteuning in beeld en-of geluid op locatie, site en auto.

Ik bied zogezegd een promotie aan in outdoor events en binnen de mogelijkheden van socialmedia voor de duur van 1 jaar.

 

Om de toekomstige adverteerders te benaderen zoek ik de beste manier om een goed en prof. presentatie te laten zien. Het gaat immers om de "grotere jongens" op de markt.

 

Wie heeft hier ervaring in of mee, of heb je een goed advies of tip?!

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Niet om je voor de schenen te schoppen hoor, maar.... als je advertising wilt verkopen en je weet niet hoe je jezelf moet advertisen omdat je geen ervaring hebt... dan vraag ik me af of je de juiste business hebt gekozen. Dapper dat je meteen voor de "grotere jongens" gaat, maar die verwachten denk ik toch ietsje meer.

 

Maar om toch een inhoudelijk antwoord te geven: de juiste vorm lijkt me voor de hand liggen, namelijk de vorm die je ook wilt aanbieden aan de klant. Als je social media campagnes verkoopt, waarom zou je dan laten zien dat je mooie Powerpoints kunt maken? Practice as you preach enzo.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Een kritische noot is goed en altijd welkom, maar kan ook doorslaan naar de verkeerde richting.

Als ik voor een bedrijf een reclame bordje omhoog hou en een link plaats op mijn site, is een advertising achtergrond in mijn ogen niet nodig, immers een ondernemer kan niet in alle verzette van zijn onderneming uitblinken in kennis en ervaring. Wel kun je derden zaken laten regelen of eigen personeel inzetten met de juiste tools.

 

Ik doel op de presentatie naar een adverteerder. Volstaat een powerpoint presentatie of werkt een brochure het zelfde uit.

Met andere woorden, waarmee scoor je in de eerste indruk extra punten zo gezegd.

 

Voor de feitelijke verkoop zoek ik bekwame personen die mijn dienste aan de man moeten brengen, maar daar zal ik een ondersteunende functie in vervullen met de nodige materialen.

 

Het is en blijft een open vraag en iedereen heeft zijn of haar mening, en hoe meer ik kan afleiden van andere, hoe meer ik een goede beslissing kan nemen.

 

Reageer graag...

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt alsof je goed voor ogen hebt wat je wilt, maar dat het niet lukt om dat om te zetten in een helder verhaal en dan ook nog op een manier aanbieden waar klanten door geprikkeld worden.

 

Wat belangrijk is, is om jezelf het volgende af te vragen:

* wie is je doelgroep?

* wat weet je van je doelgroep?

* waar zijn ze te vinden?

* wat wil je hen aanbieden?

* hoe wil je dat aanbieden?

* via welk(e) communicatiemiddel(en) kun je je product aanbieden/presenteren?

 

Er zijn ontzettend veel manieren om je te presenteren, maar het is lastig om je advies te geven wat het beste is voor jouw doelgroep. De 'grotere jongens' is nog niet erg duidelijk. Kun je dat misschien wat concreter maken? In welke branche zitten ze? Zijn het regionale of nationale spelers? Misschien wel internationaal?

 

Begrijp ik goed dat advertising deel uit maakt van een groter iets? Verkoop je advertentieruimte aan sponsors van events? Zie ik het zo goed? Want dan moet je de advertising misschien niet los zien van de rest. En moet je alles misschien wel op een hele andere manier aan de man brengen.

 

Hoor het wel! Succes!

Ik help ondernemers hun ideeën over promotie, marketing en communicatie om te zetten in een concreet communicatie(actie)plan en help bij de uitvoering daarvan.

Link naar reactie
  • 0

Excuus als ik doorsloeg, Event2013.

 

Maar een advies is zo niet te geven. Of een powerpoint of een brochure beter werkt hangt van zoveel factoren af, zoals Rosa ook opmerkt. Ook al heb ik ervoor gestudeerd, ik kan je er zo simpelweg geen antwoord op geven.

 

Maar eigenlijk zou ik allebei niet kiezen, want nogmaals: practice what you preach. Daar komt de reactie van Ralph ook op neer, als ik zo vrij mag zijn die te interpreteren.

 

Hoe je überhaupt bij de grote jongens binnenkomt is een veel groter probleem dan het presentatiemiddeltje dat je meeneemt. Heb je daar al ideeën over?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik verkoop (wil gaan verkopen) socialmedia en outdoor reclames binnen een campagne van 1 jaar. Bedrijven kunnen hierbinnen hun diensten en-of producten presenteren, met ondersteuning in beeld en-of geluid op locatie, site en auto.

Ik bied zogezegd een promotie aan in outdoor events en binnen de mogelijkheden van socialmedia voor de duur van 1 jaar.

 

Begin eens met een goede pitch want de omschrijving die je hier plaats, daar begrijp ik geen snars van.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.