• 0

prive failiet en opnieuw ondernemen

 

Ik ben helaas in privé failiet gegaan door toedoen van derden maar doet helaas niet ter zake.

 

Nu ben ik in 2011 de schuldsanering in gegaan, lekker aan het werk bij een werkgever,krijg ik na een jaar een oproep van de rechtbank dat ik uit de sanering wordt gezet omdat je wettelijk maar eens in de 10 jaar gebruik mag maken van de WSNP.

Ik kan dus pas weer aanspraak maken eind 2014. nu heb ik met al mijn schuldeisers een regeling getroffen inmiddels al 6 maanden rustig. alleen krijgen ze maar 8 euro per maand.

Nu wil ik naast mijn huidige baan graag een bedrijfje op starten,zonder dat er gelijk problemen komen. is er een legale form om te ondernemen ik wil dit naast mijn huidige baan gaan doen en het geld opsparen en over 2 jaar een crediteuren akkoord sluiten. hebben de schuldeisers meer dan dat ik de schuld sanering in ga.

 

Graag jullie advies

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, niet echt weet niet echt welke constructie nu echt werkt. het is nu wel aantrekkelijk een Bv op te richten de een zegt dat het mogelijk is om een stichting administratie kantoor met als werkmaatschappij een BV mogelijk is.ik als bestuurder wil nog niet zeggen dat ik eigenaar ben. en dan certificaten uitgeven aan derden familie,vertrouwens personen.

Vind zelf een buitenlandse constructie niet echt iets omdat ik de in en ouds niet ken.

 

Het laatste is dat er schuldeisers beslag leggen dan komt er van ondernemen weinig terecht.

Link naar reactie
  • 0

Dag Sander,

 

Erg vervelend dat je failliet bent gegaan.

 

Vergeef me mijn kritische vraag, maar... Voor de schuldeisers heb je maar 8 euro per maand, maar je hebt wel geld om een BV structuur op te zetten? Die ene euro kapitaal lukt wel voor een flex BV, maar de notaris werkt niet gratis.

 

Daarnaast: je wilt eigenlijk anderen een BV laten oprichten en daar bestuurder zijn. Hebben deze anderen zoveel vertrouwen in je ondernemerschap dat ze dat willen? Vind je het zelf verstandig?

 

En wat is je doel met ondernemen, als bestuurder zo veel mogelijk geld verdienen voor je schuldeisers, of zie je het als een manier om je inkomsten juist aan hun gezichtsveld te onttrekken? Dat je in een andere post vraagt om tips om anoniem te kunnen ondernemen, maakt het er niet beter op.

 

Ik wens je alle wijsheid om goed met deze lastige situatie om te gaan.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Is inderdaad gecompliceerd, wil me zeker niet onttrekken voor mijn schuldeisers maar graag op een legale manier een bedrijf starten zonder dat er ook maar een beslag gaat leggen op iets wat er niet is. in mijn vorige tropic stond er inderdaad anoniem!!

maar dat was om andere redenen ontvoeringszaak uit het verleden, maar doet niet ter zake.

Link naar reactie
  • 0

ik wil anderen geen BV op laten richten ik wil alles zelf in de hand houden. en er zijn derden die wel iets willen investeren een Euro BV heb je inclusief notaris kosten al voor 299 euro. maar daar ben ik niet mee geholpen.

ligt iets gecompliceerde.

 

Link naar reactie
  • 0

Is inderdaad gecompliceerd, wil me zeker niet onttrekken voor mijn schuldeisers maar graag op een legale manier een bedrijf starten zonder dat er ook maar een beslag gaat leggen op iets wat er niet is. in mijn vorige tropic stond er inderdaad anoniem!!

maar dat was om andere redenen ontvoeringszaak uit het verleden, maar doet niet ter zake.

 

Fijn dat het met goede intenties gebeurd! Hopelijk snap je dat je oorspronkelijke vraag bij mij een andere indruk wekt. En excuus dat ik twee ongerelateerde vragen met elkaar in verband heb gebracht.

 

ik wil anderen geen BV op laten richten ik wil alles zelf in de hand houden. en er zijn derden die wel iets willen investeren een Euro BV heb je inclusief notaris kosten al voor 299 euro. maar daar ben ik niet mee geholpen.

ligt iets gecompliceerde.

 

Nu ja, jij richt het in de praktijk wel op, maar je bedoeling is dat anderen eigenaar worden. Tenminste, dat schrijf je.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

er werd mij verteld een stichting op te richten en een Bv in de stichting te plaatsen van beide bestuurder te worden en de certificaten uit te geven aan derden.

als ik bestuurder ben wil niet zeggen dat ik eigenaar ben.

 

Volgens mij werkt deze constructie niet.

 

Dit was mijn vraag,

 

Ik weet ook wel dat het makkelijker is een vertrouwens persoon een bedrijf op laten richten ( katvanger) en daar in loondienst gaan. dit is makkelijker maar een weg die ik niet wil bewandelen. wil het zelf doen op een legale manier.

Zonder in de problemen te komen.

 

daar wil ik graag advies over.

Link naar reactie
  • 1

Wat ik niet snap aan deze hele discussie.

Als er mensen zijn die in jou ondernemerscapaciteiten geloven, waarom zetten zij dan niet zelf een bedrijf op met jou als bedrijfsleider? Bij de start kun je afspraken maken over toekomstig eigenaarschap zodat je later alsnog eigenaar kunt worden van de onderneming..

 

Op deze manier kun je vrij ondernemen en door geld te verdienen je schuldeisers afbetalen zodat je straks iedereen recht in de ogen kunt kijken.

Link naar reactie
  • 0

er werd mij verteld een stichting op te richten en een Bv in de stichting te plaatsen van beide bestuurder te worden en de certificaten uit te geven aan derden.

als ik bestuurder ben wil niet zeggen dat ik eigenaar ben.

 

Volgens mij werkt deze constructie niet.

 

Dit was mijn vraag,

 

Ik weet ook wel dat het makkelijker is een vertrouwens persoon een bedrijf op laten richten ( katvanger) en daar in loondienst gaan. dit is makkelijker maar een weg die ik niet wil bewandelen. wil het zelf doen op een legale manier.

Zonder in de problemen te komen.

 

daar wil ik graag advies over.

 

Een vertrouwenspersoon die een bedrijf op richt is per definitie geen katvanger. Een katvanger is iemand waar je je achter verstopt om vervolgens illegale praktijken te voeren zonder dat de naam van de persoon die ook daadwerkelijk illegaal handelt terug komt op ook maar enig document.

 

 

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.