• 0

Betalingsvoorstel Embuste Advocaten is nep

Gisterenavond kreeg ik een mail van een advocaat. Ik zou rond de 10.000 euro van een klant tegoed hebben, en die wilde een betalingsregeling treffen. Nu hebben wij geen vorderingen van die grootte, dus er gingen meteen alarmbellen rinkelen. Eerst denk je nog: misschien naar een verkeerd adres gestuurd, maar mijn naam en voorletters stonden keurig in de brief.

Advocaat op Google gezocht, bestaat niet. Bedrijfsnaam van de schuldenaar opgezocht: bestaat ook niet. Het tel. nummer is van een particulier in A'dam.

De vordering staat overigens in een html-document -ook al verdacht natuurlijk- met macro's (of hoe heet dat), want ze waren er 1 vergeten in te geven. Misschien zit er een virus in (maar ik heb een Mac, dus dan komt het er niet door) of misschien willen ze vissen naar mijn bankrekening e.d.

Waar meld ik dit soort dingen? Acquisitiefraude is dit niet...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iemand heeft in ieder geval een gevoel voor humor, Embuste = bedrog of oplichterij. "Hoax" in het Engels.

 

Maar malware is geen grapje.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.