Journalist zoekt ondernemers die financiering rond kregen buiten banken om

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik ben op zoek naar bedrijven die er in 2012 in zijn geslaagd een alternatieve financiering rond te krijgen. Dat kan via crowdfunding zijn, maar ook via een business angel, via een wedstrijd of iets heel anders. Eigenlijk is alles wat niet gewoon een banklening is geweest interessant. Uiteraard is 3000 euro lenen van je tante niet precies het verhaal dat ik zoek, het moet wel om redelijke bedragen gaan.

Over crowdsourcing heb ik al gesproken met wat mensen uit de creatieve sector en met Petra de Boevere, ik zou graag iemand willen spreken wiens crowdsourcing gelukt is, vooral als diegene geen entertainmentgericht bedrijf heeft.

 

 

Link naar reactie

Arjan,

 

Zie je de energiemarkt als conservatief? Dan is de Windcentrale (7 miljoen door 5500 personen) een goed voorbeeld: https://www.windcentrale.nl/

 

Qolors (kleding) is ook een mooi voorbeeld. 55.000 euro van 105 investeerders: http://www.crowdaboutnow.com/CrowdAboutNow/company/1/Qolors

 

Anders zou je op sites als crowdaboutnow.com (leningen), Symbid.com (investeringen) of voordekunst.nl (rewards voor kunst en cultuur) kunnen kijken of er ondernemers tussen zitten die je aanspreken.

 

Kun je hier iets mee?

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.