• 0

belasting met een offshore account

Ik ben een freelance NDE ondernemer en heb een offshore bankaccount op mijn bedrijf in gibraltar,waar de nederlandse overheid geen kijk op heeft of recht heeft om in te kijken.Nu betaal ik mijzelf een maandelijks salaris en betaal daarover ook gewoon belasting en sociale lasten, maar het merendeel van mijn inkomsten blijven op de bank staan.

 

Stel dat zich nu een situatie voordoet dat ik een grote some geld wil opnemen en dit met me visa debit card doe voor een aanbetaling op een huis of versnelt aflossen van een hypotheek.

 

Kan de nederlandse belastingdienst hier dan vragen over stellen of alsnog belasting hierover eisen en in hoeverre kan ik dat omzeilen.

 

Er is mij verzekert dat er niets illegaals is met wat ik doe, maar misschien kennen mensen mijn situatie en kunnen me met wat advies verstrekken.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Offschore,

 

Wat is een NDE ondernemer?

 

Wat is de rechtsvorm van je bedrijf op Gibraltar?

 

Hoezo betaal je sociale lasten? Ondernemers/DGA's zijn doorgaans niet verzekerd voor de sociale (werknemers)lasten. Of bedoel je de premieheffing volksverzekeringen?

 

Op welk grondgebied vinden je ondernemingsactiviteiten plaats? Nederland? In dat geval is je bedrijf gewoon belastingplichtig (vennootschapsbelasting) in Nederland.

 

De Nederlandse fiscus mag alles opvragen wat ze relevant vinden voor de belastingheffing, dus ook de afschriftjes van je bankaccount in Gibraltar.

 

Het staat je altijd vrij om, naast de normale salariëring, gelden aan je bedrijf (rechtspersoon) te onttrekken. Dat kan door middel van dividenduitkeringen dan wel een lening (onder zakelijke voorwaarden).

 

Succes,

 

Odeon

 

Link naar reactie
  • 0
Kan de nederlandse belastingdienst hier dan vragen over stellen

Ik kan me ook voorstellen dat financiële instellingen als (hypotheek)banken bij betaling van grote sommen geld via een Visa Debet Card vragen zullen stellen op basis van WWFT richtlijnen

 

Wat is een NDE ondernemer?

Educated Guess: Non Destructive Examination / Non destructive Testing : (seismisch) bodemonderzoek voor in kaart brengen en winning van grondstoffen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

heren , alvast bedankt voor de reacties, ik had misschien moeten vermelden dat de situatie hypothetisch is. En dat dit iets is dat ik in de nabije toekomst wil gaan uitvoeren maar op het moment een beetje boven me pet aan werk ben.

 

De educated guess is een goede guess, het is inderdaad Non destructive Examination.

 

Bijgevoegd heb ik een mailt van het bedrijf dat dit gaat verwezenlijken. misschien kunnen jullie een expert advice er over werpen.

 

bij voorbaat dank.

Good_Morning.docx

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.