• 0

Dubbele BTW

Goedendag!

 

Even een dingetje waar ik niet uit kom omdat het nogal een omslachtig gedoe is.

Ik importeer boten, dmv een intercommunautaire verwerving en dus betaal ik in land van herkomst 0% btw.

 

Alleen nu haalt de producent van die boten als extra dienst ook een buitenboordmotor op voor mij omdat ik in Nederland geen dealer ben van dit merk maar mijn klant wel deze motor wil hebben. De producent van de boten krijgt 15% korting omdat hij producent van boten is dus dat is extra gunstig. Hij haalt de motor uit de winkel, betaalt btw in land van herkomst.

 

Nu voer ik deze motor in Nederland in voor mijn klant, maar er is dus al btw over betaald. Kan ik nu de margeregeling toepassen en alleen btw berekenen over de winstmarge (motor is nieuw) of moet ik nu vragen om een factuur met 0% btw van mijn producent voor de levering van de motor en moet hij zelf de btw maar terug vorderen in zijn land?

 

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

moet ik nu vragen om een factuur met 0% btw van mijn producent voor de levering van de motor en moet hij zelf de btw maar terug vorderen in zijn land?

Dat.

 

Ik neem aan dat je weet dat jij vanwege de verwerving van de boot (en evt. motor) btw verschuldigd bent, dat je deze btw terug dient te vragen op dezelfde aangifte en dat je ook aan je Nederlandse klanten 21% btw in rekening dient te brengen?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Jajaja boten importeer ik en betaal in land van herkomst 0% btw, maar hier in Nederland betaal ik netjes de 21% btw, reken btw aan mijn klanten etc dat zit allemaal wel snor.

 

Maar ik kan dit ook persoonlijk van hem kopen want dan word het een margegoed, omdat ik de motor van hem als particulier koop en niet van zijn bedrijf. Volgens de site van de belastingdienst maakt het niet uit dat de motor niet gebruikt is.

Dan betaal ik in Nederland alleen 21% btw over het bedrag wat ik nog aan de motor wil verdienen bij verkoop hiervan.

Of werkt dat niet zo?

 

Link naar reactie
  • 0

Ja ok.... Maar als ik hier netjes de intercommunautaire verwerving aangeef en daar netjes btw over betaal en netjes een factuur mee krijg waar dat opstaat dan is er niks aan de hand lijkt mij....

 

Gaat nu ff over de motor of ik dat zo mag doen.... Daar word immers ook netjes btw over betaald, en ook over de door mij toegevoegde waarde tbv de verkoop hier. Vraag is of dat zo mag?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.