• 0

Nationaal en internationaal offreren

Goedemorgen allemaal,

 

Een nieuwe, mooie en zonnige dag met nieuwe vragen. ;) Momenteel ben ik bezig met een opzet om offertes uit te kunnen sturen. Mijn diensten zullen worden verleend aan diverse doelgroepen waarbij elke doelgroep zijn eigen prijspropositie heeft. Nu heb ik een opzet gemaakt in excel die in feite ingevuld kan worden met waarden zoals het invullen van NAW gegevens, btw nummer, en een veld waar de prijs ingevuld kan worden voor de te leveren dienst. Mijn eerste vraag is: Heeft iemand ervaring mee en heb je dit als werkbaar ondervonden?

 

Mijn tweede vraag:

Zou iemand deze willen toetsen of alles wat er in moet staan er ook in staat?

 

Mijn derde vraag:

Ik ben gevraagd om een offerte in het engels of duits op te stellen voor een groothandel uit Duitsland die via een sales persoon in nederland goederen levert. Ben ik verplicht om mijn AV ook in het duits of engelste verstrekken of zou de nederlandse salespersoon als vertrouwenspersoon op mogen treden aangaande de AV? (Bijvoorbeeld dat hij mondelinge toelichting geeft?)

 

Groet,

Jamie

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hoop niet dat het te vroeg is maar toch even een schopje omhoog!

 

Na 17 minuten al? th_thimpatient2-1.gif

 

Een nieuwe, mooie en zonnige dag met nieuwe vragen. ;) Momenteel ben ik bezig met een opzet om offertes uit te kunnen sturen. Mijn diensten zullen worden verleend aan diverse doelgroepen waarbij elke doelgroep zijn eigen prijspropositie heeft. Nu heb ik een opzet gemaakt in excel die in feite ingevuld kan worden met waarden zoals het invullen van NAW gegevens, btw nummer, en een veld waar de prijs ingevuld kan worden voor de te leveren dienst. Mijn eerste vraag is: Heeft iemand ervaring mee en heb je dit als werkbaar ondervonden?

 

Ik snap niet wat je bedoeld, maar... stuur maar op!

 

Ik ben gevraagd om een offerte in het engels of duits op te stellen voor een groothandel uit Duitsland die via een sales persoon in nederland goederen levert. Ben ik verplicht om mijn AV ook in het duits of engelste verstrekken of zou de nederlandse salespersoon als vertrouwenspersoon op mogen treden aangaande de AV? (Bijvoorbeeld dat hij mondelinge toelichting geeft?)

Nee, je AV mogen in het Nederlands zijn en je mag er zelfs in het Nederlands naar verwijzen. Verwijzen in de juiste taal is echter wel raadzaam en de tendens. Zie ook dit artikeltje. De ontvangende partij moet zelf actief nagaan wat de betekenis is van de voorwaarden. Je kunt een vertaling leveren als service en dat ook zo vermelden, maar je eigenlijke voorwaarden zijn van toepassing.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

 

Na 17 minuten al? th_thimpatient2-1.gif

 

Bedoel je 48 uur en 17 minuten? ;)

 

 

 

Ik snap niet wat je bedoeld, maar... stuur maar op!

 

Ik bedoel of je overzicht houd als je via excel offertes maakt. Zet hem zo even op de mail! Alvast bedankt voor het kijken en voor het artikel, heel nuttig!

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel of je overzicht houd als je via excel offertes maakt. Zet hem zo even op de mail! Alvast bedankt voor het kijken en voor het artikel, heel nuttig!

 

Eigenlijk geld voor elk systeem dat het staat of valt met de discipline van de gebruiker(s). Ik heb dure offerte / salespipeline systemen gezien die in totale chaos eindigde omdat het niet goed werd gevuld of bijgehouden en ik heb iemand in excel honderden offertes per maand zien beheren en toch heel goed weten hoe de zaken ervoor staan. incl kansberekening en

 

Excel is zeker als starter een prima tool, zeker als je de nodige kennis van excel hebt kun je met filteren, voorwaardelijke opmaak, hyperlinks naar bestanden een prima beheersbaar systeem maken.

 

Je mag mij ook wel je opzet mailen. Welke excel versie gebruik je?

 

Link naar reactie
  • 0

2010 maar kan in elk format opgeslagen worden. Je raakt wel gelijk een goed punt. Had het idee om elke nieuwe offerte te kopieren naar een nieuw tabblad. Het is natuurlijk veel overzichtelijker om één sheet te hebben waar alle gegevens in vastgelegd worden..

 

Ga er mee aan de gang! Bedankt :)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.