markschutrups Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 markschutrups Newbee 1 0 Goedemiddag iedereen, Voor mijn bedrijf ben ik bezig onderzoek te verrichten naar Journey Management, en het tevens opstellen van hiervan. Bij shell ook bekend als reisbeheersplan. Mijn vraag is als volgt: Zijn er wettelijke regels waaraan een bedrijf moet voldoen, bij het heenzenden van werknemers naar hun werklocatie (binnen/buitenland), los van de Arbowetgeving? Ik praat dan over aansprakelijkheid, specifieke veiligheidsmaatregelen waaraan voldaan moet worden e.d. Heb tot op heden niks kunnen vinden, los van 'vage' wetgeving zoals 'duty of care' (zorgplicht) e.d. en ik dacht wellicht heeft iemand van u ervaring met Journey Management. Mvg, Mark Link naar reactie
Antwoord voor bedrijven Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Antwoord voor bedrijven Legend 816 68 Hallo Mark, Er zijn geen wettelijke regels die aangeven hoe een reisbeheerplan eruit moet zien. Dat is iets tussen de werknemer en de werkgever. De werkgever zal natuurlijk willen dat de risico's voor een werknemer zoveel mogelijk beperkt worden in het buitenland. Een en ander heeft ook te maken met de aansprakelijkheid van de werkgever voor zijn werknemer. Een reisbeheerplan kan deel uitmaken van de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) plan. Op de website HR-kiosk (geen overheidsinformatie) staat informatie over het uitzenden van werknemers en wat er zoal bij komt kijken. Met vriendelijke groet, Rakesh RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen