Journey Management

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen,

 

Voor mijn bedrijf ben ik bezig onderzoek te verrichten naar Journey Management, en het tevens opstellen van hiervan. Bij shell ook bekend als reisbeheersplan. Mijn vraag is als volgt: Zijn er wettelijke regels waaraan een bedrijf moet voldoen, bij het heenzenden van werknemers naar hun werklocatie (binnen/buitenland), los van de Arbowetgeving? Ik praat dan over aansprakelijkheid, specifieke veiligheidsmaatregelen waaraan voldaan moet worden e.d.

Heb tot op heden niks kunnen vinden, los van 'vage' wetgeving zoals 'duty of care' (zorgplicht) e.d. en ik dacht wellicht heeft iemand van u ervaring met Journey Management.

 

Mvg,

Mark

Link naar reactie

Hallo Mark,

 

Er zijn geen wettelijke regels die aangeven hoe een reisbeheerplan eruit moet zien. Dat is iets tussen de werknemer en de werkgever. De werkgever zal natuurlijk willen dat de risico's voor een werknemer zoveel mogelijk beperkt worden in het buitenland. Een en ander heeft ook te maken met de aansprakelijkheid van de werkgever voor zijn werknemer. Een reisbeheerplan kan deel uitmaken van de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) plan.

 

Op de website HR-kiosk (geen overheidsinformatie) staat informatie over het uitzenden van werknemers en wat er zoal bij komt kijken.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.