• 0

Het boeken van het salaris van de DGA met privégebruik auto van de zaak

Beste,

 

Ik ben DGA, maak privégebruik van de auto van de zaak, doe mijn eigen boekhouding / administratie en weet even niet zo snel hoe je het salaris en vooral ook alle bijkomende zaken als loonheffing, eigen bijdrage auto ed. moet boeken in een standaard boekhoudprogramma met alleen een uitgaven- en inkomsten sheet.

Wie kan mij dit uitleggen svp?

 

Dank je wel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik was niet compleet in mijn vraag. Mijn excuses. Mijn loonadministratie wordt adequaat bijgehouden en afgedragen. Ik zal echter het salaris correct en volledig moeten opnemen in de administratie van de BV. De vraag is wat boek ik in mijn administratie? Sec de term 'bruto salaris' aan de uitgavenkant lijkt mij te kort door de bocht, want dit bruto salaris is opgebouwd uit verschillende onderdelen zoals loonheffing, Zvw, aftrekbare bijdrage auto......dit zal (lijkt mij) gespecificeerd moeten worden in de boekhouding. Wat boek ik waar?

Link naar reactie
  • 0

Wie of wat doet jouw loonadministratie? Het zou namelijk geen probleem moeten zijn om de loonjournaalposten uit te draaien als dit in een verloningsprogramma gebeurt. Deze journaalposten kun je één op één in jouw boekhouding verwerken.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.