• 0

Geen financiering zonder potentiële klanten, en andersom...

Hallo,

 

Ik heb een lening aangevraagd bij Qredits. Zij vinden mijn plan heel leuk en goed. Ik moet alleen nog met concrete cijfers (financieel plan) komen en potientiele kopers hebben.

Mijn probleem is dat ik een eigen vermogen heb van euro 0,-

Voor ik mijn klanten wil benaderen vind ik dat ik op zn minst ;

- mijn merk moet laten registreren

- inschrijven kvk

- briefpapier,offertes, voorwaarden laten opmaken.

- naar china gaan om de betreffende product te bekijken en samples meenemen.

Dit kan ik dus niet doen zonder die lening van Qredits.... :'(

 

Ik ben bang dat als ik deze klanten benader voor ik uberhaupt staat ingeschreven vind ik persoonlijk dat de kans iemand met mijn idee ervan door gaat.

 

Dit product is al op de markt, maar wordt niet verkocht op de plekken waar ik het wil verkopen, in niet in de vorm hoe ik het op de markt wil brengen.

 

Dus even een schets:

 

doelgroep 1 en doelgroep 2

 

doelgroep 2 heeft altijd wel het product nodig.(onderzoek voor gedaan) en doelgroep 1 is de tussenpersoon.

Doelgroep 1 wil ik nog niet benaderen voor ik dus de eerste acties heb ondernomen, uit vrees dat mijn idee overgenomen wordt.

 

Heeft iemand tips,suggestie hoe ik dit moet aanpakken ???

Hoe benader ik doelgroep 1 zonder mijn idee bloot te geven en hun interresse toch te wekken

Zijn er mischien andere stappen die ik kan ondernemen?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Studsia,

 

Als je nog niets hebt maar wel op reis wilt naar China, kan ik me voorstellen dat Qredits nog niet toehapt. Een financieel plan lijkt me toch wel het minste. Wat je wilt doen klinkt nog aardig risicovol. Vergeet niet dat Qredits je een geld leent, niet cadeau geeft om mee te experimenteren. Ben je je bewust van de risico's?

 

Ik hoop dat je ook zonder Qredits toch wel een inschrijving KvK kunt financieren? Kost EUR 41,03.

 

Kun je niet via Internet wat samples bestellen? Dat scheelt nogal in de kosten. Die kun je dan proberen direct aan doelgroep 2 te verkopen. Dan weet je of het aanslaat.

 

Wat ik niet begrijp is dat het product al op de markt is, maar dat je toch bang bent dat je merk en idee overgenomen worden. Als het niet je eigen product is, kun je dat uiteindelijk toch niet voorkomen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Betse Jeroen,

 

Bedankt voor het reageren.

Mijn plan heb ik al af, daarmee ook meegedaan aan wedstrijd waar ik het tot de finale schopte. Ik had positieve feedback op mijn plan ook van Qredits natuurlijk alleen financiele gedeelte moet nog gefinetuned worden.

Reis naar china is dus 4e stap, maar jou suggestie kan wel maar ik wil het product tot mijn ding samenstellen en laten maken

 

Ik wil inspelen op de noodvoorziening dus wanneer doelgroep 2 het daadwerelijk nodig heeft. Het is een product dat tijdelijk een oplossing biedt voor het probleem dat in het algemeen onder de vrouwen voorkomt.

Daarom heb ik doelgroep 1 nodig, daar komt doelgroep 2 weekelijks.

 

Hier in Nederland verkopen ze het product nog niet op de manier hoe ze het in het buitenland doen. Daarom wil ik dus de eerste zijn. Tuurlijk weet ik dat er dan concurrentie komt, maar liever na, mij dan voor mij ;)

 

Ok ik kan mij wel inschrijven geen probleem, en dan....hier zit ik dus vast.

Hoe kan ik doelgroep 1 benaderen zonder concreet iets te hebben....

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt werken met tekeningen, modellen, knip en plakwerk, 3D animaties, van alles! Je moet het product maar vooral de toepassing levend maken.

 

En voor die tijd kijken of je idee überhaupt nog in enige vorm beschermt kan worden. Als je toch bij de KvK bent, maak dan een afspraak met een adviseur. Die kan je verwijzen naar diverse mogelijkheden om je idee te beschermen. Daar zijn verschillende manieren voor.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hoi studsia,

hoe staat het met je idee? Is dat al rond?

Als je een bestaand product in China wil laten 'verbouwen' vóórdat het hier geleverd gaat worden, en je bent nog nooit in China geweest, dan heb je hiermee een veel groter probleem dan je investering.

 

Als ik je een advies mag geven, bestel dan online en doe de eerste 'verbouwingen' zelf om te zien hoe je kopers reageren (min of meer hetzelfde als 'zelf knutselen met karton', maar je maakt in ieder geval een prototype.

Probleem bij prototypes is dat dit pas goed is bij type 10 of hoger. Als je dit in China laat doen, dan ben je al meer dan een ton verder voordat je een prototype hebt waar je tevreden mee bent (als je leverancier dan nog mee wil werken).

Link naar reactie
  • 0

Studsia: gewoon beginnen!

 

Als je 0 Euro hebt, dan moet je eerst van die 0 -> 50 maken. Dan ga je naar de kvk en schrijf je je in. Briefpapier, websites en al het andere geneuzel is niet interessant. Als je product/idee echt zo goed is, dan kun je sellen zonder dat alles. Er zijn kantoren die piekfijn, tot op de puntenslijper aan toe in orde zijn met 0,0,0 klanten. Wat heb je liever, al geld geleend hebben en erachter komen dat je niet alleen het geld terug moet betalen om dat het niet werkt, maar ook nog eens al die inventaris hebt gekocht die nu waardeloos is geworden. Of dat je met minimale investeringen (dus nog zonder qredits) aantoont dat je idee werkt. Ik kan me niet voorstellen dat je ergens geen paar honderd Euro vandaan kunt halen. Desnoods ga je maar vakkenvullen. Als je dat niet over hebt voor je plannen, stop dan maar meteen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Je kunt werken met tekeningen, modellen, knip en plakwerk, 3D animaties, van alles!

 

En dan?

 

Een product testen is niet een maquette voorleggen en vragen wat de klant ervan vindt. Weleens een botsproef gezien van een kartonnen auto? Weleens geknipt en geplakt maandverband geprobeerd?

 

Je bestelt een kleine serie en laat dat door echte mensen in echte situaties testen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.