• 0

fase A en B doorlopen en dan ruim 3 maanden eruit terwijl andere contracten verl

Beste forum leden,

 

Graag wil ik een discussie starten en advies inwinnen over het volgende:

 

Ik ben een werknemer die middels een uitzendbureau al bijna 3,5 jaar werkzaam is bij 1 en dezelfde opdrachtgever.

Ik heb fase A doorlopen ( 78 weken ) en fase B (2 jaar,loopt af in december).

Nu heb ik de mededeling gekregen dat door economische redenen mij geen fase C contract ( onbepaalde tijd ) wordt aangeboden door werkgever en de opdrachtgever ook eigenlijk geen baangarantie wil of kan afgeven van 2 jaar,

die SCHIJNBAAR nodig is om in aanmerking te komen voor een fase C contract en tevens is mij geadviseerd door werkgever en opdrachtgever om ruim 3 maanden eruit te gaan om daarna weer te kunnen beginnen bij hen,startend,weer in fase B.

 

Even de volgende feiten op een rij;

Ik heb fase A en B doorlopen zonder onderbreking.

aanzegbrief ontvangen van werkgever waarin onder andere in stond dat ik altijd naar behoren heb gefunctioneerd,

maar wegens economische redenen niet in aanmerking kom voor een nieuwe overeenkomst (zou dan fase C worden).

2 collega's die BEGIN fase B zitten en wiens contracten eindigen,de 1 ook in december,de ander begin Januari,diens contracten

worden verlengd met 3 maanden ( opdrachtgever hoeft hier natuurlijk nog geen werkgarantie af te geven voor 2 jaar,als dat al in mijn geval wettelijk zo geregeld is ! )

 

Voor mij betekend dit dat de economische redenen die men in mijn geval heeft aangevoerd,juridisch ongegrond zijn en ben ik er dus sterk over aan het denken een rechtszaak te starten jegens mijn werkgever,teneinde een fase C contract te bemachtigen.

 

Ik doe dan ook dringend een beroep op een ieder die mij hierin kan/wil adviseren.

 

Mocht ik toch echt op het verkeerde forum zitten,dan spijt mij dat ten zeerste.

 

Met vriendelijke groet, Antje2

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Antje

 

Helaas is dit inderdaad het verkeerde forum. Wij zijn een ondernemersforum en daar vrij streng is.

Topic gaat dus op slot.

 

Ik ken een aantal leden van dit forum die ook actief zijn op het rechtenforum. Geen idee of je daar terecht kunt, maar kijk er eens rond en dan met name in het kopje rechtshulp

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.