• 0

hoe boek ik oprichting Flex BV

Beste HL-leden,

 

Afgelopen maand heb ik met een vriend van mij een Flex BV opgericht met als constructie: ieder persoon zijn eigen BV (Holding) en beide zijn we eigenaar van een werkmaatschappij (30/70)

 

Weet iemand hoe ik de oprichting kan boeken in Exact online, indien we respectievelijk 30 en 70 hebben gestort vanuit onze holding in de werkmaatschappij?

 

Of iemand tips hoe en waar ik kan leren om met exact online kan werken?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap 'm niet... Je hebt een flex bv opgericht, dus neem ik aan dat er € 1,00 (o.i.d.) aan kapitaal gestort moet worden. Wat stort je dan vanuit je holding naar de werkmaatschappij?

 

Mocht het om werkkapitaal gaan dan gaat het gewoon om een rc-verhouding. Maar dat heeft weer niets te maken met de aandelenverhouding. Het is best mogelijk dat de persoon met 30% van de aandelen 100% van het werkkapitaal uitleent aan de werkmaatschappij.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Excuses ik heb mij vergist.

 

Ik had de zaak duidelijker moeten formuleren.

 

Het ging als volgt:

Storting vanuit prive naar de holding onder de omschrijving: Storting aandelen kapitaal/agio (ieder 100 euro)

Om onze aandeelhoudersverhouding naar voren te laten komen moest eerst de gene van 30% aandeelhouderschap 30 euro vanuit zijn holding naar werkmaatschappij storten. en de ander 70 euro .. totaal is 100 euro..

 

Voor de storting van werkkapitaal hebben we inderdaad gekozen voor een RC-verhouding.

De eerste aandeelhouder storte eerst een bedrag van bijv. 1000 naar Holding. en vervolgens leende de holding die 1000 aan de werkmaatschappij.

 

Dus graag wil ik het volgende weten gezien vanuit de werkmaatschappij:

 

Hoe boek ik die lening die mijn werkmaatschappij is aangegaan met de Holding.. ? IN EXACT ??

Ik denk dat de boeking:

Bank

Aan/ Lening (...) Beheer BV (Dat is mijn holding naam)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Excuses ik heb mij vergist.

 

Ik had de zaak duidelijker moeten formuleren.

 

Het ging als volgt:

Storting vanuit prive naar de holding onder de omschrijving: Storting aandelen kapitaal/agio (ieder 100 euro)

Om onze aandeelhoudersverhouding naar voren te laten komen moest eerst de gene van 30% aandeelhouderschap 30 euro vanuit zijn holding naar werkmaatschappij storten. en de ander 70 euro .. totaal is 100 euro..

 

Voor de storting van werkkapitaal hebben we inderdaad gekozen voor een RC-verhouding.

De eerste aandeelhouder storte eerst een bedrag van bijv. 1000 naar Holding. en vervolgens leende de holding die 1000 aan de werkmaatschappij.

 

Dus graag wil ik het volgende weten gezien vanuit de werkmaatschappij:

 

Hoe boek ik die lening die mijn werkmaatschappij is aangegaan met de Holding.. ? IN EXACT ??

Ik denk dat de boeking:

Bank

Aan/ Lening (...) Beheer BV (Dat is mijn holding naam)

 

 

Jabacham,

 

Wat ik hieruit opmaak is dat er 3 b.v.'s zijn opgericht. 2 holdings en 1 werkmaatschappij.

 

In de holding wordt 100 euro gestort en hiervan wordt 70 euro door gestort naar de werkmaatschappij voor de aandelen.

 

Storting in de holding :

R/C aandeelhouder (RC aandeelhouder kan ook vervangen voor een kas/bank voor de holding)

aan/ Aandelen kapitaal holding

 

Daarnaast voor de overname van de aandelen van de werkmaatschappij moet er worden geboekt:

Deelneming ''werkmaatschappij''

aan/ bank

 

In de werkmaatschappij moet met betrekking op de lening inderdaad

 

Bank

aan/ Lening (..) beheer B.V. geboekt worden.

 

Volgens mij moet het zo zijn.

 

Ik hoop dat het duidelijk is.

 

Groet,

 

M.vdBeek

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

In de werkmaatschappij moet met betrekking op de lening inderdaad

 

Bank

aan/ Lening (..) beheer B.V. geboekt worden.

 

 

Wat te denk van

Bank

aan/ gestort aandelenkapitaal ;D

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

met alle respect Rovéned maar waarom moet een lening geboekt worden als aandelenkapitaal ???

 

groet

Joost

 

Bedankt voor jouw respect. Het kan inderdaad als lening worden beschouwd.

 

Groetjes,

 

Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.