• 0

BBZ: schulden faillissement mee in schuldsanering?

Graag wil ik het volgende graag weten:

 

Ik heb een aanvraag gedaan op de BBZ regeling er heeft inmiddels een onderzoek plaatsgevonden door het IMK in het rapport word gesteld dat er een positieve aanbeveling word verleend, met als voorwaarde dat de schulden worden gesaneerd.

 

Ik heb eerder een bedrijf gehad die in 2009 failliet is gegaan in aug 2012 is het faillisiment gesloten wegens gebrek aan baten nu steld het IMK dat de schulden die in het faillissiment zijn achtergebleven ook in het saneringstraject moeten worden meegenomen.... mijn contact persoon bij het schuldsanering bedrijf welke mij begeleid zegt van niet!!!

 

Nu is hier verwarring over ook bij het buro welke de beslissing moet nemen over het verstrekken van de BBZ lening

 

Het is voor mij en mijn bedrijf van groot belang dat de crediteuren uit het faillissiment niet meegaan in de sanering omdat ik met het bedrijf welke ik nu heb een grote vordering heb op het faillite bedrijf, dus een verrekenbaar verlies

 

 

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0
Het is voor mij en mijn bedrijf van groot belang dat de crediteuren uit het faillissiment niet meegaan in de sanering omdat ik met het bedrijf welke ik nu heb een grote vordering heb op het faillite bedrijf, dus een verrekenbaar verlies

Dus jouw vordering als crediteur wil je wel te gelde maken, maar de andere crediteuren hebben pech?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eerder een bedrijf gehad die in 2009 failliet is gegaan in aug 2012 is het faillisiment gesloten wegens gebrek aan baten nu steld het IMK dat de schulden die in het faillissiment zijn achtergebleven ook in het saneringstraject moeten worden meegenomen.... mijn contact persoon bij het schuldsanering bedrijf welke mij begeleid zegt van niet!!!

 

IMK heeft het juist:

vanwege het sluiten van het faillissement door gebrek aan baten, blijven de "oude crediteuren" hun rechten behouden en kunnen of zullen bij jou aankloppen zodra zij in de gaten hebben dat er bij jou iets te halen valt. Hierdoor zou de continuiteit van door jou nieuw op te starten bedrijf ernstig in gevaar kunnen komen.

 

Ben wel benieuwd welke argumenten jouw schuldsaneringsbegeleider gebruikt bij het advies dat jou is gegeven.

Link naar reactie
  • 0

 

 

heel erg benieuwd wie dit is :) Wil je mij per PM het kantoor sturen? Hoeft niet uiteraard! doe er ook verder niks mee.

 

Het IMK heeft als voorwaarde, wat standaard is in dit soort situaties, dat alle schulden meegenomen dienen te worden in het saneringstraject. De gemeente gaat geen geld uitkeren als er naderhand nog risico is op oude schulden die het bedrijf alsnog omver kunnen trekken.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

De curator heeft mij geprobeerd bestuursaansprakelijkheid in de schoenen te schuiven maar verder niet voor zo ver ik weet zijn er verder geen signalen

 

Is die poging van hem nog steeds bezig? Of is het faillissement volledig afgewikkeld?

 

Ik snap er steed minder van:

Ik heb eerder een bedrijf gehad die in 2009 failliet is gegaan in aug 2012 is het faillisiment gesloten wegens gebrek aan baten nu steld het IMK dat de schulden die in het faillissiment zijn achtergebleven ook in het saneringstraject moeten worden

 

Ik zou zeggen, kom eens terug nadat je duidelijkheid hebt gekregen omtrent de argumentatie van IMK ! Ze zullen je dat met alle plezier vertellen, wij lopen hier op dit moment in een donker bos, waarvan de verlichting bij jou ic het IMK ligt.

Link naar reactie
  • 0

Als het een BV was die failliiet is wegens gebrek aan baten, dan is het toch einde verhaal? Immers, de BV bestaat na het faillissement niet meer. EN dat is anders bij een eenmanszaak. De ondernemer kan (prive en zakelijk) failliet gaan, dan wordt het faillissement opgeheven bij gebrek aan baten, maar de persoon blijft bestaan, dus blijven er ook voor de schuldeisers mogelijkheden op verhaal.

 

Ik ben geen expert op dit gebied, maar wellicht kan iemand op dit forum dit bevestigen?

 

Dus wellicht gaat de curator proberen de schulden op jou te verhalen en je in prive aansprakelijk te stellen. Dat kan als je geen correcte administratie hebt gevoerd of geen administratie overdraagt of niet tijdig je jaarrekeningen hebt gedeponeerd. Is dit soms aan de hand?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb inmiddels pm contact met TS gehad.

 

Probleem dat er ligt, er is sprake van bestuursaansprakelijkheid!

IMK kan dat natuurlijk niet negeren en eist dus dat dit eerst opgelost wordt alvorens een financiering verstrekt kan worden.

 

Zijn er ervaringen binnen HL die dit probleem opgelost hebben? TS zal niet de enige zijn die hiermee te maken heeft.

 

(Eens temeer blijkt dat het voeren van een goede administratie en het tijdig indienen van jaarcijfers(BV) ontzettend belangrijk is.)

Link naar reactie
  • 0

Heb inmiddels pm contact met TS gehad.

 

Probleem dat er ligt, er is sprake van bestuursaansprakelijkheid!

IMK kan dat natuurlijk niet negeren en eist dus dat dit eerst opgelost wordt alvorens een financiering verstrekt kan worden.

 

Zijn er ervaringen binnen HL die dit probleem opgelost hebben? TS zal niet de enige zijn die hiermee te maken heeft.

 

(Eens temeer blijkt dat het voeren van een goede administratie en het tijdig indienen van jaarcijfers(BV) ontzettend belangrijk is.)

 

De vordering vanuit de aansprakelijkheid kan worden meegenomen in het saneringstraject vanuit de BBZ regeling. De vordering zal worden meegenomen als alle andere vorderingen.

 

LET WEL dat het saneren van deze vordering echt een &^%* klus is. Deze partij zal niet erg vaak instemmen met het saneren van deze vordering.

 

De op te zetten sanering zal dus bestaan uit een aanbod doen ter hoogte van het BBZ krediet aan alle schuldeisers inclusief de aansprakelijkheid tegen finale kwijting. Zorg dat je daar een betrouwbare en ervaren partij voor vindt.(helaas heeft het kantoor wat ik heeeel goed ken het te druk op het moment) Per PM kan je je woonplaats doorgeven zodat ik je een andr kantoor kan aanreiken.)

 

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.