• 0

Beoordeling concept: Admaxistratie, minimale kosten, maximale administratie

Omschrijving van je concept:

Met dit concept, biedt mijn kantoor voor heel concurrerende prijzen een totaalpakket aan van online boekhouden. Wat wordt er aangeboden: Een online administratiepakket (die afhankelijk van de wensen uit te breiden is) met een dubbele helpdesk. Een helpdesk voor het systeem, maar ook een helpdesk voor de boekhouding.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Er is een website gemaakt en een administratie ingericht als demoversie. Deze demoversie is ingericht om de mogelijkheden van het pakket aan te geven (wel met meest uitgebreide versie van het online boekhoudsysteem).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Boekhouden is een vak apart. Dit dient serieus opgepakt te worden. Er zijn veel aanbieders die een pakket in de wereld brengt en zegt dat je daar als ondernemer nagenoeg voldoende aan hebt. Ik wil een totaalpakket aanbieden, waarbij een ondernemer de mogelijkheid heeft om (begeleid) zelf de administratie bij te houden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Met dit concept, biedt mijn kantoor voor heel concurrerende prijzen een totaalpakket aan. Het pakket biedt de mogelijkheid aan om, op elk gewenst moment de boekhouding bij te werken. Mocht het door tijdsdruk (tijdelijk) niet mogelijk zijn, kan dit door ons over worden genomen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is de boodschap duidelijk die ik over wil brengen?

Hoe kan ik dit beter onder de aandacht brengen?

 

De site is Admaxistratie

 

 

 

[Mod edit: typefout in titel hersteld]

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klinkt als een goed initiatief. Het volgende is mij niet helemaal duidelijk:

 

[*]Voor 15 euro per maand heb ik recht op het stellen van 1 vraag via het ticketsysteem. Wat houdt dit precies in? Als ik per maand 2 technische vragen over het systeem heb dan moet ik bijbetalen?

 

Afhankelijk van het door u gekozen pakket kunt u gebruiken maken van de FAQ’s, online vragen stellen of telefonische ondersteuning ontvangen.
[*]Ik heb dus niet standaard toegang tot de meest gestelde vragen? Er wordt dus eigenlijk aangestuurd op het stellen van een vraag via het ticketsysteem (en dus meer kosten)?

 

[*]Heb je dit systeem systeem zelf ontwikkeld (c.q. laten ontwikkelen) of betreft het een bestaand systeem?

 

[*]Voor 35 euro p/m mag ik je zowel telefonisch als via het ticketsysteem onbeperkt bestoken met vragen?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Waarom noem je op je homepage niet gewoon de naam van het "gerenommeerd boekhoudpakket"? Nu voelt het alsof je dat niet durft te zeggen omdat niemand er nog van heeft gehoord.

 

Misschien ben ik de enige, maar kreten als "goedkoopste" nodigen mij altijd uit om te zoeken naar het addertje onder het gras. In combinatie met de onduidelijkheid over het boekhoudpakket ga ik dus googelen en lees dan negatieve geluiden qua leercurve en gebruiksgemak. Geen idee of dat klopt, maar dat zou wel betekenen dat één vraag per maand voor de meeste klanten ontoereikend is. En dat voelt dan weer als een laag instaptarief met uiteindelijk een hoge rekening. En dat lijkt mij niet jouw bedoeling.

 

Wat de site betreft is het lettertype veel te licht om prettig te kunnen lezen.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een goed initiatief. Het volgende is mij niet helemaal duidelijk:

 

[*]Voor 15 euro per maand heb ik recht op het stellen van 1 vraag via het ticketsysteem. Wat houdt dit precies in? Als ik per maand 2 technische vragen over het systeem heb dan moet ik bijbetalen?

 

Het concept is dat ik help bij het boeken. Via een ticket kun je een factuur indienen, die dan door ons verwerkt wordt in het systeem. Aan de hand daarvan, kun je eenzelfde factuur in het gevolg helemaal zelf boeken.

Een tweede ticket kan betekenen, dat deze pas de volgende maand behandeld wordt.

 

Afhankelijk van het door u gekozen pakket kunt u gebruiken maken van de FAQ’s, online vragen stellen of telefonische ondersteuning ontvangen.
[*]Ik heb dus niet standaard toegang tot de meest gestelde vragen? Er wordt dus eigenlijk aangestuurd op het stellen van een vraag via het ticketsysteem (en dus meer kosten)?

 

Ja, als je klant wordt krijg je toegang tot de meest gestelde vragen. Afhankelijk van de vragen die gesteld worden, wordt er meer info op gezet.

Het ticketsysteem wordt uiteindelijk weer gebruikt om de faq verder aan te vullen (uiteraard anoniem). Je zegt hoe meer kosten? Volgens mij staat er een maximum, dus dat lijkt me niet.

 

[*]Heb je dit systeem systeem zelf ontwikkeld (c.q. laten ontwikkelen) of betreft het een bestaand systeem?

Het is een bestaand systeem (naam staat her en der genoemd op mijn site). Dit is een initiatief van mij, niet van het pakket, dus lijkt het me ook niet juist om dat meteen te noemen.

 

[*]Voor 35 euro p/m mag ik je zowel telefonisch als via het ticketsysteem onbeperkt bestoken met vragen?

Vragen over hoe iets geboekt moet worden.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Waarom noem je op je homepage niet gewoon de naam van het "gerenommeerd boekhoudpakket"? Nu voelt het alsof je dat niet durft te zeggen omdat niemand er nog van heeft gehoord.

Omdat dit niet een initiatief is van het boekhoudpakket.

Dat het pakket relatief onbekend is bij de grote menigte (wat ik inmiddels gemerkt heb) probeer ik nu wat aan te doen. Maar mijn plannen in eerste instantie en de uitvoering nu is al iets gewijzigd, dus wellicht komt het er wel groots op te staan.

 

Misschien ben ik de enige, maar kreten als "goedkoopste" nodigen mij altijd uit om te zoeken naar het addertje onder het gras. In combinatie met de onduidelijkheid over het boekhoudpakket ga ik dus googelen en lees dan negatieve geluiden qua leercurve en gebruiksgemak. Geen idee of dat klopt, maar dat zou wel betekenen dat één vraag per maand voor de meeste klanten ontoereikend is. En dat voelt dan weer als een laag instaptarief met uiteindelijk een hoge rekening. En dat lijkt mij niet jouw bedoeling.

I heb enkele reviews gezien, maar ik vind niets negatiefs. Als je met het pakket wilt werken zal het verder ingericht moeten worden. Vanuit het pakket zelf kun je een basis krijgen, bij mij is die basis al iets uitgebreider. Maar het is wel een volwaardig boekhoudpakket. Als je het wilt vergelijken met pakketten die een paar facetten van het boekhouden behandeld, maar wel heel gebruiksvriendelijk is voor niet boekhouders, ja dan krijg je wellicht commentaren.

Maar ga je met de inhoud van zo''n pakket naar een boekhouder, dan krijg je van hem waarschijnlijk een hoge rekening.

 

Als mensen geinteresseerd zijn, krijgen ze toegang tot mijn demoversie. Daar wordt het een en ander al snel duidelijker hoe er mee omgegaan moet worden. Een nieuw pakket is altijd een kwestie van investeren.

 

Wat de site betreft is het lettertype veel te licht om prettig te kunnen lezen.

Klopt, is me ook opgevallen. Ik weet alleen het nog niet aan te passen :'(

 

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

ik ben het met John eens dat de letters te licht zijn, veel te weinig contrast.

 

ik vind de header vrij groot, daardoor vallen de koppen van je schema onder de vouw

 

mis ik nog een logo linksboven bij je naam (mag wat groter), of is dat er niet?

ook in de zoekbalk van de explorer zie ik geen icoon.

 

er staat onderaan:

Admaxistratie is een initiatief van

Fiscale Wegwijs

Fiscale wegwijs is een handelsnaam van

HRA Finance B.V.

kan dat niet in één zin/ onder één kopje? staat een beetje vreemd zo

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Dag Hermes,

 

Leuk initiatief. Aan de site zou je nog wat meer tijd kunnen besteden.

 

- In Firefox wordt een deel van de tekst een soort streepjescode, zie bijlage

- Je gebruikte meerdere lettertypes door elkaar (ik tel er zo al drie)

- Lichtgrijze tekst op een witte ondergrond leest niet echt lekker

- In het schema: groene tekst op een groene ondergrond leest ook niet lekker, idem voor oranje op oranje.

- De afdeling met de handen bevat witte vlekken

- Wat betekend "maximale administratie" nu eigenlijk (vaag taalgebruik)

- "Afhankelijk van het door u gekozen pakket kunt u gebruiken maken van de FAQ’s" er staat nergens bij welk pakket wel en bij welke niet

- Bij de optiepakketten spreek je over "ZZP", "Business" en "Pro". Is een ZZP'er geen Pro met een Business dan? Misschien andere termen gebruiken?

- HRA Finance BV is geen link helaas (niet vreemd, want de site die ervoor geregistreerd volgens de KvK staat is jouw persoonlijke pagina)

 

Succes!

 

 

admaxistratie.thumb.jpg.0df4e0700b771219e71617bf26da91ca.jpg

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf al met dit "gerenommeerde boekhoudpakket". Ik krijg echter ook bij "hen" gewoon antwoord op mijn vragen, zowel technisch als boekhoudkundig. Zie dus niet direct wat jouw tussenkomst nu echt voor extra's biedt.

 

Daarnaast vindt ik de naam "admaxistratie" heel creatief gevonden, maar of het nu professioneel op mij overkomt...

Link naar reactie
  • 0

Hoe zeg ik dit subtiel? :-\

 

Het ziet er niet uit! En als ik rond ga kijken krijg ik het idee dat dit een schilletje is bovenop een bestaand online boekhoudpakket, maar dan ontdaan van de goede vormgeving/User Experience.

Nu mensen 'verwend' zijn met geweldige apps als Moneybird moet je goed je best doen om mensen te overtuigen van je meerwaarde. Als je zo graag mensen helpt met hun administratie zou ik dat doen, in plaats van het in zo'n vorm gieten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb enkele reviews gezien, maar ik vind niets negatiefs.

Als ik google op de naam staat op de 4e plaats een review met het onderschrift "... doet wat je van een boekhoudpakket mag verwachten, maar is daarmee te complex voor de ondernemer die een eenvoudig ..."

 

Klopt John, maar dat vindt ik geen kritiek op het functioneren van het pakket.

Het pakket is heel functioneel en voldoet aan de wensen die ik als belastingconsulent heb aan een pakket.

Ik heb meerdere pakketten beoordeeld, en deze kwam voor mij het beste uit.

Dat niet boekhouders dit een te zwaar pakket of niet mooi vind ogen, dat is voor mij niet belangrijk.

Voor mij is belangrijk dat een pakket doet wat hij moet doen, en het liefst tegen een leuk tarief.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

- Wat betekend "maximale administratie" nu eigenlijk (vaag taalgebruik)

- "Afhankelijk van het door u gekozen pakket kunt u gebruiken maken van de FAQ’s" er staat nergens bij welk pakket wel en bij welke niet

- Bij de optiepakketten spreek je over "ZZP", "Business" en "Pro". Is een ZZP'er geen Pro met een Business dan? Misschien andere termen gebruiken?

- HRA Finance BV is geen link helaas (niet vreemd, want de site die ervoor geregistreerd volgens de KvK staat is jouw persoonlijke pagina)

Tja, admaxistratie is gevonden door met woorden te spelen. Wat is er nu beter dan mini? Maxi toch? Maar het zal wel duidelijk zijn dat ik een man van de cijfers ben, die wel goed "out of the box" kan denken. Maar als ondernemer vind ik het wel leuk om dingen te bedenken, maar de uitvoering qua tekst en lay out is vaak minder.

Wellicht komt dat ook dat ik functionaliteit prefereer boven alles.

 

Het lastige in mijn concept is dat er 2 verschillen zijn. Enerzijds in de mogelijkheden van het boekhoudsysteem en anderzijds in de aangeboden dienstverlening. Het boekhoudsysteem heeft de varianten "ZZP, Business en Pro".

 

HRA Finance BV heeft ook geen website op zich.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Helaas is de tekst bij "Hulp bij het administratiepakket" verouderd.

 

Het hoge BTW tarief is niet juist.

De termijn van afschrijving is niet correct.

etc.

 

Ik vermoed dat dit nog aangepast wordt.

 

Dit zijn teksten gekopieerd uit de handleiding van het boekhoudpakket, om een indruk te geven van het boekhoudsysteem. Om de reden die jij aangeeft worden dus ook deze dienstverlening aangeboden. Zelf boeken wordt aangeprezen, want iedereen kan het doen.

Maar als je daarin niet wordt begeleid door een deskundige, is de kans op fouten vele malen groter.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf al met dit "gerenommeerde boekhoudpakket". Ik krijg echter ook bij "hen" gewoon antwoord op mijn vragen, zowel technisch als boekhoudkundig. Zie dus niet direct wat jouw tussenkomst nu echt voor extra's biedt.

 

Daarnaast vindt ik de naam "admaxistratie" heel creatief gevonden, maar of het nu professioneel op mij overkomt...

Wat ik bedoel met gerenommeerd (let op, mijn interpretatie) is dat het om een bestaand pakket gaat, die niet door mij zelf ontwikkeld en in stand is gehouden.

 

De service van het bedrijf achter dit pakket gaat ver, maar het lijkt me dat de service die admaxistratie aanbiedt verder gaat. Als dat niet zo is, dan komt mijn boodschap duidelijk niet over.

Eerlijk gezegd heb ik ze nog niet gevraagd om even door mijn boekingen heen te lopen, maar ik betwijfel of ze dat doen!

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Hoe zeg ik dit subtiel? :-\

 

Het ziet er niet uit! En als ik rond ga kijken krijg ik het idee dat dit een schilletje is bovenop een bestaand online boekhoudpakket, maar dan ontdaan van de goede vormgeving/User Experience.

Nu mensen 'verwend' zijn met geweldige apps als Moneybird moet je goed je best doen om mensen te overtuigen van je meerwaarde. Als je zo graag mensen helpt met hun administratie zou ik dat doen, in plaats van het in zo'n vorm gieten.

 

Ik neem aan dat je het dan hebt over het online boekhoudpakket. Zoals ik al heb aangegeven, gaat het mij om de mogelijkheden van het pakket en hoe ik daar makkelijk als dienstverlener mee om kan gaan.

Het is voor mij belangrijk dat als een klant een vraag heeft over een boeking, dat ik direct mee kan kijken. Dat kan ik met dit pakket en daarmee vielen er voor mij al veel pakketten af. Daarnaast is het pakket ook uit te breiden, en wordt het ook niet beperkt met een maximaal aantal mutaties voor het bedrag.

Moneybird kan mij dit (op dit moment) niet bieden.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Moneybird kan mij dit (op dit moment) niet bieden.

 

En dat zal voorlopig ook wel niet komen. Moneybird ziet er prachtig uit maar is beslist geen boekhoudpakket en dat is ook niet het doel van de makers. Je kunt er offertes en facturen in kwijt, maar een afschrijving past al niet.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.