Switch to Mac

Aanbevolen berichten

Na twee zware crashes op mijn XP systeem te hebben overleefd (in zes maanden) en veel te veel tijd te hebben verspild aan het patchen en anderszinds opkalefateren van een nimmer werkende Windows, heb ik besloten te switchen naar Mac.

 

Dus gisteren de Apple Powerbook 15 inch Combo besteld: http://www.apple.com/nl/powerbook/. Over twee of drie weken komt ie, dus nog even geduldigd zijn. Oei oei oei was is die mooi zeg, porverdikkie!

 

Nog meer mensen die zijn geswitched de laaste tijd?!

 

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Mooi zijn ze zeker :)

Had je trouwens een XP notebook of desktop eerst?

 

Iedereen heeft wel eens van die momenten dat ze weg willen switchen van windows. Helaas is het voor mij geen optie aangezien ik toch de websites die ik aflever moet kunnen zien zoals de gemiddelde bezoeker (IE6 op 2000 of XP).

Ik zie het probleem niet. Een vriend van mij is grafisch vormgever en partner van één van de grootste vormgevingkantorenvan NL.Een belangrijk deel van hun portfolio bestaat uit vormgeving van websites. Bij hun komt geen (quote) MS-rotzooi binnen. Zij werken alleen maar met Mac's.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Ik had een deskptop, maar wilde meteen naar een laptop omdat ik veel bij klanten op bezoek ga. De 15 inch powerbook is volgens mij qua gebruiksgemak een redelijk volwaardige desktop vervanger, misschien dat ik op de duur een groter beldscherm koop voor thuis :) Maar ja, eerst maar weer eens sparen, want Apple laat je wel betalen voor al dat moois.

 

Overigens, Microsoft werkt sinds een aantal jaar samen met Apple, onder meer aan Office for Mac en Virtual PC: http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx. Dit is een emulator voor Windows die op je Mac draait. Het gave is dat je binnen de emulatie gewoon programma's kunt installeren die alleen voor Windows zijn gemaakt, maar je wel gewoon met drag 'n drop files van Windows naar Mac kunt verslepen! En je kunt dus ook Explorer gebruiken om websites te testen of om netwerken te bezoeken die alleen voor Windows clients toegankelijk zijn.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Zo'n emulator is dan wel weer geinig... qua performance zal het vast niet best zijn, maar om even wat te testen lang niet gek. Misschien dat die webtoko van Edward er ook wel mee werkt. Testen zullen ze toch moeten, of ze hebben het zelfvertrouwen om blind op te leveren - gezien het eigenwijze karakter van IE ook geen strak plan ;)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Nog meer mensen die zijn geswitched de laaste tijd?!

 

zeker, nouja, binnenkort dan ;D ben van plan een mooie G5 te kopen! anyway nu ook bij Mac blijven he!!

Link naar reactie

Tja......ik werk al jaaaren met Mac. Ben er ook heel tevreden mee maarr omdat ik mijn facturen nu digitaal moet indienen bij zorgverzekeraars en dezen hiervoor alleen maar softwear hebben laten ontwikkelen voor windows moet ik nu toch noodgedwongen overstappen naar een pc!

 

Drella, je kan toch kijken of je hun applicatie binnen Virtual PC kunt draaien? Hoef je niet naar Windows terug! Of je koopt natuurlijk gewoon voor 200/300 euro een afgeragde, 2e-hands Windows alleen voor de facturen.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
Nog meer mensen die zijn geswitched de laaste tijd?

 

ik werkte altijd met windows maar met de start van mijn bedrijfje geswitched naar linux, en wel suse 9.1. goedkoop, lekker compleet (incl. email, agenda, office-pakket, palm-sync), stabiel (een keer gecrashed, daarna niet meer) en lage hardware eisen zodat mijn ouwe pc aan zijn tweede leven begint. ik was begonnen met de gratis downloadversie maar deze week de professional editie gekocht voor 85 euro met daarin nog meer software en een mooie user guide. ik moet zeggen dat ik windows niet mis.

Link naar reactie

Ik heb ook Linux overwogen, maar krijg uit verschillende hoeken toch teveel het idee dat het systeem - alhoewel stabiel en virusvrij - toch net niet genoeg hassle-free is. Anderhalf jaar terug heb ik al Suse 7.1 gebruikt, ik vond toen de learning curve te stijl. Leuk als hobby project, maar voor mijn eigen bedrijf wil ik mijn IT tijd minimaliseren. Daarom uiteindelijk voor Apple gekozen, is mooi, stabiel en veel flexibieler dan Windows. En omdat het in tegenstelling tot pimp-rood :) gewoon lekker strak minimalistisch design is. .

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Goeie keus die Mac.

Ik werk al jaren met de Mac, soms wel eens lastig.

B.v. bij het internet bankieren.

En een deel van de software die ik gebruik is er echt alleen voor windhoos. Nee virtual pc of iets dergelijks begin ik niet aan.

 

Verder vind ik vooral de gebruiksvriendelijkheid van Mac prettig, restwaarde van je computer, en hij veroudert ook niet zo snel als een windowsgebakje.

 

Kijk eens op http://forum.macosx.nl

Een goede informatieve site met veel die-hard maccers

 

En voor de mensen die het eens voorzichtig willen proberen

http://www.tweedehandsmac.nl

Link naar reactie

Oh man....als ik dit eerder had geweten had ik dit lang geleden gedaan. Nooit meer Windows voor mij...

 

Eerst even een critische realitycheck: Mac is niet perfect. Het systeem kan weldegelijk crashen, bepaalde applicaties willen soms niet goed werken en OS X heeft ook wel eens een slechte dag. Maar het is een zelfzaamheid en geen vaste prik. Het is allemaal rete stabiel en veilig.

 

Het is alsof je hele leven Skoda hebt gereden en geconditioneerd bent om te geloven dat Skoda gewoon goed is. Immers, 95% van de wereldbevoling rijdt Skoda en de meeste garage's en reparateurs richten zich op dit alomaanwezige merk.

 

En dan mag je eens een in Porsche rijden en besef je: verrek, auto's kunnen veel meer! Een auto kan super mooi, rete snel en qua techniek ijzersterk zijn. Ja Mac is duurder, maar ik bespaar veel elende en krijg er meer plezier voor terug.

 

Ironisch genoeg is Mac OS X op een vreemde manier een teleurstelling: het werkt gewoon en zit tergend vanzelfsprekend in elkaar. Lichte leercurve, maar je hebt heel snel door hoe alles werkt. En dat is het: alles werkt gewoon en het operating systeem is flexibel en robuust tegelijkertijd.

 

Ik heb in een avond alles overgezet. Alles eerst op een externe harde schijf en lekker importeren: videos', foto's, muziek, mail, documenten. Vooral de integratie van die alles is heerlijk. Zo kan ik vanuit het foto programa foto's aanwijzen en die met een handvol klikken online zetten. Geen gedoe, geen moeilijke configuraties, wel snel, elegant en functioneel. Ik ben volledige compatibel met Windows, wat documenten en zo betreft. Ik gebruik gebruik gewoon Office for Mac...

 

De latop zelf is bloedmooi. Heel strak scherm, sterke buitenkant, heel lekker keyboard (voor mij als schrijver erg belangrijk), een hele rits aan ports en Wifi (g) en bluetooth standaard ingebouwd. Voor mij enige echte minount is batterijleven: 3.5 uur moet beter kunnen.

 

Mijn vrouw ziet dit allemaal met een schuin hoofd aan. Laatst vroeg ik haar: "Waarom probeer je hem zelf niet even?". Zegt ze: "Is maar beter van niet. Nu kan ik tenminste nog denken dat dit weer een van je gadgets is, maar als ik heb zelf probeer wil ik er ook een."

 

Ik zou over een tijdje deze willen aanschaffen:

 

http://www.apple.com/imac/

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

woopy! iMac G5! zeeer goed systeem! blij dat je zo tevreden bent, dat verhaal over je skoda klopt precies dat had ik 2 jaar geleden ook in een klap kun je veel meer dingen met je computer... Dingen die vroeger moeilijk en complex waren zijn opeens doodnormaal :)

 

oja: kom naar www.macfreak.org ;)

Link naar reactie

Ik heb jaren gewerkt met Linux, tot zeer grote tevredenheid! Nu werk ik sinds een half jaar met een ibook G4 en ik ben er zeer tevreden mee! Overgens heb ik mijn linuxdesktop nog steeds! Heeft af en toe zijn voordelen. Maar Mac's werken erg lekker!

Problemen met je computer? (draadloos) netwerk opzetten of herinstallatie? www.redmijndata.nl lost het allemaal op!

Ook voor servers en websites!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.