• 0

Andere accountant bij gedeelde werkBV

Beste,

 

ik heb gezocht maar het antwoord op de vraag niet gevonden.

Indien dit niet het juiste deelfora is bij deze het verzoek aan de mod hem te verplaatsen ;)

 

Alvorens ik de vraag stel, zal ik de situatie kort omschrijven.

 

Samen met mijn compagnon heb ik een gezamenlijke werk BV.

Beiden hebben we een eigen holding BV en delen het belang 50/50.

Voor alle BV 's maken wij gebruik van dezelfde accountant die mijn compagnon al had.

Destijds bij het begin gemakshalve en op aanraden van mijn compagnon gekozen....

met de gedachte wat niet is, kan (nog) komen.

 

Echter nu ruim 3,5 jaar later heb ik niet de gewenste klik en mis ik meedenken en proactiviteit

en ben ik toch op het punt gekomen dat ik eigenlijk een andere accountant wil.

 

Ik heb dit uiteraard met mijn compagnon besproken.

Hij heeft wel een klik en vind het verder prima maar .... staat wel open voor een overstap.

maar denkt echter dat we dan voor alle BV 's moeten overstappen.

 

Ik kan mij voorstellen dat alles bij dezelfde accountant inderdaad handiger is en voordelen biedt.

Los daarvan wil ik mijn compagnon niet "dwingen" dan wel "overtuigen" om voor een andere accountant te kiezen.

maar ik kan me niet voorstellen dat de door mij gewenste situatie zo uniek is.

 

Maak ik het voor mijn compagnon en mezelf nu erg moeilijk ...?

 

en wanneer is dan het beste moment om over te stappen ( :-[ stiekeme 2e vraag)

 

Grtz,

Ray

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Maak ik het voor mijn compagnon en mezelf nu erg moeilijk ...?

Ten eerste, heb je voor je werkzaamheden geen accountant nodig (lijkt mij).

In deze situatie zal iedereen een ander voorbeeld geven, maar inmiddels heb ik ervaring met partijen die samenwerken in een andere onderneming. Ik verzorg de administratie van die onderneming, maar niet die van een van de samenwerkende ondernemers. Dat wil ik ook graag houden, want dat maakt mij een onpartijdig.

 

In een situatie die jij schetst, is het zeer wel mogelijk (mogelijk, wellicht niet het geval) dat een kantoor die ook de administratie van de partner (of van jou) verzorgt (bewust of onbewust) partij gaat kiezen. Door een derde partij in te laten schakelen krijg je wellicht ook extra info die je ook kan toepassen of je eigen administratie.

Maar de keuze is uiteraard aan jullie zelf, wat je handig vind of niet.

 

en wanneer is dan het beste moment om over te stappen ( :-[ stiekeme 2e vraag)

Afhankelijk van het kantoor waar je naar toe stapt en je huidige kantoor. Zelf prefereer ik als nieuwe klanten een overstap maken gedurende het jaar (in 3e en 4e kwartaal), omdat dan wellicht de vorige boekhouder de jaarrekening af heeft. Als dat namelijk niet het geval is en je maakt een overstap, dan is je onderneming geen prioriteit meer voor hem en kan je wellicht langer moeten wachten dan anders. Het nadeel daarbij is dat je dan wellicht tegen dubbele kosten kan aanlopen, maar dat hangt dan weer af van de nieuwe administratiekantoor. De een is daar heel schappelijk in, de ander minder.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.