• 0

NL shop vindbaar in België?

Beste HL`ers,

 

Ik zit even met het volgende: ik wil graag met sensatea.com de stap naar België maken. Ben ik met mijn .com domein vindbaar in België?

 

Ik ben overigens in het bezit van theebloemen.be, welke nu verwijst naar sensatea.com. Als ik theebloemen.be als hoofddomein voor België instel, ziet google dit dan als duplicated content?

 

groeten Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is er net aangegeven door een Moderator commentaar op dat zogenaamde linkspammen in PM te zetten en nu begin je er toch weer over.

Huh?

Ik ben al ruim 6 jaar met SEO bezig, ik heb geen verstand van Bloembollen, dat is een site van een klant maar dat terzijde.

Oh, beetje vreemd dat je die in je handtekening zet, en dat ook je emailadres van de website van die klant is, maar goed...

 

Ik heb inmiddels meer dan 100 websites gemaakt of voorzien van SEO advies, in ruime mate getest wat het beste werkt in de zoekmachines en me eigen conclusies getrokken.

Als er op seoguru.nl, die ook volgens jou een autoriteit, de algemeen bekende stelling ondersteund wordt dat er grote onduidelijkheid is over het effet ervan, dan ben ik geneigd daar meer waarde aan te hechten dan aan jouw persoonlijke ervaringen. Da's niet lullig bedoeld, maar met dat soort metingen kan er zoveel misgaan dat ik aan de concensus (of juist het gebrek daaraan) in de wereldwijde SEO-wereld toch wat meer waarde hecht.

 

Het antwoord ligt natuurlijk al een beetje voor het oprapen door zelf op verschillende zoekwoorden even een kijkje in Google.nl of .be te nemen.

Dat geeft de status quo van dit moment weer, en zegt natuurlijk niets over hoe het zou gaan als twee identieke sites met verschillende TLD's tegelijk gelanceerd zouden worden en op exact dezelfde manier exposure zouden krijgen.

 

Daarnaast wordt dat ook beinvloed door de combinatie van de taal op de website zelf en de taalinstelling van je browser, en de mate waarin Google je zoekgeschiedenis opslaat aan de andere kant - daar trekken ze namelijk ook conclusies uit. Ik heb alles op Engels staan, maar krijg op sommige zoektermen toch eerst NL-talige sites te zien omdat ik in het verleden regelmatige op zoekresultaten in het Nederlands geklikt heb. Let wel - Nederlandstalige sites, niet per se .nl sites.

 

Alles bij elkaar is de kans dat een.nl of een .be domein op zijn best een marginaal effect zal hebben heel aannemelijk.

 

Kun je misschien vertellen hoe dat Franse .com domein van die klant van je scoort in de zoekresultaten? Dat moet namelijk beroerd zijn, als jij gelijk hebt.

 

Je hoeft ook niets met mijn mening te doen hoor, ik wil de beste Jeroen advies geven en verder mag ieder zijn eigen mening hebben. Het wordt toch al een tijdrovende aangelegenheid zo en ik heb nog een hoop te doen.

 

Groet

Link naar reactie
  • 0
ik wil de beste Jeroen advies geven en verder mag ieder zijn eigen mening hebben.

Kijk, zo zie je maar weer dat we er allebei hetzelfde tegenaan kijken. En een deel van advies geven bestaat uit het waarschuwen voor het blindelings volgen van de mening van 1 persoon.

 

Het wordt toch al een tijdrovende aangelegenheid zo en ik heb nog een hoop te doen.

Jammer, ik had nog graag gehoord over die Franse .com website van je 'klant'.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kan TS veel beter andere dingen doen dan een website op .be-domeinnaam optuigen.

 

Heb je ook controle over de .nl die vijf dagen terug uit quarantaine gekomen is?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik wil de beste Jeroen advies geven en verder mag ieder zijn eigen mening hebben.

Kijk, zo zie je maar weer dat we er allebei hetzelfde tegenaan kijken. En een deel van advies geven bestaat uit het waarschuwen voor het blindelings volgen van de mening van 1 persoon.

 

Het wordt toch al een tijdrovende aangelegenheid zo en ik heb nog een hoop te doen.

Jammer, ik had nog graag gehoord over die Franse .com website van je 'klant'.

 

Oh sorry die heb ik niet beantwoord inderdaad. Ik doe met die Franse .com niets, het was nu puur gericht op de .co.uk

Maar wat ik begrepen heb van de klant is dat ie veel last heeft gehad van de EMD (Exact Match Domain) update met veel van zijn websites.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Vind de discussie nogal verwarrend maar de reacties van marco en mischa zijn in ieder geval duidelijk.

 

 

Volgens mij kan TS veel beter andere dingen doen dan een website op .be-domeinnaam optuigen.

 

Heb je ook controle over de .nl die vijf dagen terug uit quarantaine gekomen is?

 

Groet,

 

Highio

 

Check pm :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Jeroen,

 

Om op je originele vraag terug te komen. Ja in principe ben je vindbaar in België met een .nl domein.

Of je ermee hoog rankt hangt van heel veel factoren af waarbij het domien .nl of .be slechts een fractie is.

 

Om die reden zou ik ook vooral adviseren om je website op je huidige domein te houden en hierop zorgen voor zowel Nederlandse als Belgische teksten. Op deze manier kan je al genieten van je huidige ranking om je het Belgische deel een "jumpstart" te geven. Ook alle links die binnen kunnen gaan komen vanuit Belgie versterken dan je Nederlandse ranking. Daarnaast wil je misschien nog wel naar meer landen door gaan stoten. Door alle talen op dezelfde website te houden kan je van alle ranking optimaal genieten i.p.v. dit te verspreiden onder meerdere domeinen. Ik zou mijn aandacht vooral besteden aan het creeren van waardevolle Belgische content en het aantrekken van links naar je website.

 

Wat Marco terecht opmerkt is dat een consument wel kijkt naar een extensie. Al lijkt de praktijk uit te wijzen dat steeds meer en meer (grote) webshops over de grenzen gaan en ik vermoed zelf dat de extensie minder een rol gaat spelen. Persoonlijk zou ik me daar niet te druk om maken. Het vertrouwen, gebruikersgemak, ontwerp, levertijden, enz. spelen in mijn ogen een grotere betekenis dan de extensie waarop de webshop staat.

 

Succes in ieder geval met internationaal gaan!

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik de domeinnamen theebloemen.nl (inmiddels online) en theebloemen.be kunnen bemachtigen. Als ik het goed begrijp zou ik 2 webshops met dezelfde inhoud online kunnen zetten op deze domeinnamen, zonder hinder te ondervinden van duplicated content?

 

Even ervan uitgaand dat de teksten op de site later worden aangepast aan het land.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb zelf 1 database die op 5 a 6 websites vertoont word. Niet alle producten worden op alles sites getoont maar een aantal wel op 4 a 5 sites in totaal.

Ik heb hier geen negatieve gevolgen van ondervonden mbt google de afgelopen 3 jaar.

 

Wel zou ik er voor zorgen dat google het ziet als 1 product op 2 sites ipv 2 producten op 2 sites als je begrijpt wat ik bedoel. In een database zou ik dus 1 product aanmaken en die op 2 sites vertonen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik de domeinnamen theebloemen.nl (inmiddels online) en theebloemen.be kunnen bemachtigen. Als ik het goed begrijp zou ik 2 webshops met dezelfde inhoud online kunnen zetten op deze domeinnamen, zonder hinder te ondervinden van duplicated content?

 

Even ervan uitgaand dat de teksten op de site later worden aangepast aan het land.

 

Ja als je vertaalde teksten plaatst zal dit je geen duplicate content penalty opleveren. Tenminste als Belgische daadwerkelijk anders is dan Nederlands. Iets waar ik jammer genoeg geen ervaring mee heb.

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
  • 0

Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waar jullie zo moeilijk over doen.

Om vindbaar te worden in zoekmachines hangen een heleboel factoren aan vast, zoals ook eerder gezegd in deze forum.

 

Twee keer een website online plaatsen op twee verschillende domeinnamen is ook helemaal niet nodig.

Wat je daar en tegen wel had kunnen doen is forwarding, je hebt een website, meerdere domeinen.

Dat betekend dat je als je een "zoekbot" plaatst in je domeinnaam (ook wel robot.txt genoemd) er automatisch wel gezocht wordt in je domein.

 

Forwarding houdt gewoonweg in dat op het moment dat er domeinnaam.be ingetyped wordt de surfer eigenlijk naar domeinnaam.nl gaat.

Dan waren deze problemen al opgelost.

 

Ten tweede, idd het plaatsen van dubbele content onder verschillende domeinnamen maakt voor het zoekmachine niks uit, het op de eerste pagina krijgen van een zoekmachine of goed vindbaar worden op de zoekmachine is namelijk wel andere koek.

Ga maar na dat surfers op zoekmachines vaak de eerste pagina doorzoeken en zelden naar een tweede pagina gaan om verder te zoeken..

 

Een ander factor is metatags.

Deze website: higherlevel.nl gebruikt bijvoorbeeld de volgende metatag codes:

 

Hier geef je eigenlijk aan op welke sleutelwoorden mensen moeten zoeken om vindbaar te worden in de zoekmachines.

 

Ten tweede voor zoekmachines, moet je uiteraard je website wel aanmelden bij de zoekmachines en adwords en dergelijke is ook wel erg handig om uit te proberen.

 

Al met al, voor het omhoog halen van een website in zoekmachines is echt wel wat kunde nodig.

En veel van wat bulbs vertelt is wel waar.

Maar om eerlijk te zijn had ik besloten om de website extensie toch als .com te behouden omdat jouw doelgroep verder ligt dan Nederland.

 

Met een .com was je ook goedkoper geweest want twee extensies waren dan niet nodig geweest.

 

Zou je later nog verder gaan, dan had je nog steeds je .com kunnen behouden, alleen twee versies maken van de website in twee verschillende talen, NL en bijv. Engels.

 

Of ben je van plan voor het volgend land weer een nieuwe domeinnaam op te kopen met een ander extensie..

.fr voor frankrijk of co.uk voor engeland.

 

groeten!

 

*bijgevoegt: misschien leuk om ook even te kijken op metatags, daar kun je je metatags testen op je website als deze online staat, het geeft tevens tips over hoe de metatags aan te passen..

Eerlijk gezegd mag de administrator van higherlevel dit ook wel eens bekijken, want teveel steekwoorden en/of stopwoorden is nooit goed voor zoekmachines en wordt ook afgeraden door zowel metatags als google!

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.