• 0

Douane heeft geen BTW en invoerrechten geheven, wat nu?

Beste forumleden,

 

Als eerste zou ik mezelf graag even willen voorstellen. Mijn naam is Alex van Dijk en ik ben sinds een paar maanden bezig met het opzetten van een webshop in LED lampen.

 

Een week of twee geleden heb ik bij een chinese fabrikant mijn eerste bestelling gedaan. Het ging om een bestelling van dertig LED lampen met een totale waarde van ongeveer 210 euro. Het pakket is met DHL verzonden en kwam een dag of 3 later bij mij thuis aan. Tot mijn verbazing hoefde ik er geen invoerrechten en BTW over te betalen. Dit was niet wat ik verwacht had want op internet staat overal dat voor het importeren van goederen buiten de EU invoerrechten en BTW geheven worden.

 

Nu is mijn vraag, kan ik deze lampen zonder problemen verkopen en hoe gaat dat dan met de omzetbelasting? En als ik in de toekomst een grotere bestelling, 400/600 euro, wordt daar dan wel belasting over geheven?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Alex van Dijk

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Alex,

In dit geval heb je dan een mazzeltje..... formeel had hier gewoon aangifte van gedaan worden. Als je het eerlijk wil spelen dan zou je dit even met DHL moeten bespreken. Hou daarbij rekening dat de importeur verantwoordelijk is voor het aangeven bij de douane maar en niet de vervoerder.

 

Verder kan je de goederen gewoon verkopen en BTW afdragen over het geen je verkoopt. Je hebt dan alleen geen inkoop waarover je BTW terug vraagt!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

bedenk ook dat jij als importeur aansprakelijk bent voor de goederen die je vanuit niet-EU landen op de markt brengt binnen de EU, keurmerken, verzekeringen, etc. het is echt meer als lampen bestellen en gewoon verkopen in een webshop...

 

gebruik ook de zoekfunctie, is al heul veul over geschreven .. ;)

 

voorbeeldje: vitamines uit Amerika met niet goedgekeurde gezondheidsclaims kan je per overtreding € 30.000 kosten!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.