• 0

Lening bij de (post)bank

Vorige week kreeg ik een heel verrassend telefoontje van de ING, waarbij de medewerker mij aanboodt mijn zakelijk krediet te herzien.

Deze lening is bijna afbetaald en hij wilde kijken of er een nieuw contract kon worden afgesloten waarin het huidige bedrag wordt meegenomen en dan het krediet opnieuw af te sluiten.

Nu gaan de zaken best wel goed, dus ik dacht eerst dat het naar aanleiding daarvan was. Maar al gauw bleek ik gewoon op de lijst te staan, want ik vroeg hoeveel er nog open stond en dat kon hij niet inzien en ik moest allerlei gegevens doorgeven.

Kortom het leek er heel erg op dat ik gewoon op de bellijst stond en dat men pas na een positief antwoord van mijn werkelijk een onderzoek gaat doen of men de lening wil verstrekken.

 

Zijn dit de eerste signalen van het einde van de crisis bij de banken?

Hebben de banken nu meer lucht en willen ze proberen de kleine ondernemers toch vast te houden?

Zijn er meer mensen die de afgelopen tijd zijn benaderd door hun bank?

 

Ik ben zelf niet ingegaan op het voorstel, ik heb ht niet nodig en wil het liefst zo snel mogelijk bij de Postbank/ING weg.

Ik zeg bewust Postbank, omdat de ING daar ook zelf nog een duidelijk onderscheid in maakt. Zowel in de brieven als in de voorwaarden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je zeker dat het geen oplichters waren? Ik kan mij niet voorstellen dat men bij ING zo slecht voorbereid het gesprek in gaat.

100% zeker weet ik dat niet, maar ze konden mij wel vertellen hoeveel mijn openstaande saldo was, ik kon dit niet precies nakijken maar het klopte wel ongeveer.

Het enige wat ze vroegen was mijn geboortedatum en sofinummer, beide zijn geen geheim.

 

Maar ja zoals ik al eerder zei, 100% zekerheid heb je nooit.

Link naar reactie
  • 0

Heb je geen vaste accountmanager bij de bank?

 

Wij bij de ABN namelijk wel en die belt ook af en toe of kredieten moeten worden aangepast. Vaak op basis van de cijfers van de afgelopen maanden. Ze zien natuurlijk ook wat er binnenkomt en uitgaat.

 

Ik zou gewoon eens de bank bellen of langsgaan en kijken of het verhaal daadwerkelijk klopt.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb die gegevens wel doorgegeven, deze kun je immers ook simpel zo op internet vinden.

 

Ik heb geen vaste accountmanager bij de postbank, ing klanten hebben dat wel.

 

Na het doorgeven van mijn geboortedatum en sofinummer kon hij me vertellen wat mijn saldo was. Dit kan natuurlijk ook een check zijn om te kijken of hij met de juiste persoon spreekt.

Deze totaal niet waterdichte methode wordt heel vaak toegepast. Zoals bij de belastingdienst en bij verkoopcontracten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.