• 0

www.ikmaakhetzelfwel.nl / even voorstellen

Omschrijving van je concept:

Goedenmiddag, Ik ben Frank. Ik ben 34 jaar en 3 jaar geleden per ongeluk ondernemer geworden. Ik ben via google nu pas op dit forum beland en besloot mij meteen aan te melden, voor te stellen en mijn concept neer te leggen.

 

3 jaar geleden besloot ik om zelf een tuinmeubel in elkaar te zetten. Ik ben redelijk handig dus dit ging vrij vlot. Hoewel mijn vriendin graag een steigerhouten set wilde hebben, besloot ik deze van hardhout te maken. Dit lukte prima. Zo goed zelfs dat iemand mij vroeg of ik niet per ongeluk een bouwtekeing had van de stoelen. Nu wil het feit dat ik altijd overal foto's van maak. Een bouwtekening was dan ook zo gemaakt. Natuurlijk had ik netjes de maten toegevoegd en de gemaakte foto's.

 

Toen kreeg ik de tip dit eens ergens te posten op een forum. Zo gezegd, zo gedaan. Tot ik erachter kwam dat iemand mijn bouwtekeningen (let wel, een 20-tal kantjes a-4) voor een redelijk bedrag verkocht op het internet. Zodoende besloten dat ik dit zelf ook wel kon.

 

Ik ben begonnen met een gratis opgezette site. Niet heel professioneel, maar wel goedkoop. Al snel kon ik de bestellingen, welke ik nog handmatig verwerkte, niet meer aan. De volgende stap was dan ook een geautomatiseerd proces en een half jaar later een geheel gerenoveerde website. En dat is de status van www.ikmaakhetzelfwel.nl zoals het nu staat.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

heel veel learning by doing. Google is your friend.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wilde voor iedereen een bouwtekening maken welke zo eenvoudig was dat zelfs de grootste linkshandige een meubel kon maken. Een bouwtekening is dan nu ook meer een bouwbeschrijving. Tientallen foto's stellen je in staat om zelf een tuinmeubel te maken (al dan niet van steigerhout). Het belangrijkste is dan ook dat het de klant heel veel geld scheelt. Grofweg gezegd kan je een meubel zelf maken voor de helft van de prijs bij de goedkoopste aanbieder maar dan wel tegen een veel etere kwaliteit.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Mijn tekeningen zijn een groot verschil met de gratis tekeningen van de bouwmarkt waar de onderdelen op elkaar af komen vliegen en... voila, daar is uw bank. Voor veel mensen werkt het echter niet zo. Veel uitleg, veel foto's zaaglijst, uitleg over materialen, schroeven etc etc maken er echt een stap voor stap uitgewerkt proces van.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben benieuwd wat men van mijn concept vind. Ik probeer alles zo net mogelijk te doen tegen zo laag mogelijke kosten. Dat probeer ik voor mezelf maar ook voor de klant te bewerkstelligen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wauw te gek zeg, m'n handen jeuken om hiermee aan de slag te gaan.

 

Wat een goed idee, en de resultaten die ik op de foto's zie zien er echt professioneel uit.

 

Ik wil nog een loungeset voor in de tuin, dit heeft zeker mijn interesse gewekt om dit zelf te gaan doen.

 

Je site ziet er zeer verzorgd uit, kijk even naar je titel van de homepage, die is niet ingevuld.

 

De ingezonden foto's van de klanten maken het wel af vind ik, heel goed!

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Bij een dergelijk concept vind ik je Algemene Voorwaarden wel bijzonder. Ik mag het geleverde niet opslaan in een digitaal bestand en ook niet verveelvoudigen. Na betaling stuur jij mij een mail met een bijlage (of een downloadlink) waarbij ik het geleverde bestand dus niet mag opslaan of uitprinten. Dat zou ik anders formuleren.

 

Dan nog een paar opmerkingen over je site:

 

- op je productpagina's gaan de social media icons door de koptekst heen

 

- in je winkelwagen zou ik het Engelse "Qty" nog vertalen; zijn er trouwens mensen die meer dan één exemplaar van dezelfde bouwtekening bestellen?

 

- als ik je Algemene Voorwaarden wil lezen open je een nieuw window met daarin weer je volledige site, een pop-up is in zo'n geval gebruiksvriendelijker

 

- dat een gratis bouwtekening als voorbeeld te downloaden is zou ik niet zo verstopt in het productoverzicht zetten, maar een prominente plek op je site geven

Link naar reactie
  • 0

allereerst bedankt voor de reacties.

 

@john,

 

Dat verveelvoudigen slaat meer op 100 x uitprinten en bij de bouwmarkt neerleggen maar het staat er wat onduidelijk inderdaad. Ik zal dat nog eens proberen te veranderen.

De socialmedia icons staan er niet overal doorheen. Heeft te maken met de lengte van de tekst. Dus ik ga de lengte aanpassen.

Of ik Qty kan veranderen weet ik niet. Dit is meer een onderliggend software iets van de webshop plugin. Dat is ook meteen de reden dat er uberhaupt een qty optie is.

 

Ik zal eens kijken of ik de gratis versie meer naar boven kan zetten, dan is de vraag van prodisplay ook meteen ingevuld.

Link naar reactie
  • 0

Beste Frank,

 

Je website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van je bedrijf. Naast je adresgegevens vermeld je je KvK-nummer en btw-nummer. Die kan ik op jouw site niet vinden. Zie voor alle informatie over de wettelijke eisen aan een webwinkel onze site

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Net even de gratis tekening bekeken maar ik vind je manier van tekenen / bouwen niet erg logisch. En dat al bij zo'n simpel tekeningetje?

 

Wat vind je er niet logisch aan dan? Op deze manier kan ik er niet zo heel veel mee.

Ik wil het graag weten omdat ik in drie jaar nog nooit deze opmerking heb gekregen. Ook niet van de andere tekeningen. Geloof t of niet maar dit zou mijn eerste "klacht" zijn.

Link naar reactie
  • 0

Beste Frank,

 

Je website moet volledige duidelijkheid geven over de identiteit van je bedrijf. Naast je adresgegevens vermeld je je KvK-nummer en btw-nummer. Die kan ik op jouw site niet vinden. Zie voor alle informatie over de wettelijke eisen aan een webwinkel onze site

 

Vriendelijke groet, Miki

 

Die had ik al eens gezien en heb ik verwerkt in de algemene voorwaarden. Deze komen aan bod voor het bestellen. Zo hoort het bij mijn weten ook. Hoe zit het met de adresgegevens? Een webwinkel heeft in mijn geval geen fysiek adres nodig aangezien ik alles digitaal af kan handelen. Dient er dan toch een postadres beschikbaar te zijn?

Link naar reactie
  • 1

Een webwinkel heeft in mijn geval geen fysiek adres nodig aangezien ik alles digitaal af kan handelen. Dient er dan toch een postadres beschikbaar te zijn?

 

Ja

 

nee, wel een vestigingsadres waar post ontvangen kan worden en een postadres is dan optioneel

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Fantastisch idee.

Ik heb je tekening van de bijzettafel gedownload en bekeken.

- Heel goed dat je duidelijk uitlegt waarom je iets op een bepaalde manier moet doen en wat de consequenties zijn als je het niet doet; zoals bijvoorbeeld het voorboren.

- Denk aan de tekst- en spelfouten: hier en daar ontbreekt een komma en "betaalmethode" bijvoorbeeld is één woord.

- Misschien de teksten iets meer in verhaalvorm en wat meer puntsgewijs formuleren?

 

Wat betreft de site:

- Is al eerder gezegd: het gratis voorbeeld moet opvallender. Zou eigenlijk direct te openen/downloaden moeten zijn.

- Opzet wat rommelig, doordat bijvoorbeeld het hout dat jij "aanbiedt" op dezelfde manier gepresenteerd staat als de foto's van de meubelen.

 

Al met al een goed concept. Kan volgens mij na wat fijnslijpen en de juist marketing een succes worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik ga doen is de tekening upgraden. Deze is wat verouderd en sluit niet echt meer aan op de nieuwe site. Zodra ik deze af heb zet ik hem erop (op een betere plek) en kom ik hier nog even terug ter beoordeling.

 

De nieuwe tekeningen worden trouwens allemaal gescand door een bevriende lerares NL. Deze was dat nog niet.

 

De hele site wordt momenteel op de achtergrond opgefrist. Er komt een tweede site aan welke qua layout hierop aansluit maar toch een eigen karakter heeft.

Link naar reactie
  • 0

Mooie site! Complimenten dus...

Toegankelijk, uitnodigend, prettig en professioneel. De fotopagina met toelichtingen is leuk om te lezen.

Het is dat het geen klusweer is, anders was ik misschien wel het tafeltje gaan bouwen.

Verder geen aanbevelingen, maar ik wil je wel feliciteren met het resultaat. Een site om trots op te zijn!

Link naar reactie
  • 0

Naast dat de gratis tekening te verstopt zit tussen de reguliere producten vind ik het ook veel te omslachtig om de tekening / instructies 'even' te bekijken of het wat voor me is. Plaats gewoon een rechtstreekse downloadlink of zorg dat een bezoeker na het invullen van een e-mailadres meteen kan downloaden of, als je echt zeker wilt zijn dat het een geldig e-mailadres is, maak de link in de mail zo dat je niet ook de code nog met de hand moet kopieren / plakken of overtypen.

 

Paar schoonheidsfoutjes (die misschien al genoemd zijn)

 

In de winkelwagen staat '1 product in winkelwagen' en '1 item in winkelwagen'

Besteloverzichtpagina "Opmerking: Verzend om bestelling af te ronden bij PayPal.", wat bedoel je hiermee?

Paginatitel op winkelwagenpagina 'Picture hbsh2'

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou als ik jou was een echte bouwtekening waar je wat aan hebt (dus niet een bijzettafeltje) gratis beschikbaar maken, en m'n pdf's meer van branding voorzien zodat je zichtbaarder wordt.

Als je dan toch iets weggeeft, doe dan ook iets wat mensen gaan doorvertellen, dat tafeltje kraait geen haan naar, tenzij ze ook een bank gaan maken.

 

Wat je er ook aan kan koppelen zijn links naar sites waar buren elkaar hun gereedschap uitlenen.

En een prikbord. "Wie wil er samen met mij een loungehoek bouwen volgende week?" Gezellig, laten sponsoren door Douwe Egberts en gaan! ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Die tekening is allen om een beeld te geven. Zodat je niet af hoeft te vragen of je met een A4 wordt afgescheept. Gezien t aantal downloads kraaien daar trouwens best wat hanen naar. Er wordt heel veel gebruik van gemaakt. Ik zou ook niet weten welke tekening ik dan gratis zou moeten aanbieden omdat dat direct weglopen van omzet is.

 

De ford dealer gaat ook nietwekelijls een ka weggeven in de hoop dat iedereen een mondeo komt kopen.

 

Wat bedoel je met " van branding voorzien" ? Die snap ik niet helemaal.

Link naar reactie
  • 0

Het is wel een vernuftige oplossing, alleen ga je er vanuit dat mensen enthousiast zijn over het bijzettafeltje omdat het gedownload wordt. Hoe vaak wordt het gebouwd?

Je wekt de indruk iets gratis weg te geven maar je geeft iets weg dat een stuk minder leuk is dan zo'n bank.

Dat stelt misschien wel teleur.

Dan kan je misschien beter zeggen: "Download hier een voorbeeldtekening".

 

 

Link naar reactie
  • 0

En een kleine aanvulling:

 

ik zie dat je nu ook van één stoel een compleet bouwpakket aanbiedt en niet alleen de tekening.

 

Waarom leidt je die door naar een andere website? Laat mensen op jouw website kiezen of ze alleen de bouwtekening willen hebben of het volledige bouwpakket en reken af via jouw website en niet die andere, want als ik die andere website zie zoek ik me wezenloos om de meubelen te vinden en haak ik af.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.