• 0

www.ikmaakhetzelfwel.nl / even voorstellen

Omschrijving van je concept:

Goedenmiddag, Ik ben Frank. Ik ben 34 jaar en 3 jaar geleden per ongeluk ondernemer geworden. Ik ben via google nu pas op dit forum beland en besloot mij meteen aan te melden, voor te stellen en mijn concept neer te leggen.

 

3 jaar geleden besloot ik om zelf een tuinmeubel in elkaar te zetten. Ik ben redelijk handig dus dit ging vrij vlot. Hoewel mijn vriendin graag een steigerhouten set wilde hebben, besloot ik deze van hardhout te maken. Dit lukte prima. Zo goed zelfs dat iemand mij vroeg of ik niet per ongeluk een bouwtekeing had van de stoelen. Nu wil het feit dat ik altijd overal foto's van maak. Een bouwtekening was dan ook zo gemaakt. Natuurlijk had ik netjes de maten toegevoegd en de gemaakte foto's.

 

Toen kreeg ik de tip dit eens ergens te posten op een forum. Zo gezegd, zo gedaan. Tot ik erachter kwam dat iemand mijn bouwtekeningen (let wel, een 20-tal kantjes a-4) voor een redelijk bedrag verkocht op het internet. Zodoende besloten dat ik dit zelf ook wel kon.

 

Ik ben begonnen met een gratis opgezette site. Niet heel professioneel, maar wel goedkoop. Al snel kon ik de bestellingen, welke ik nog handmatig verwerkte, niet meer aan. De volgende stap was dan ook een geautomatiseerd proces en een half jaar later een geheel gerenoveerde website. En dat is de status van www.ikmaakhetzelfwel.nl zoals het nu staat.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

heel veel learning by doing. Google is your friend.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wilde voor iedereen een bouwtekening maken welke zo eenvoudig was dat zelfs de grootste linkshandige een meubel kon maken. Een bouwtekening is dan nu ook meer een bouwbeschrijving. Tientallen foto's stellen je in staat om zelf een tuinmeubel te maken (al dan niet van steigerhout). Het belangrijkste is dan ook dat het de klant heel veel geld scheelt. Grofweg gezegd kan je een meubel zelf maken voor de helft van de prijs bij de goedkoopste aanbieder maar dan wel tegen een veel etere kwaliteit.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Mijn tekeningen zijn een groot verschil met de gratis tekeningen van de bouwmarkt waar de onderdelen op elkaar af komen vliegen en... voila, daar is uw bank. Voor veel mensen werkt het echter niet zo. Veel uitleg, veel foto's zaaglijst, uitleg over materialen, schroeven etc etc maken er echt een stap voor stap uitgewerkt proces van.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben benieuwd wat men van mijn concept vind. Ik probeer alles zo net mogelijk te doen tegen zo laag mogelijke kosten. Dat probeer ik voor mezelf maar ook voor de klant te bewerkstelligen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de diverse aanbevelingen van hier wel zo goed als allemaal wat mee gedaan. Een nieuwe, betere voorbeeld tekening met een prominente plaats. Wat wet technische aanvullingen gedaan, op de achtergrond zaken verbeterd om het proces beter te laten verlopen. Ik heb dus zeker wat aan de tips gehad.

 

Jouw opmerking over de bouwpakketten deel ik ook zeker. Ik ga die echter binnenkort onderbrengen op de site waar je nu uitkomt. Dat die rommelig is ben ik met je eens en heb ik al tegen de jongens gezegd. Die hebben m al aanzienlijk verbeterd maar ik vind het ook nog niet denderend overzichtelijk. Je schrikt je kapot wat ze daarvoor nog betalen trouwens maar dat terzijde.

 

Ik ga binnenkort een tweede site vrijgeven en zal me concentreren op, zelf maken of door mij laten maken. In dat laatste ben ik niet nieuw maar kan met de kracht van ikmaakhetzelfwel .nl wel een direct alternatief aanbieden. Welke ik zelf in beheer heb natuurlijk. Dat lijkt mij wel een winstpakker.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.