• 0

Vragen over zaken doen met Bulgarije (ontwerp/advies)

Voor een mogelijke klant heb ik een aanbieding gemaakt voor het maken van een ontwerp en het leveren van advies.

Daarnaast heb ik ook een aanbieding gemaakt voor het leveren van goederen maar dat is op dit moment nog niet van belang.

 

De beste man stuurt mij net een mail waarin hij aangeeft dat bedrijven die een ontwerp maken voor een bedrijf in Bulgarije, zelf ook ingeschreven moeten staan in de Bulgarian National assembly of architects and engineers.

Nu betreft het ontwerp geen huis of kantoorpand maar een deel van een waterzuivering waarbij de sterkte berekeningen en dergelijke niet door mij worden gedaan. Ik geef als het ware alleen maten en dergelijke op.

 

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een instantie die mij hier meer informatie over kan verschaffen?

 

Edit:

Als iemand een mogelijkheid weet om te controleren of een Bulgaars bedrijf bestaat en of deze betrouwbaar is dan hoor ik het ook graag.

 

 

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt mij sterk aangezien jij niet verantwoordelijk bent voor de constructieve berekeningen, aan de andere kant, landen hanteren soms merkwaardige voorwaarden als het gaat om leveringen vanuit andere landen.

 

Misschien dat de EVD jou wat meer info kan geven.

Andere optie is even googlen met enkele typische bouwtermen en Bulgarije, goed kans dat je dan wel een of meer NL sites vindt die ook bouwprojecten hebben uitgevoerd in Bulgarije.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Nico. Ik zal morgen AgentschapNL bellen om te zien of ze mij wat kunnen vertellen.

Persoonlijk lijkt het me ook sterk omdat ik alleen een "schets" aan lever van de maten en dergelijke. Ik zal bij de opdrachtgever ook navragen of hij me wel goed begrepen heeft omtrent het aanleveren van het ontwerp. Zou natuurlijk ook nog kunnen dat hij mijn aanbieding niet helemaal juist interpreteert.

 

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Nico,

 

Via de website van AgentschapNL ben ik inmiddels al wat wijzer geworden, bedankt voor de tip.

 

Er was inderdaad een onduidelijkheid in het mailverkeer over de registratie bij het Bulgaarse bureau. Zij willen subsidie ontvangen voor een deel van de werkzaamheden en daarom wordt deze eis gesteld.

Het komt er uiteindelijk op neer dat een bulgaarse bedrijf mijn ontwerp officieel uitwerkt. Of ik blij moet zijn met deze methode weet ik eerlijk gezegd nog niet.

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.