• 0

Belastingdienst belt voor info concurrent

Vandaag gebeld door iemand van de belastingdienst. Men wilde informatie over de branche waarin mijn bedrijf werkzaam was omdat er wat vraagtekens waren bij de aangifte van een concurrerend bedrijf. Vragen gingen over aantallen producten die verkocht worden op dagbasis en de gangbare prijzen.

 

Ik vetrouwde het niet helemaal en heb het nummer nagetrokken via de belastingtelefoon en na 3 kaar doorverbinden konden ze me vertellen dat het nummer inderdaad van iemand van de belastingdienst was.

 

Toch vind ik het vreemd om zo maar een concurrerend bedrijf voor info te bellen, jullie?

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, waar moet de BD anders hun informatie vandaan halen. Alleen van algemene publicaties. Zoals forums???

 

Het is volgens mij wel wrang wanneer je antwoorden op vragen geeft, want waarom zouden ze jouw antwoorden op waarheid geloven?

 

Ik zou eerder wantrouwen of je wel echt met de BD te maken hebt. Heb al meerdere malen in mijn leven "vrijwillig" een berg gegevens op mogen lepelen voor het CBS. (Niet voor mijn eigen bedrijf overigens).

 

Lijkt mij als de fiscus iets wil weten dat ze dan je boeken door komen nemen. Geef het weinig kans dat de BD zomaar wat rond gaat bellen, dan hebben ze nog steeds geen betrouwbare informatie. Ik denk dat je met een toekomstige concurrent te maken hebt..

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Toch niet Jamie, Devlinx gaf in zijn openingspost al aan dat hij het gecontroleerd heeft.

 

...

 

Ik vetrouwde het niet helemaal en heb het nummer nagetrokken via de belastingtelefoon en na 3 kaar doorverbinden konden ze me vertellen dat het nummer inderdaad van iemand van de belastingdienst was.

 

Toch vind ik het vreemd om zo maar een concurrerend bedrijf voor info te bellen, jullie?

 

Gr

Devlinx

 

 

Ik ben zelf ook redelijk verrast, het lijkt mij vrij lastig om met deze mondelinge informatie iets steekhoudends te kunnen doen, wellicht dat het hooguit bij een vooronderzoek gebruikt word om enige kennis over de branche te vergaren. Het meest opvallend vind ik dat er zo specifiek word gezegd dat er vraagtekens bij een aangifte van een concurrent zijn, ook al noemen ze de naam niet.

Link naar reactie
  • 1

In veel gevallen hebben ze inderdaad geen nummerweergave maar daarom zijn ze nog niet anoniem.

 

Ik heb het zelf overigens ook wel eens meegemaakt, hoewel dit niet over een concurrent ging. Vervolgens werd er een zgn."derdenonderzoek" schriftelijk aangekondigd waarbij de belastingdienst e.e.a. aan informatie heeft opgehaald. Die aankondiging ging trouwens wel netjes schriftelijk en met verwijzing naar verplichting van geheimhouding m.b.t. identiteit van de onderzochte.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens Google gaat het om een zogenaamd "derdenonderzoek".

 

Wat is een derdenonderzoek?

Een derdenonderzoek is een onderzoek naar de belastingen van een ander, oftewel van een derde. Voorbeelden zijn een leverancier of een afnemer met wie u een zakelijke relatie hebt. Andere voorbeelden zijn overheidsinstellingen en branchegenoten.

 

Hoe voeren wij een derdenonderzoek uit?

Onze medewerkers mogen in heel Nederland een derdenonderzoek doen. Dat kan op drie manieren:

– Wij vragen u om ons telefonisch informatie te geven.

 

Hier lees je meer.

 

Niets geheimzinnigs aan dus.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Vreemd.. Mijn vader werkt bij de BD en die bellen altijd anoniem naar buiten

 

Hier liet de BD gewoon een telefoonnummer achter bij onze telefoniste en ik heb teruggebeld.

Het nummer gecheckt en blijkt idd een intern nummer van de BD te zijn.

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.