• 0

Magento, Magento Go, of toch eerst maar iets van mijnwebwinkel.nl?

Hallo beste Higherlevel leden!

 

De ideeën voor mijn webwinkel beginnen steeds meer vorm te krijgen. En van veel mensen krijg ik toch veel positieve reacties dat ik met mijn idee de goede kant opga. Volg dan ook veel seminars en bezoek bijeenkomsten over ondernemen om mezelf veel kennis te laten opdoen.

 

Nu heb ik vorige week een seminar gevolgd over het opstarten van een webwinkel. Met mijn grote ideeën had ik het natuurlijk al helemaal voor elkaar. Een mooie magento webshop, speciaal voor mij ontworpen/ontwikkelt, daar had ik wel 3000 euro voor over. Maar werd mij toch vertelt (meneer heeft zijn eigen magento onwikkel bedrijf), dat ik toch wel aan een iets hoger bedrag zou moeten denken.... Oei, dan wordt het toch allemaal krap, wil ik ook nog een normale voorraad willen inkopen. Ik begin in een niche van de modebranche waar niet veel concurrentie zit online, zowel in NL als internationaal.

 

Maar moet ik nou mijn plannen eens herzien? Ik wil toch goed voorbereid van start gaan. Natuurlijk zal er vast wel iemand te vinden zijn die voor 1500/2000 een magento webshop in elkaar kan zetten, maar of het dan ook goed in elkaar zit? Goed gevonden wordt op Google? Zelf ben ik geen held in dat soort dingen, dus het moet wel meteen goed zijn, anders kost het nog meer geld. Nu heb ik kortgeleden ook iets gehoord van Magento Go, wel gevestigd vanuit Amerika, maar dit lijkt me aantrekkelijker dan zoiets als mijnwebwinkel.nl (dat wil ik eigenlijk toch vermijden). Zijn hier mensen die ervaringen hebben met Magento Go? En zijn er ook nog nadelen, vooral als je als Nederlander dat je zit met Amerikaanse standaarden en bv Ideal mist? Ik zou graag eind eerste kwartaal redelijkwijs van start gaan, ik heb dan wat eigen kapitaal. Maar 6000 euro neertellen voor een magento webshop is leuk, maar dan heb ik geen geld over voor inkoop :D.

 

Uiteindelijk is het zo, wat is wijsheid? Toch meteen head-on erin duiken en iets goeds laten ontwikkelen als webshop, of eerst maar op de toer van gehoste pakketjes? Terwijl ik weet dat ik dan enorm vast zit aan hoe het pakket in elkaar zit, en ik dat juist niet wil :P

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Magento Go is te koppelen aan iDeal, verschillende payment providers bieden hier add-ons voor. Dus dat is geen probleem.

 

Wanneer je een Magento shop wilt laten ontwikkelen met een klein budget, heb je een aantal opties:

 

- Spaar nog even door.

- Investeer in een goede opzet en configuratie en bespaar op het design. Koop bijvoorbeeld een voorgemaakte template, en plak je logo er op. Een design is later gemakkelijker aan te passen. Een slecht opgezette configuratie kost vaak meer tijd.

- Huur een ZZP-er in, en geen bureau.

- Kijk goed naar een portfolio, en stel vragen. Heeft diegene alleen het design gedaan, of de backend?

- Geloof niet iedere seminar-bezoekende-Magento-expert-in-pak op zijn gelikte woord. Drieduizend euro voor een shop is inderdaad weinig. Maar vraag wel offertes op bij verschillende partijen. Dan weet je waar je wel aan toe bent.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bekijk gewoon een aantal partijen, hun portfolio en vraag om offertes. Je zult zien dat er hele verschillende prijzen uitkomen. Goedkoop hoeft niet slecht te zijn. Bij de grotere partijen betaal je vaak 3000 tot 4000 euro aan 'projectmanagement'.

 

Mijn advies is dan ook om een zzp'er in te huren om de webwinkel te maken. Zorg er wel voor dat je alles aan de backend helder krijgt. Dit is meer werk als een ontwerpen goedkeuren/laten aanpassen.

 

Met een mijnwebwinkel zou ik sowieso niet in zee gaan, de mogelijkheden zijn beperkt en je bent afhankelijk van hun systeem.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Er zijn meer smaakjes dan Magento.

 

Magento is van zichzelf erg zwaar en lomp, vanwege alle overbodige "leuke en handige" features. Magento wordt vaak gepushed door ontwikkelaars omdat Magento zelf een goede marketingafdeling heeft. Het is daarom een veelgebruikt platform. Dat kunnen redenen zijn om juist voor Magento te kiezen, maar wellicht ook juist niet. Er zijn bijvoorbeeld ook veel lichtere pakketten die misschien veel goedkoper zijn om naar jouw wens ingericht te krijgen. Kijk eens naar Open Cart, Prestashop of Zen-Cart.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Nu heb ik vorige week een seminar gevolgd over het opstarten van een webwinkel. Met mijn grote ideeën had ik het natuurlijk al helemaal voor elkaar. Een mooie magento webshop, speciaal voor mij ontworpen/ontwikkelt, daar had ik wel 3000 euro voor over. Maar werd mij toch vertelt (meneer heeft zijn eigen magento onwikkel bedrijf), dat ik toch wel aan een iets hoger bedrag zou moeten denken....

 

 

Laat me raden... Bij zijn kantoor dan maar ?

 

 

 

 

Natuurlijk zal er vast wel iemand te vinden zijn die voor 1500/2000 een magento webshop in elkaar kan zetten, maar of het dan ook goed in elkaar zit?

 

 

De ene bouwer is de andere niet. ook niet als ze het voor dezelfde prijs doen. Ik kan je wel mijn webbouwer zijn adres geven. Geen idee hoe uitgebreid je site gaat worden maar hij doet uitstekende dingen voor een uitstekende prijs. Een offerte opvragen kan uiteraard altijd.

 

 

 

 

Goed gevonden wordt op Google?

 

 

uiteraard moet de site qua opbouw er goed uitzien maar het echt goed gevonden worden in Google heb je voornamelijk zelf in de hand en daar kan een bouwer niets extras aan doen. Je zal zelf moeten gaan werken aan vindbaarheid,bloggen,sociale marketing,dermate leuke content plaatsen dat andere sites naar jou site gaan linken. Is voor doen,doen en dan in het weekend nog eens doen!

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Dankejwel voor alle snelle reacties!

 

@Sabra en Alwie, waar zou ik in contact kunnen komen met zzp'ers? Heb een paar weken geleden wel een soort 'marktplaats' gevonden, maar dit was erg onoverzichtelijk (leek wel uit jaar 0 te stammen). Ik zou, als ik het laat ontwikkelen, graag iemand hebben die toch redelijk in de buurt woont. Woon zelf in Friesland, dus dat zit je vaak al wat vast kwa reizen, je bent niet zo in Amsterdam bijvoorbeeld. Met google kom ik ook nog niet heel erg ver, wat ik wel vind zijn bureau's die dan vaak in midden/zuiden Nederland gevestigd zijn.

 

Nu heb ik nog niet zoveel kaas ervan gegeten, maar backend is hoe het zit met voorraad koppelingen, payment methodes etc etc. toch?

 

En dan nog iets, wat voor soort hosting moet ik in gedachten houden ga ik wel voor een magento webwinkel? Hier wordt ik ook nog niet veel wijzer in? Natuurlijk is het afhankelijk van het aantal bezoekers ook, maar gemiddeld?

 

Edit:

 

@Happy Feet: Nee was een kvk seminar!

 

Contact informatie toegestuurd krijgen is altijd goed! Ik heb al een idee hoe ik het in elkaar wil laten steken, maar of dat realistisch en financieel haalbaar is is vraag 20 XD. Kwa gevonden worden ben ik zelf ook al mee bezig, er gaat zowieso een facebook, twitter en pinterest worden aangemaakt voor de webwinkel! Hier heb ik me al redelijk goed in ingelezen. Maar wel bedankt voor de tips :D

Link naar reactie
  • 0

Dankejwel voor alle snelle reacties!

 

@Sabra en Alwie, waar zou ik in contact kunnen komen met zzp'ers? Heb een paar weken geleden wel een soort 'marktplaats' gevonden, maar dit was erg onoverzichtelijk (leek wel uit jaar 0 te stammen). Ik zou, als ik het laat ontwikkelen, graag iemand hebben die toch redelijk in de buurt woont. Woon zelf in Friesland, dus dat zit je vaak al wat vast kwa reizen, je bent niet zo in Amsterdam bijvoorbeeld. Met google kom ik ook nog niet heel erg ver, wat ik wel vind zijn bureau's die dan vaak in midden/zuiden Nederland gevestigd zijn.

 

Nu heb ik nog niet zoveel kaas ervan gegeten, maar backend is hoe het zit met voorraad koppelingen, payment methodes etc etc. toch?

 

En dan nog iets, wat voor soort hosting moet ik in gedachten houden ga ik wel voor een magento webwinkel? Hier wordt ik ook nog niet veel wijzer in? Natuurlijk is het afhankelijk van het aantal bezoekers ook, maar gemiddeld?

 

 

Plaats om te beginnen eens een oproep in Vraag en Aanbod. Misschien hebben mensen ervaring met bouwers in jouw regio. De backend in inderdaad de 'achterkant' van je website. Het technische verhaal, maar ook instellingen voor betalingen, facturen en je boekhouding als je die wilt koppelen. Denk ook aan beveiligingscertificaten.

 

Voor Magento heb je hosting nodig die daarvoor geschikt is. Zoals hierboven al aangegeven, Magento is nogal zwaar. Zoek hosting die daar specifiek voor is ingericht anders wordt je webshop erg traag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.