• 0

dga loon ook bij emigratie?

Ik ga permanent naar Zuid Amerika emigreren. Ik ben echter nog wel directeur van een BV die al een paar jaar geen omzet draait.

 

Wat ik nu wil doen is om samen met een buitenlandse partner deelnemen in een nieuw bedrijf. Zelf heb ik liever een BV, om vervolgens via internet diensten aan te bieden. Deze diensten worden vervolgens uitbesteed aan mijn partner's bedrijf.

 

Mijn vraag is nu, is het dga loon van toepassing voor mij indien ik vanuit het buitenland directeur ben in een BV in NL? Ik had dit aangekaart bij een jurist die mij het volgende vertelde:

 

1. Minimum DGA loon is niet van toepassing voor mij, omdat ik niet in NL verblijf.

2. Ik hoef bij een dividend uitkering geen AB heffing te betalen. Dit betekent dat ik slechts 15% dividend belasting betaal over de winst die ik uitkeer.

3. BV betaalt 20-25% VPB.

 

Klopt dit?

 

Zijn er nog andere zaken, waar ik op moet letten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Bij emigratie krijg je een conserverende aanslag met betrekking tot (onder meer) de aanmerkelijk belangaandelen. Deze hoef je niet (direct) te betalen en wordt op verzoek na 10 jaar kwijtgescholden. Onder omstandigheden moet echter alsnog betaald worden, bijvoorbeeld als de BV (bijna) geen onderneming (meer) heeft en (bijna) alle reserves uitkeert.

 

Ook kan het zijn dat de BV niet langer in Nederland is gevestigd, maar met je mee emigreert. Ook daar kunnen fiscale gevolgen aan zijn verbonden.

 

Ik zou toch eens overwegen om een fiscalist in te schakelen, alvorens onomkeerbare stappen te zetten.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.