• 0

Afkoop aflossing BBZ krediet na faillissement BV

Goedendag,

 

Ik heb in 2009 een bbz krediet ontvangen echter helaas was ik genoodzaakt om in januari 2011 faillissement voor mijn bv aan te vragen, sinds augustus van dit jaar eist de gemeente dat ik 50 % van mijn inkomen boven bijstandsnivo aflos voor het ontvangen BBZ krediet. Nu wil ik deze aflossing graag afkopen ik heb de gemeente een voorstel gedaan maar deze is afgewezen (zonder onderbouwde reden). Zijn er mensen die ervaring hebben met het afkopen van de (rest)schuld ?

 

gr.

 

 

Jan Willem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb inderdaad zelf het voorstel onderbouwd, inmiddels heeft de gemeente negatief gereageerd op mijn voorstel.

 

Na het beeindigen van mijn eigen bedrijf ben ik een maand later in loondienst gegaan voor 24 uur per week en later 40 uur per week. Inmiddels is deze arbeidsovereenkomst (wegens bedrijfseconomische redenen) beeindigd, volgende week begin ik weer in een vergelijkbare functie voor 20 uur per week hierbij heb ik een lage aflossingsverplichting.

 

Als mijn overeenkomst weer uitgebereid wordt naar 40 uur vervalt mijn huur-, en zorgtoeslag en kindgebonden budget, tevens gaat mijn aflossingsverplichting weer omhoog. Mijn netto inkomen stijgt (bij een 40 urige werkweek) dan met ca. € 33,00 per week.

 

De gemeente verwacht dat ik op korte termijn wel weer een baan vind waarbij ik meer kan aflossen, bovenstaand gegeven van een netto stijging van € 33,--/week zien zij niet als een argument om een dergelijke baan af te wijzen.

 

Volgens de ambtenaren van mijn gemeente gaan de gemeente sowieso niet akkoord met een afkoop en dien je altijd 50 % van je inkomen boven bijstand te gebruiken als aflossingscapaciteit.

Als iemand een voorbeeld heeft waarbij wel de restschuld afgekocht is dan ontvang ik daar graag enige info over.

 

alvast bedankt voor de reactie's

 

gr.

 

 

Jan Willem

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.