• 0

Tips gevraagd om product neer te zetten zonder zelf aan acquisitie te doen...

Een deel van wat ik doe is spellen op maat maken voor bedrijven/instellingen. Dit kan zijn een teamdag, lancering van een nieuw product of een nieuwe bedrijfsvisie en missie, enz.

Ik maak die spellen op maat, dat wil zeggen, opdrachtgever kan thema, opzet, invullen uitvoering e.d. zelf bepalen. Het zijn veelal live spellen of via Social Media (geen videogames oid)

 

Het spellen maken is wat ik leuk vind en van de bedrijven die de spellen bij mij afnemen hoor ik dat ze erg tevreden zijn en er nog nooit eerder van gehoord hebben. Dit geeft mij het idee dat hier wellicht meer uit te halen is qua opdrachten e.d.

Maar acquisitie is niet mijn ding. Laat mij maar lekker spellen bedenken :P

 

Nu is mijn vraag de volgende:

Heeft iemand een idee hoe ik mijzelf meer in de markt kan zetten zonder erg actief aan acquisitie te doen?

 

Zelf leek het mij ideaal als ik een samenwerking met iemand had die veel bij bedrijven/overheden komt en opdrachten op creatief vlak binnensleept. Voor elke klant die ik via hem/haar krijg ontvangt die persoon een fee.

Maar ik heb geen idee of dit bestaat en ook geen idee waar ik zo iemand kan vinden.

 

Dus kortom:

Hebben jullie tips om dit meer in de markt te zetten zonder zelf steeds "de boer op" te moeten

Hebben jullie enig idee of er mensen zijn die creatieve acquisitie doen op fee basis? (zo ja, wie)

 

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat me direct te binnen schiet: naamsbekendheid door een gratis basisspel voor bedrijven weg te geven. Kun je vanachter je bureau doen. Jouw naam en werkwijze staan achter op de doos. Spel kan een bordspel zijn, maar ook gewoon een stapeltje instructies en wat opdrachtenkaarten of zo. Ben hier zelf ook mee bezig, voor een specifieke branche.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ron,

 

Bedankt voor je reactie.

Wat je noemt is een goed idee. Een spel dat je gratis verspreid en waar informatie zit over je diensten en producten.

Zelf zie ik dat iets dat op de lange termijn gaat werken (eerst een spel maken, uitgeven, verspreiden en daarna misschien opdrachten maar zeker het proberen waard. Bedankt!

 

Anderen nog tips?

 

 

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0
Anderen nog tips?

Recommandering: beloon tevreden klanten die jou aan nieuwe klanten helpen met een aardigheidje.

 

en aanwezig zijn op een ondernemersforum (wat je al doet), werkt ook mee:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=44833;start=0#msg424950 :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Twabla,

 

Bedankt voor je reactie.

Als ik je post goed lees krijg ik de indruk dat je reactie vooral gaat over het organiseren van events. Dat doe ik ook maar dit topic gaat eigenlijk specifiek over spellen op maat schrijven, los van bedrijfsfeesten. De meeste opdrachten die ik krijg staan namelijk veelal los van bedrijfsfeesten omdat ze bijvoorbeeld een educatief karakter hebben.

Natuurlijk is dit wel een kanaal waar ik het ook kan aanbieden en dat doe ik ook al een tijdje maar veelal kiest men voor kant en klare concepten die ik al geschreven heb.

 

Ter verduidelijking een voorbeeld van wat ik doe:

Voor een teambuilding in een klooster heb ik voor een bedijf een spel geschreven dat in dat klooster zich afspeelt. Er werd een oude map gevonden met briefen, geheimschrift en codetaal van een oude non. Door die codes in teams te kraken kwam mij bij een sleutel uit, de steutel van het nieuwe gebouw waar het bedrijf zich in ging vestigen.

 

Momenteel werk ik aan een spel voor TNO die 80 jaar bestaat en een spel wil waarbij een patent uit een kluis gestolen is. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld een opdracht van een aantal bibliotheken voor een moordspel ter inluiding van de week van het Spannende Boek.

De spellen kunnen voor enterainment zijn maar ook voor reclame stunts en Serious Games maak ik.

 

Ik heb namelijk het idee dat er binnen het bedrijfsleven en overheid allerlei behoefte is tav spellen en Serious games die ik maak. Maar vraag en aanbod vind elkaar niet altijd, ik denk namelijk dat er meer uit te halen is als men weet wat er mogelijk is en als ik weet wie er zoekende is.

Zoals gezegd acquisitie is niet mijn ding dus stiekem hoopte ik dat er mensen waren die opdrachtgevers en schrijvers op feebasis bij elkaar brengen. Maar misschien bestaat dat wel helemaal niet...

 

Ik ben al eens bij RTL/Wentink geweest toen ze wilde dat ik een spel op maat schreef ter lancering van hun RTL Crime.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0
. Had het nog niet eens gezien (waarschijnlijk omdat het offtopic is en niet in de forum update staat?)

 

Dat klopt. De stamtafelboards - waaronder offtopic - zijn alleen op de homepage zichtbaar voor ingelogde leden, en alleen als je die boards in je profiel hebt aangevinkt. Bij nieuwe leden staan deze boards standaard uit, maar je kunt ze zelf eenvoudig aanvinken in je profiel.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Heb niet een heel goed beeld bij deze markt, maar is het rondsturen van een goede folder/direct mail niet een optie? Of samen te werken met anderen die gericht zijn op algemene teambuilding?

 

Ik zie dat je ook in Leeuwarden woont, op de NHL worden regelmatig marketingplannen geschreven voor bedrijven. Ook is er elk half jaar een minor sales, waarbij de studenten daadwerkelijk bezig gaan met telemarketing, maar of dit steeds voor het zelfde bedrijf is weet ik niet. Daarnaast zijn er natuurlijk stage mogelijkheden, maar ook buitenschoolse eigen opdrachten voor 'vrije studiepunten', acquisitiebaantjes worden hiervoor vaak gebruikt. Als zoiets je wat lijkt, laat maar weten, wil wel een balletje opgooien bij de NHL.

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens geprobeerd om in de online of offline vakpers voor managers en secretaresses een item geplaatst te krijgen over je dienst/product?

Je zou secretaressenet.nl eens kunnen proberen. De directiesecretaresse kan een belangrijke intermediair voor je zijn.

Janneke Budding tekst & communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.