• 0

Slogan

Als bedrijfsnaam heb ik destijds de eerste twee letters van mijn voornaam en achternaam aan elkaar gekoppeld.

Dat maakte HeRa, wat net als mijn voornaam Hermes een god is.

Dat was een bijkomstigheid, echter RA staat voor een beroep op mijn vakgebied waar ik geen diploma voor heb. Nu is het zo dat er stevig gecontroleerd wordt op misbruik van het woord accountant als je dat niet bent.

 

Voor zover ik het weet, gebruik is deze termen niet. Maar nu zit ik met een slogan in mijn hoofd, waarbij ik geen problemen mee verwacht, maar ik vraag me af of jullie het ook zo zien.

 

De slogan is "Waarom een RA als HeRa veel voordeliger is?"

 

Wat vinden jullie ervan?

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De slogan is "Waarom een RA als HeRa veel voordeliger is?"

Je suggereert met "een RA als HeRa" dat je een RA bent, terwijl dat niet zo is. Of zie ik dat verkeerd?

 

Als ik op zoek zou zijn naar een RA, dan zou ik in elk geval uit deze slogan afleiden dat jij een RA bent, maar dan voordeliger. En dan zou ik me na de nadere kennismaking misleid voelen. Lijkt me niet je bedoeling.

Link naar reactie
  • 0

Door de reactie van Christine zie ik nu pas dat je deze slogan op twee manieren kunt lezen ...

 

Haha ik las m ook als John en wilde ook opmerken dat je die slogan dan niet mag gebruiken. Maar je bedoelt dus waarom zou je een RA nemen als HeRa (een niet-RA) goedkoper is?.

 

Ik en John lezen; Waarom een RA zoals HeRa goedkoper is (dan andere RA's).

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat vinden jullie ervan?

 

Niet een goede slogan. Iedreen weet dat een RA een betrouwbare accountant is. Voor het beste resultaat heb je die nodig. Dwz dat is het idee, kwenie of het waar is. Dus als je zegt in je slogan dat jij geen RA bent, diskwalificeer je jezelf bij voorbaat. Einde verhaal.

 

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Voor jou, of mensen die de waarde van een goede accountant inzien, geldt dit misschien. Er is echter een enorm grote groep ondernemers die accountants als onnodig gedoe ervaren en ze veel en veel te duur vinden. Dat dit ligt aan miscommunicatie of onbegrip etc.etc. doet niets af aan het feit deze groep juist wel goed te benaderen is vanuit marketingoogpunt wanneer een boekhouder aan ze aangeeft dat ze daarin gelijk hebben, dat het onnodig duur is en veel gemakkelijker en goedkoper kan.

 

Is dus gewoon een bewuste keuze die je kunt maken in je uitingen aangezien de doelgroep erg divers is. Hiermee mis je de klanten die uitgebried en diepgaand advies zoeken en raak je wellicht diegenen die de accountants als onnodig duur ervaren.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Voor jou, of mensen die de waarde van een goede accountant inzien, geldt dit misschien. Er is echter een enorm grote groep ondernemers die accountants als onnodig gedoe ervaren en ze veel en veel te duur vinden.

 

Waar ik op doelde is het imago van RA, en de kwaliteit die met dat imago gepaard gaat. Iedereen weet dat een RA betere kwaliteit levert, wat jij zegt is dat veel ondernemers niet malen om die kwaliteit, en daar heb je wsch gelijk in. Blijft staan dat de slogan iets betekent als "voor accountants werk heb je geen kwaliteit nodig, wij kunnen het beter, zonder kwaliteit". Dat wordt niet bedoeld, maar dat is wel de associatie die wordt gewekt. Ook een ondernemer die geen geld voor een RA wil uitgeven, zal toch terugschrikken voor een accountant die expliciet zegt "wij leveren mindere kwaliteit dan een RA".

 

 

Link naar reactie
  • 0

De slogan is "Waarom een RA als HeRa veel voordeliger is?"

 

Hij klinkt niet lekker. Je suggereert dat er naast de Register Accountants ook Highly Explosive Register Accountants zijn. En als je de termen niet kent is hij zo pakkend als "Waarom een VV als AAVV veel voordeliger is?"

 

Wat niet wil zeggen dat het een slechte slogan is.

Link naar reactie
  • 0

Dat een RA betere kwaliteit levert, ben ik niet met je eens. Een accountant let op heel andere dingen. Hun accuratesse is wellicht veel minder nauwkeurig dan die van andere professionals.

Niet dat ik het gedaan heb, maar er zijn genoeg AA en wellicht ook RA's die hun titel hebben opgegeven aangezien de hogere kosten die verbonden zijn aan het houden van een dergelijke titel.

Als je dan kijkt hoeveel bedrijven dan werkelijk een accountant nodig hebben, dan schrik je helemaal.

 

Veel bedrijven / ondernemers hebben geen accountant nodig. Helaas is het wel zo, dat de term veel te vaak misbruikt wordt. En daarbij bedoel ik niet de vakbroeders die dergelijke termen ge/misbruiken. Nee ik bedoel op verzekeraars / banken ? IND en anderen die vragen gegevens van de accountant (ipv van een extern administratief/accountanskantoor).

 

Het is geen groot geheim dat een accountantskantoor veel hogere bedragen vraagt dan een gemiddeld administratiekantoor. Gemiddeld 2 tot 3 keer zo duur. Dat heeft zijn redenen, maar of die redenen goed voor de klant is kun je over redetwisten.

 

Maar om over het verhaal in te gaan, mijn doelgroep is erg groot. Van kleine ondernemers tot door accountants gecontroleerde bedrijven/instellingen. Ik heb meerdere jaarrekeningen opgesteld (ook consolidaties) die door accountants gecontroleerd zijn. Dus ik denk ook iets te weten over hun nauwkeurigheid.

 

Een accountant is qua opleiding en ervaring helemaal niet gericht op kleine ondernemingen.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Dat een RA betere kwaliteit levert, ben ik niet met je eens. Een accountant let op heel andere dingen. Hun accuratesse is wellicht veel minder nauwkeurig dan die van andere professionals.

 

Volgens mij staat de RA juist bekend om zijn (haar) accuratesse, vakkundigheid en vooral ook eerlijkheid. Uiteraard zijn er ook minder goede RA's maar gemiddeld zullen ze veel hoger scoren op het bovengenoemde zaken als het gemiddelde administratiekantoor.

 

Een RA is breed en diep opgeleid (academisch niveau) en heeft niet alleen verstand van een administratie maar van alle bedrijfsprocessen. Hij moet zijn kennis verplicht op peil houden (net als een advocaat) en is gehouden aan strenge gedragsregels.

 

Je kan jezelf dus niet zomaar een zelfde kwaliteit tegen een betere prijs aanmeten. Eens met eerdere posters dat dat eerder negatief als positief zal worden beoordeeld. Het is veel effectiever om aan te geven dat je een hoge constante (administratieve) kwaliteit levert voor de best mogelijke prijs.

 

Een kennis van me is RA en juist gespecialiseerd op het ondersteunen van het MKB. Dus dat de RA er alleen voor grote bedrijven is klopt niet.

 

Link naar reactie
  • 0

De slogan is "Waarom een RA als HeRa veel voordeliger is?"

 

Meestal kom je dit soort slogans niet tegen in de zakelijke dienstverlening volgens mij (althans niet in A'dam e.o.).

Wel in andere sectoren:

”Wiebes haring, een openbaring” is de slogan van een visboer in A’dam Buitenveldert.

“Ruit eruit? Maakt niet uit” heb ik ergens zien staan.

 

“Persoonlijke dienstverlening in financiële zaken” is het onderschrift van een accountantskantoor hier in de buurt. Dat lijkt mij persoonlijk beter te passen bij dit segment.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Voor jou, of mensen die de waarde van een goede accountant inzien, geldt dit misschien. Er is echter een enorm grote groep ondernemers die accountants als onnodig gedoe ervaren en ze veel en veel te duur vinden.

 

Waar ik op doelde is het imago van RA, en de kwaliteit die met dat imago gepaard gaat. Iedereen weet dat een RA betere kwaliteit levert, wat jij zegt is dat veel ondernemers niet malen om die kwaliteit, en daar heb je wsch gelijk in. Blijft staan dat de slogan iets betekent als "voor accountants werk heb je geen kwaliteit nodig, wij kunnen het beter, zonder kwaliteit". Dat wordt niet bedoeld, maar dat is wel de associatie die wordt gewekt. Ook een ondernemer die geen geld voor een RA wil uitgeven, zal toch terugschrikken voor een accountant die expliciet zegt "wij leveren mindere kwaliteit dan een RA".

 

Ben ik het zeker mee eens, voor mij persoonlijk zou het op zich geen goede indruk maken. Maar ik denk niet dat iedereen weet dat een RA betere kwaliteit levert zoals je aangeeft (hoor ik ook bij overigens). Ik merk in de praktijk gewoon dat (heel) veel mensen denken dat een RA onterecht veel geld vraagt wegens een onnodige titel. Of ze gelijk hebben staat buiten dit topic maar dat zijn wel mensen die een dergelijke slogan waarderen.

 

Net als bij garages weet iedereen dat een merkdealer veel duurder is. Sommigen denken dat dit terecht is wegens het feit ze betere spullen gebruiken, betere kennis hebben en betere garanties. Anderen denken dat het onnodig duur is en je alleen voor de merknaam betaalt. Voor de tweede groep werkt een slogan als 'waarom naar de dealer als de garage op de hoek het goedkoper kan' wel, voor de eerste niet.

Link naar reactie
  • 0

Je zit nu appels met peren te vergelijken, ik begrijp de boodschap maar vraag mij af of iemand die nu gebruik maakt van een RA en die niet echt nodig heeft ook de boodschap zal begrijpen. Tevens richt je je met deze slogan alleen op eventuele overstappers.

 

Ik denk dat je beter iets verzinnen kan met onder het motto van; ik breng geld op ipv dat ik geld kost.

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

 

Zo'n slogan versterkt de indruk die je wil maken. Het benadrukt je prijsoriëntatie en gumt de kwaliteit opzij. Maar wil je die indruk echt maken? Neem je een klant mee uit eten in een restaurant dat voortdurend de prijs benadrukt.

 

Waarom Michelin als het ook Goeikoop ken?

 

Volgens mij kan het allemaal wat intelligenter. Niet zo Prijzenkampioenerig. Experimenteer eens met de uitdrukking discountant (zoals deze firma in Bristol) of leg eens uit wat registerkwaliteit voor een boekhoudprijs is. Overweeg om het eerst als nevenactiviteit te presenteren (blog) voordat je je hele bestaan eraan op hangt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dat een RA betere kwaliteit levert, ben ik niet met je eens.

 

Het gaat er niet om of een RA meer of minder kwaliteit levert. Het gaat er om of de perceptie van mensen is dat een RA meer kwaliteit levert. Bij slogans, en bij marketing en PR in het algemeen, gaat het niet om wat waar is. Het gaat om de indruk die je bij mensen achterlaat.

Link naar reactie
  • 0

Dag Hermes,

 

Je vergeet je doelgroep totaal! Je richt je met admaxistratie op budget boekhouden. Overweeg overigens admaxstratie eens, dat bekt wat lekkerder.

 

Je slogan zegt eigenlijk dat jij het werk van een RA even goed en goedkoper kan. Althans, dat is je boodschap. De RA is overbodig, want een ondernemer heeft HeRa nodig. Ik begrijp dat je vast wilt houden aan de match tussen RA en HeRa maar je gaat daarmee compleet voorbij aan je doelgroep: MKB ondernemingen die sowieso geen accountant nodig hebben, laat staan een Register Accountant, en die voor weinig een goede boekhoudoplossing zoeken.

 

In die doelgroep is de RA een vreemde! Ook al heb je jaarrekeningen geconsolideerd en voorbereid waarop een accountantsverklaring is afgegeven (let wel, dat is in de orde van de NBA een serieuze verklaring waar verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid van de RA in kwestie een groot goed is, het is geen samenstellingsverklaring) dan nog moet je je eerst afvragen of de slogan past bij de klant die je zoekt.

 

Eenmanszaken, VOF's, kleine BV's hebben geen accountant nodig. Waarom wil je dan de concurrentie aangaan met een RA? Heb je wel eens opgezocht/uitgezocht wie in jouw doelgroep ten onrechte betalen voor de diensten van een RA?

 

Er zijn maar weinig RA's die verbonden zijn aan kantoren met MKB klanten als doelgroep of nog beter gesegmenteerd: kantoren die wel MKB klanten hebben, die ook nog eens betalen door de diensten van een RA?

 

Wil je dan je pijlen afschieten op BDO, AcconAvm, Gibo, Jong en Laan?

Volgens mij komen die pijlen echt niet zo ver dat je in je slogan de concurrentie moet aan willen gaan met een gevestigde autoriteit als de RA die nota bene nauwelijks in jouw doelgroep opereert. Waarom zou je? Denk eerst eens na over jouw USP en brain storm daar eens op door.

 

groeten

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hermes

 

"De slogan is "Waarom een RA als HeRa veel voordeliger is?" "

 

 

Wat wil je zeggen? Dat iedereen kan goedkoper worden? Dat uw diensten kan ook onderboden? Wat wil je van leven, eten als je verdient slechts 5 euros per dag??

 

Stel wat je niet doet. Dat is dan een wegwijzer voor je betere klanten en laat ze weten dat je weet wat je niet doet. Dit leidt ook tot vertrouwen - hoeveel criminelen zeggen wat ze niet doet?

 

Moriarty

 

 

Consistency is the last refuge of the unimaginative.

 

Oscar Wilde

 

English copywriter now in her sixth year here in NL. Apologies for my rubbish Dutch. It is a very hard language to learn.

Link naar reactie
  • 0

Door de reactie van Christine zie ik nu pas dat je deze slogan op twee manieren kunt lezen ...

 

Haha ik las m ook als John en wilde ook opmerken dat je die slogan dan niet mag gebruiken. Maar je bedoelt dus waarom zou je een RA nemen als HeRa (een niet-RA) goedkoper is?.

 

Ik en John lezen; Waarom een RA zoals HeRa goedkoper is (dan andere RA's).

Ik mis eigenlijk nog een reactie van TS op bovenstaande. Heb je er geen moeite mee dat de slogan ook op een manier gelezen kan worden die je eigenlijk niet wilt (of in mijn optiek niet zou moeten willen)?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.