• 0

Sloophout importeren vanuit Indonesië

Hallo iedereen,

 

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Hans van den Berg, studeer op dit moment werktuigbouwkunde en ben 21 jaar. Ik wilde zelf een bed maken en naar wat onderzoek op internet kwam ik uiteindelijk met dit idee.

Ik ben een leek op dit gebied en zit nu enkele dagen met een idee in mijn hoofd. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik hiermee het forum niet vervuil.

 

In Indonesië zijn vele huizen en boten van teakhout gemaakt. Dit hout wordt in allerlei kleuren geschilderd. Omdat deze boten verouderen en omdat ze in Indonesië de houten huizen vervangen voor stenen huizen (heb ik me laten vertellen) ontstaat er een grote hoeveelheid "sloophout". Van dit sloophout worden meubels gemaakt (zie bijlage). Dit hout heb ik in Nederland nog nergens te koop gezien in de vorm van gewone planken. Zelf ben ik er helemaal weg van.

 

Idee:

Naar aanleiding hier van kwam ik op het idee om dit hout te importeren om vervolgens te verkopen aan meubelmakers,houthandelaren enzovoort. Kant en klare meubels zijn al te koop maar ik wil me richten op gewone planken. Ik denk dat dit bestaansrecht heeft omdat:

- optimaal gebruik volume container (kostenbesparing t.o.v. kant en klare meubels)

- Zoveel mensen, zoveel wensen. Met planken kan iedereen maken wat hij of zij wil.

- grotere afname mogelijk dan bij kant en klare meubelstukken

- Losse planken zijn gewoonweg nog niet verkrijgbaar in Nederland.

 

vragen:

1- Ik heb gelezen dat Indonesië een hogere export belasting heft over grondstoffen dan voor kant en klare producten, omdat ze de arbeid in hun eigen land willen houden. Geld dit ook voor deze planken of worden die gezien als half-fabricaat?

2- Omdat ik totaal geen ervaring heb zou ik graag willen weten wat jullie van het idee vinden en of het uitvoerbaar is?

3- Ik neem aan dat de meubels direct geïmporteerd worden. Is dit ook zo of koopt een meubelmaker ook gewoon losse planken in? Ik heb contact gezocht met meubelmakers maar ze willen hier niet echt een antwoord op geven (onduidelijk waarom)

 

Alle tips/hints/commentaar en opmerkingen zijn welkom!

 

Alvast bedankt!

 

tafel_van_sloophout.thumb.jpg.cf3c703434c4bedb368233c4b9f761c8.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De meubelmakers die met sloophout werken hebben contacten in de sloopbranche, zodra een sloper een mooi partijtje tegenkomt in een pand belt hij de meubelmaker. De afweging voor de sloper om het wel of niet door te verkopen aan de meubelmaker is de prijs daar slopen minder arbeidsintensief is dan netjes demonteren.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.