• 0

Hoe moet ik prive wegboeken

Ik betaal soms prive bestedingen via mijn zakelijke rekening of ik schiet aankopen prive voor. Hoe moet ik dit dan wegboeken?

 

Als ik het wegboek onder prive voorbetaling dan wilt het boekhoud programma dat ik het terug betaal. Maar dat doe ik niet, ik laat het zitten. Hoe moet ik dit dan verantwoorden?

 

En als je een betaling per kas krijgt en je boekt het niet op je girorekening, dan blijft het in de kas staan op je balans maar er zit geen geld in kas dat is weer uitgegeven aan andere zaken.

 

Ik ben geen held in boekhouden en ik weet dat ik een rare boekhouding erop nahoudt maar ik wil het wel zo netjes mogelijk doen. Vandaar deze vraag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Maak een balansrekening rekening courant aan tussen jou en je bedrijf. Deze behandel je gewoon hetzelfde als dat je met een bankrekening zou boeken (tenslotte heb je daar ook een rekening courantverhouding mee).

 

Dus schiet je kosten voor:

Kosten

a/ rek courant

 

Betaal je iets met de bankrekening van de zaak dat prive is boek je:

rekening courant

a/ Bank.

 

Het saldo wat op deze balansrekening staat is dan de schuld/ cq vordering die jij aan/op je bedrijf hebt.

Eventuele winst kun je op het einde van het jaar hier ook op boeken.

 

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.