• 0

Nieuw Logo

Omschrijving van je concept:

Voor het ontwerp van een nieuwe folder en website voor podium verhuur haaglanen. Heb ik een nieuw logo laten ontwerpen.

Ik heb me er dit keer bewust niet mee bemoeid.

 

Het logo moets in ieder geval de bedrijfkleur bevatten, simpel zijn en de bedrijfsnaam bevatten.

 

Het was onmogelijk om een podium mooi en duidelijk uit te beelden op diverse formaten, dat vervolgens ook makkelijk op kisten en podiumdelen te spuiten zou zijn.

Dus is er bewust gekozen voor een logo met de naam erin.

 

Omdat ik het logo verlopig niet wil presenteren op het net, wil ik het alleen via de email laten zien. Ik hoop dat de drempel om mij te helpen hierdoor niet te hoog is.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb uit een serie van ontwerpen een aantal ontwerpen gekozen welke mij het meest aanspraken. Deze heb ik weer gepresenteerd aan een aantal bekende en samen hebben we dit logo uitgekozen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil een nieuw en verfrissende look t.ov. de oude website en look.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is niet zozeer anders, maar hopelijk wel uniek genoeg om me te kunnen onderscheiden.

 

Er zijn echter niet heel veel bedrijven zoals die van mij dus dat zal niet heel moeilijk worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop natuurlijk op positieve reacties, want dan heb ik mijn tijd niet voor niets gespendeerd. Maar als het logo niets is hoor ik dat natuurliijk ook graag.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Het was onmogelijk om een podium mooi en duidelijk uit te beelden op diverse formaten, dat vervolgens ook makkelijk op kisten en podiumdelen te spuiten zou zijn. Dus is er bewust gekozen voor een logo met de naam erin.

 

 

Dat spuiten snap ik. Het gebruik van de naam niet. Een simpel symbool zou voldoende moeten zijn. Een tag die door opdrachtgevers herkend wordt. Of een techniek die in de podia verwerkt kan worden. Die niet concurreert met alle toeters en bellen van events waar podia ingezet worden. Straks wil je ook nog een telefoonnummer en domeinnaam erbij.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een heleboel merken gebruiken een naam in hun logo.

 

Denk maar aan Google, ING, You Tube, BNN, alle politieke partijen, KLM etc etc.

 

Misschien als je zo bekend/berucht bent als een bedrijf als de Shell of Nike, dat men alleen het logo herkent, maar dat stadium heb ik nog lang niet bereikt.

 

Met een simpel logotje gaan mensen je uiteindelijk echt niet kunnen vinden. Vooral als je maar 1 keer in je leven/carriere een podium nodig hebt.

Link naar reactie
  • 0

Een heleboel merken gebruiken een naam in hun logo.

 

Denk maar aan Google, ING, You Tube, BNN, alle politieke partijen, KLM etc etc.

 

 

Dat zijn dus alleen tekstlogo's, alleen de naam en daarom lekker duidelijk, terwijl jou logo een teksten in een soort van vierkant blokje zijn en daardoor niet duidelijk leesbaar.

 

Neem gewoon de naam van de firma in een afwijkend lettertype, zoals de voorbeelden die je noemt, i.p.v. wat je nu heb en waar ik de betekenis niet achter weet.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Hieronder wat ik zoal in onderzoeken naar goede logo's tegenkom, misschien heb je er wat aan:

 

'Basisregels en -principes.

Je moet een logo goed kunnen omschrijven (bijvoorbeeld Nike-logo: een simpele, vloeiende, snelle veeg, die de vleugel van het beroemde standbeeld van de Griekse Godin van de overwinning representeert. Logo is in 1971 ontworpen voor $35)

Het logo moet zowel in kleur als in zwart-wit effectief zijn

Het logo moet goed te onthouden zijn (herkenbaar)

Het logo moet schaalbaar zijn

 

Een goed logo is onderscheidend, passend, praktisch, grafisch, eenvoudig van vorm en brengt een duidelijke boodschap over, dit bereik je door de navolgende principes voor een effectief logo na te leven:

Simpel (gemakkelijk te herkennen)

Gedenkwaardig (door het simpel en doeltreffend te houden)

Tijdloos

Veelzijdig

Geschikt (kleurgebruik e.d., bijvoorbeeld: doelgroep kinderen verschilt o.a. qua kleurgebruik van doelgroep zakenlieden)'

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, er is ook een analyse van logo's bekend:

 

'De naam omschrijft niet het product dat wordt verkocht (94%) (in de meeste gevallen wordt een logo gebruikt om een bedrijf te identificeren en niet om te beschrijven wat het bedrijf doet, bijvoorbeeld: Het Harley Davidson logo is geen motor, het Nokia logo geen mobiele telefoon, in een auto-logo komt geen auto voor)

De (slagzin) tag-line is geen onderdeel van het logo (90%)

Het gebruikte lettertype is eenvoudig en simpel (84%)

Het logo bestaat uit maar 1 kleur (74%) (wit en zwart niet meegerekend)

Het logo bestaat enkel uit letters zonder beeldmerk (74%)

Het logo is een samengestelde naam of acroniem (72%)

Het logo ontwerp is rechthoekig van vorm (66%)

De naam bestaat uit 1 woord (62%)

Het logo bevat een trademark symbool (54%) in de rechterbovenhoek (48%)

De naam bestaat uit 6 letters of minder (52%)

De naam bestaat uit hoofd- en kleine letters (44%)

De achtergrond is gevuld en effen (52%)

De overheersende kleur is gebaseerd op blauw (40%)'

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Een heleboel merken gebruiken een naam in hun logo.

 

Denk maar aan Google, ING, You Tube, BNN, alle politieke partijen, KLM etc etc.

 

 

Dat zijn dus alleen tekstlogo's, alleen de naam en daarom lekker duidelijk, terwijl jou logo een teksten in een soort van vierkant blokje zijn en daardoor niet duidelijk leesbaar.

 

Neem gewoon de naam van de firma in een afwijkend lettertype, zoals de voorbeelden die je noemt, i.p.v. wat je nu heb en waar ik de betekenis niet achter weet.

 

Je hebt het nu over een logo van J.C. Sound & Light. Dit logo bestaat al jaren en zal ook niet aangepast worden. Het betekend verder ook niets. Ik vond het toen der tijd gewoon erg leuk bedacht. In die tijd wilde ik per onderdeel van mijn bedrijf hetzelfde logo maken alleen dan steeds in een andere kleur. Dus een apart logo voor geluid en een apart logo voor licht. Alleen toen we besloten hadden om het podium apart te gaan aanbieden is dit komen te vervallen.

 

Dit topic gaat echter niet over dit logo maar over een nieuw logo dat je niet kunt vinden op internet, maar welke ik wel kan toesturen via de email.

 

@ Hans, bedankt voor je tips. Aan de dingen in het eerste topic voldoe ik wel. Aan de tweede niet allemaal. Maarja een logo moet natuurlijk wel uniek zijn. En vooral bij een bedirjf dat podia verhuurd en waarbij dit ook meteen de naam is, zal je dit toch in het logo meoten verwerken.

Link naar reactie
  • 0
Aan de tweede niet allemaal. bij een bedrijf wat podia verhuurt en waarbij dit ook meteen de naam is, zal je dit toch in het logo moeten verwerken.
Als je mij tweede topic goed interpreteert (en ik jouw reactie daarop eveneens) zou het dus zo kunnen zijn dat jouw logo tot de 62% van de logo's behoort waarin de naam uit één woord bestaat, c.q. dat het logo tot de 44% van de logo's met naam behoort waarin de naam met hoofdletters en kleine letters in het logo wordt gebruikt.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Zat net naar toepassingen te kijken (je portfoliopagina werkt niet meer) omdat die podia ook in situaties gebruikt worden waarin ze niet slechts functioneel zijn maar ook sfeerbeïnvloedend. Bij de presentatie van een nieuwe auto of de uitreiking van diploma's bijvoorbeeld, doet de opdrachtgever aan station domination. Daar wordt een leverancierslogo niet zo op prijs gesteld. Die worden dan afgeschermd of afgeplakt. Tenzij je een beeldmerk hebt dat herkenbaar is, maar niet storend. Dat is een evenwichtsoefening.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, er is ook een analyse van logo's bekend:

 

Op basis van dat soort analyses kun je uiteindelijk het ideale logo maken. Voordeel is: we kunnen allemaal hetzelfde logo gebruiken! Allemaal precies hetzelfde lettertype, dezelfde kleuren, dezelfde vorm; alleen de naam verschilt. Scheelt een boel gedoe.

 

;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
... Voordeel is: we kunnen allemaal hetzelfde logo gebruiken! ... Scheelt een boel gedoe ... ;D
Ik wist wel dat jij het zou snappen ;)

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Zat net naar toepassingen te kijken (je portfoliopagina werkt niet meer) omdat die podia ook in situaties gebruikt worden waarin ze niet slechts functioneel zijn maar ook sfeerbeïnvloedend. Bij de presentatie van een nieuwe auto of de uitreiking van diploma's bijvoorbeeld, doet de opdrachtgever aan station domination. Daar wordt een leverancierslogo niet zo op prijs gesteld. Die worden dan afgeschermd of afgeplakt. Tenzij je een beeldmerk hebt dat herkenbaar is, maar niet storend. Dat is een evenwichtsoefening.

 

Het logo komt onderop de podiumdelen, zodat wanneer wij bijhuren, het dudielijk is welke podiumdelen van wie zijn. Datzelfde geldt voor de kisten.

In principe ziet de bezoeker ons logo alleen als wij een korting geven of als we het podium in een zeer zeldzaam geval gedeelte sponsoren.

De opdrachtgever zal het logo wel vaker zien, namelijk op offertes, website, visitekaartjes en de nieuwe bedrijfsbus met aanhangers.

 

Bedankt voor de melding van de portfolio pagina, ik ga er meteen naar kijken.

 

Bij mij werkt het wel, zou je de link willen doorsturen alstjeblieft?

Link naar reactie
  • 0

Het Duitse blad Stern laat al decennia zgn Anzeigen Copytest (ouwe link) uitvoeren op advertenties in de uitgave. Daar komen ook zulke lijstjes uit. Steunkleur rood 57%, kind op foto 85%, tekst diapositief 12% - zie een Nederlandse samenvatting van de conclusies na 25 jaar). Die lijstjes zijn op zich heel leerzaam en behulpzaam bij het maken van keuzes. Maar uiteindelijk wil je nog wel opvallen tussen al die anderen die zulke lijstjes ook lezen. Adequaat afwijken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja dat klopt, het logo kan ik doormailen naar mensen die interesse hebbenom te kijken.

 

Een bewuste keuze, als het logo echt afgebrand wordt, wil ik niet dta hij op internet blijft rondzwerven.

 

Daarnaast is het logo nog niet betaald en wil ik dus ook niet dat iemand ermee aan de haal gaat.

 

Wat vinden jullie van mijn ........ en dan niet de juiste informatie erin zetten :-\

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.