• 0

loods voor zakelijk gebruik

Goedenavond,

 

Ik heb met enige belangstelling de uiteenzetting gevolgd van Joost Rietveld inzake de eventuele verhuur vanuit prive van een bedrijfspand aan een eenmanszaak. Graag zou ik willen weten hoe je dient om te gaan met bijvoorbeeld een garage of loods die je een zakelijke bestemming geeft. Bijvoorbeeld door het te gebruiken als opslagplaats voor je bedrijf.

 

Mijn vermoeden is in dit geval dat zodra je het 100% zakelijk gebruikt je de kosten van aanschaf en de financiering op je balans moet zetten. Mijn vraag mijn vermoeden juist is. De meeste documenatie van de belastingdienst en andere sites gaan namelijk met name over het bedrijfspand zelf. Verder zou ik ook graag willen weten als je het niet als 100% zakelijk gebruikt maar voor 50% of het dan keuze vrij wordt.

 

Ik zie de reacties met belangstelling tegemoet.

 

Met vriendelijke groeten,

Roméo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Roméo,

 

Welkom. Misschien kun je even een linkje maken naar genoemde uiteenzetting, dat leest prettiger.

 

Zie ook hoofdstuk 6 van het Handboek Ondernemen 2012 van de Belastingdienst.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het handboek heb ik overigens al ingezien. Het gaat met name over bedrijfspanden. Ik heb het meer over een garage, schuur of loods gebruiken voor zakelijke doeleinden. Dit kon ik niet zo snel vinden maar misschien zoek ik niet helemaal goed.

Link naar reactie
  • 0

Romeo

 

Wat Ron van der Kolk zegt is juist. Ik was meubelmaker en wilde een garage of dergelijk huren voor mijn bedrijf.

 

Een bedrijfspand is een pand dit is voor je bedrijf gebruikt.

 

De kosten ervan zijn de kosten van de huur, verwarming, electra enz. enz. Als het vormt een deel uit je eigen huis is dit niet mogelijk (dat is mogelijk in Engeland).

Consistency is the last refuge of the unimaginative.

 

Oscar Wilde

 

English copywriter now in her sixth year here in NL. Apologies for my rubbish Dutch. It is a very hard language to learn.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst dank voor jullie reacties tot dusver. Zoals al aangegeven wilde ik gewoon zeker weten dat een loods, schuur of garage ook als bedrijfspand wordt gezien.

 

Ik dacht aanvankelijk dat met bedrijfspand bedoeld werd het pand waarvan uit je werkzaam bent en je ook je kantoor houdt. Uit jullie opmerkingen leid ik af dat dit niet het geval hoeft te zijn. Dank voor jullie bevestiging dus.

 

Heb ik nog een vraag als dat mag. Als je als DGA de winst van je bedrijf wil drukken door middel van een bonusuitkering aan jezelf. Mag dit dan en is daar een limiet aan verbonden ? Vervolgens zou ik dan willen weten op welk moment je dan loonbelasting in rekening brengt. Kun je bijvoorbeeld de bonus naar je balans boeken en zelf het moment kiezen dat je tot uitbetaling overgaat en dan loonbelasting afdragen. Of gelden er andere eisen.

 

Via de belastingtelefoon kom ik helaas niet verder dan de opmerking dat ik dit schriftelijk aan de inspecteur zou voor moeten leggen.

 

Ik zie graag jullie reacties tegemoet.

 

Groet,

Roméo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.