• 0

hulp bij omzet en voorraad prognose dameskledingzaak eigen merk in Rotterdam

Beste Mensen,

 

Ik ben bezig met een ondernemersplan voor een dameskledingwinkel in Rotterdam centrum. Het betreft een eigen dameslabel waar we 1 jaar geleden mee begonnen zijn. In het eerste seizoen zijn we verkocht in 20 winkels in Nederland en we willen nu een eigen brandstore openen.

 

Ik heb jullie hulp nodig bij een reeele inschatting van de te verwachten jaaromzet.

 

Hiervoor heb ik enkele variablen opgezocht met betrekking tot VVO en omzet.

 

gemiddelde omzet per jaar per m2 damesmode 2.845 euro (CBW-MITEX Modemonitor)

in grote steden spreekt dit onderzoek van 4.203 euro per m2

 

gemiddelde omzet per m2 naar prijsniveau midden (waar ons merk zich bevindt) 1.779 per jaar per m2

 

zie http://www.hbd.nl/websites/hbd2009/files/Mode/kengetallenonderzoek-mode-damesmode.pdf

 

Ook andere onderzoeken laten ongeveer deze gemiddelde jaaromzet per m2 damesmode zien (2.725 euro alfa-accountants)

 

Wanneer ik echter deze gemiddelde jaaromzetten vergelijk met bij mij bekende omzetten van kledingwinkels in de stad, komen de werkelijke omzetten vele malen lager uit.

 

Bij mij bekende omzetten :

Een winkel (multibrand) van +-50m2 in een soortgelijke straat heeft een jaarmzet van 42.000 per maand

Een andere winkel in zelfde straat +-80m2 (bekend hoger segment) heeft een jaaromzet van +- 140.000

Een winkel op de lijnbaan in Rotterdam +-300m2 in sportkleding heeft +- 500.000 jaaromzet

 

 

Mijn vragen zijn de volgende:

1. Zijn deze gemiddeldes representatief in deze tijden voors starters?

2. Mijn beoogde winkellocatie bevindt zichop een A2 locatie en heeft 130m2 (waarvan +-100 vloeroppervlak). In hoeverre (procent?) kan ik de vvo waardes gebruiken om omzet te bepalen?

3. Op basis van deze vvo omzetten, wat is een reeele omzetprognose. moet 130m of 100m aangehouden worden als uitgegaan wordt van deze omzetprognose?

4.. Wat is een reeel aantal kledingstukken (verschilldende items) en voorraad voor een dergelijke ruimte?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.