Aangezien ik tot nu toe alleen oudere berichten kan vinden over dit onderwerp en er nu weer veel veranderd toch maar een post.
Waar moet je als ondernemer precies rekening mee houden bij het inhuren van een verkoper op commissiebasis?
Wat ik denk te weten is het volgende:
- Een commissie betaalt men alleen uit bij een succesvolle transactie;
- Een commissie kan in contract vorm voor een bepaalde tijd afgesproken worden met ook een vast eenmalig percentage per verkochte producten/diensten;
- In een contract kan bepaald worden dat een verkoper op commissie bepaalde doelstellingen behaalt over periodes.
- Het beste huur je een zzp'er in die je dan kan factureren.
Hoe kan ik eventueel zorgen voor een goede afspraak met mensen die geen zzp'er zijn? Een soort van kwitantie of tijdelijk contract? Hoe bepaal je het precieze tijdstip van uitbetalen? Want pas uitbetalen wanneer de klant betaalt, heeft geen regelmaat en voorschieten is te risicovol. Hoe hou je dit gestroomlijnd?
Bedankt voor het lezen.
piepersav.com | #content abonnementen | #video pakketten | digital ID | #social #media | copy | #online vindbaarheid | essentieel online bestaan
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pitbullcontent.com
Pitbullcontent.com
Beste forumleden!
Aangezien ik tot nu toe alleen oudere berichten kan vinden over dit onderwerp en er nu weer veel veranderd toch maar een post.
Waar moet je als ondernemer precies rekening mee houden bij het inhuren van een verkoper op commissiebasis?
Wat ik denk te weten is het volgende:
- Een commissie betaalt men alleen uit bij een succesvolle transactie;
- Een commissie kan in contract vorm voor een bepaalde tijd afgesproken worden met ook een vast eenmalig percentage per verkochte producten/diensten;
- In een contract kan bepaald worden dat een verkoper op commissie bepaalde doelstellingen behaalt over periodes.
- Het beste huur je een zzp'er in die je dan kan factureren.
Hoe kan ik eventueel zorgen voor een goede afspraak met mensen die geen zzp'er zijn? Een soort van kwitantie of tijdelijk contract? Hoe bepaal je het precieze tijdstip van uitbetalen? Want pas uitbetalen wanneer de klant betaalt, heeft geen regelmaat en voorschieten is te risicovol. Hoe hou je dit gestroomlijnd?
Bedankt voor het lezen.
piepersav.com | #content abonnementen | #video pakketten | digital ID | #social #media | copy | #online vindbaarheid | essentieel online bestaan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39358-een-verkoper-op-commissiebasis-inhuren-loonafspraak-contract-of-kwitantie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag