• 0

UpTeam: Zelf aan de slag om effectief de juiste mensen te werven

Omschrijving van je concept:

Ik vraag jullie feedback op een applicatie die wij onlangs gelanceerd hebben, en ben erg benieuwd naar jullie mening. Waar ik specifiek feedback over wil staat op het einde. Nu eerst een omschrijving van het concept:

 

Met UpTeam.com kun je jouw budget voor het werven van nieuwe medewerkers effectiever besteden. Dit is mogelijk omdat de applicatie op basis van de gegevens van jouw vacature berekend, waar dat je deze het best uit kunt zetten (vacaturebanken, zoekmachines e.d.). Vervolgens zorgen we er ook voor dat de vacature die je bij ons ingeeft automatisch doorgeplaatst wordt op de door jou gekozen kanalen, wat je een hoop handmatig werk en dus tijd kan besparen.

 

Ook krijg je hulp bij het opstellen van de vacature als je daar behoefte aan hebt. Ook krijg je statistieken zodat je kunt zien welke kanalen de meeste bezoekers en geschikte kandidaten leveren. En omdat wij groot inkopen, heb jij als gebruiker ook gunstige tarieven. Zo kun je dus effectief inkopen, en verstandig omspringen met je budget. Je hebt zo dus zelf controle over de werving van nieuwe mensen.

 

Als je geen budget beschikbaar hebt is dat ook geen probleem. Het gebruik van de applicatie is geheel gratis, je betaalt enkel voor de promotiekanalen die je inkoopt.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij zijn met een team van drie man actief, bestaan sinds de zomer van 2011 en zijn nu dus bijna anderhalf jaar actief. Zijn toen simpel begonnen en onze volwassen applicatie is dus zojuist gelanceerd.

 

We hebben in die tijd al een grote groep bedrijven aan ons weten te binden, die UpTeam gebruiken om zelf de juiste mensen te vinden. Dit alles is zelf gefinancierd door ons als oprichters.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging die wij op willen lossen met onze applicatie, is dat als je als ondernemer zelf aan de slag gaat met het werven van mensen je vaak de expertise en ervaring mist. Dit trachten we op te lossen door je enerzijds te helpen met bijvoorbeeld het opstellen van een vacature en het maken en een "werken bij" website. Vervolgens krijg je advies over hoe je het best je budget in kunt zetten om de juiste kandidaten te vinden. Hiervoor kun je soms beter scherpe niche kanalen inzetten, dan de grote welbekende vacaturebanken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Allereerst omdat de applicatie ook te gebruiken is door mensen zonder enige ervaring en expertise op het gebied van recruitment. En ten tweede omdat je dus als klein bedrijf effectiever je budget in kunt zetten door de mogelijkheid kanalen te vergelijken, en door mee te liften op het inkoopvoordeel dat wij bedingen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Om betere feedback te kunnen geven kun je uiteraard even een kijkje nemen op de website (UpTeam.com). Verder heb ik graag feedback op de volgende punten, maar mocht je iets anders willen delen, mag dat uiteraard ook.

 

- Ben je als ondernemer zelf bezig met het werven van mensen? Of is het beter dit uit te besteden?

 

- Is het handig om verschillende kanalen (bv. vacaturebanken) te vergelijken? Of post je toch altijd op dezelde website, omdat (je denkt dat) die goed werkt voor jouw bedrijf?

 

- Wij gebruiken steeds meer nieuwe kanalen als niche websites en LinkedIn? Is dit iets waar mensen goede ervaringen mee hebben? Of werk je liever met (oude vertrouwde) vacaturebanken als Monsterboard en NationaleVacaturebank?

 

Ben erg benieuwd naar de reacties!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Edhino,

 

Mik je op een bepaalt soort vacatures? Anders vraag ik me de toegevoegde waarde af. Voor de gewone vacatures is een enkele vacature op Monsterboard meer dan genoeg om honderden reacties te krijgen in deze tijd. Misschien kun je je richten op lastig in te vullen vacatures?

 

Zelf hoef ik nog even geen personeel. Voor mijn voormalige werkgevers heb ik de werving altijd uit moeten besteden aan afdelingen personeelszaken, die zorgde voor de advertenties obv van mijn tekst. Zelf plaatste ik dan op eigen gelegenheid nog weer wat linkjes naar de advertenties via mijn online profielen. Selectie deed ik daarna weer zelf. Maar dat kwam zo in pieken en dalen voor dat ik ook niet met met een partij als UpTeam in zee zou zijn gegaan.

 

Voor ondernemers (of afdelingen personeelszaken) die structureel werven of lastig de juiste kandidaten kunnen krijgen vind ik je idee niet verkeerd. Goed dat je al een groep bedrijven hebt weten te binden!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie drie mensen die van zichzelf zeggen dat ze "geen van allen opgeleid zijn in de werving en selectie". Graag zou ik ergens willen lezen wat jullie dan wél in huis hebben (behalve de genoemde "toewijding" en "motivatie").

 

Een opmerking over je site: als ik op je "over ons" pagina zit is er geen menu meer. Dan kan ik met de link rechts op het scherm wel terug naar je homepage, maar die is dan in het Engels.

Link naar reactie
  • 0

@ Ron, nee het is niet een bepaalde soort vacatures waar we op richten. Maar ook met een "gewone" vacature kun je soms beter een niche kanaal kiezen ipv bijvoorbeeld de grotere vacaturebanken. Die zijn namelijk vaak goedkoper geprijsd (niet altijd), en leveren op een bepaald soort vacatures erg goede resultaten. Heb je een specifieke (moeilijk in te vullen) vacature, dan is het voordeel nog groter om te weten welk kanaal/kanalen je moet hebben, dat ben ik met je eens. Het gaat uiteindelijk altijd om de prijs/kwaliteit (of prijs/aantal geschikte kandidaten) verhouding.

 

@ John, ons expertise ligt meer op heft gebied van techniek, data-analyse en het gebruiken van die data om vervolgens zaken te vergelijken, voorspellen en effectiever te maken. Vandaar dat wij ons ook op een specifiek onderdeel van het w&s proces richten, en we zien onszelf ook zeker niet als recruiters/consultants. Via de link naar "over ons" kom je op onze eigen "werken-bij" site, vandaar dat de navigatie daar afwijkt van de homepage.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Via de link naar "over ons" kom je op onze eigen "werken-bij" site, vandaar dat de navigatie daar afwijkt van de homepage.

Dan blijft het wat mij betreft onlogisch dat je vanaf een Nederlandse pagina op die site teruggaat naar de homepage op de site waar je vandaan kwam, maar dat die dan opeens in het Engels is ...

Link naar reactie
  • 0

Leuk om je hier tegen te komen Edinho!

 

Website ziet er goed uit en het concept spreekt mij ook wel aan. Hoewel ik het wel door had, vraag ik mij af of iedereen al bij de eerste blik meteen begrijpt wat het concept nu precies inhoudt. "Is het een vacaturedatabase?" Misschien bij je intro tekst wat duidelijker verwoorden.

 

Daarnaast kreeg ik als eerst de engelse versie voorgeschoteld. Na eventjes testen (zonder cookies) krijg ik nog steeds niet altijd de Nederlandse versie. Misschien even naar kijken!

 

De reactie van John snap ik trouwens wel. Misschien duidelijker maken dat je met die link naar jullie "Upteam" pagina gaat!

 

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Via de link naar "over ons" kom je op onze eigen "werken-bij" site, vandaar dat de navigatie daar afwijkt van de homepage.

Dan blijft het wat mij betreft onlogisch dat je vanaf een Nederlandse pagina op die site teruggaat naar de homepage op de site waar je vandaan kwam, maar dat die dan opeens in het Engels is ...

 

Het is nog onlogischer dat je vanaf de Engelse site via de knop 'About' op een Nederlandstalige pagina komt. Lijkt me niet zo veel werk om daar even een aparte pagina voor de maken.

 

Ook wanneer ik vanaf de NL site naar Blog ga, en dan terug op Home klik, kom ik op de Engelse site terecht.

 

Verder vind ik de website er netjes uit zien. Niet meteen denderend origineel, maar wel overzichtelijk. Misschien mierenneukerij, maar ik zou als ik jullie was even de tijd nemen voor een goede foto van jezelf. Dat maakt het geheel wat professioneler.

Link naar reactie
  • 0

@ Wouter, insgelijks! Net een dag actief hier en al een hoop bekenden tegen gekomen hier. Bedankt voor je feedback.

 

@John en Sabra, daar gaat iets niet helemaal goed inderdaad. Gaan we fixen, want de gebruikerservaring moet wel consistent zijn als er eenmaal een taal is gekozen of gespecificeerd vanuit de browser. Jullie ook bedankt voor je feedback, dit zijn erg nuttige zaken, die je zelf vaak over het hoofd ziet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.