• 0

Tafels ontwerpen/verkopen: NL leverancier met productie in Polen goede partij?

Hallo beste forum lezers,

 

Ik ben nieuw op deze forum. En ben bezig met het opstarten van mijn eigen bedrijf ( eenmanszaak )

Ik ontwerp namelijk tafels en heb nu een ontwerp die ik graag op de markt wi brengen. Ben al druk bezig met het zoekken naar afnemers van mijn tafel. Het betreft een nieuw ontwerp waar ik sinds een paar dagen ook modelrecht heb verkregen.

 

Nu is mijn vraag als volgt. Ik wil de tafels in het buitenland laten maken omdat ik op meerdere forums heb gelzen dat dit de kosten flink naar beneden kan stellen. Het gaat om massieve eiken tafels met een blad van 40 mm dik en de tafel zelf wordt 2400 mm lang en 1200 mm breed. Dit wordt een tafel voor binnen of buiten, net wat mijn afnemer wilt. Nu kwam ik via google in contact met horstbizz.nl Ik heb via dit bedrijf een offerte laten maken voor 100 stuks tafels en kreeg een offerte van 500 euro p.stuk ex btw en transport. In nederland zelf kreeg offertes van 1000 euro tot 2700 euro, wat een groot verschil is uiteraard. Nu heb ik totaal geen ervaring met Horstbizz. Zelf kan ik op het net geen informatie of referentie's van dit bedrijf vinden. Dus ben ook benieuwd of er iemand is die al ervaring heeft met dit bedrijf. Zo ja graag wat info over je pesoonlijke mening van dit bedrijf. Op de offerte wordt een aanbetaling gevraagd van 50% voor aanvang werkzaamheden en daarna restant binnen 8 weken na levering. Lijkt mij wel redelijk. Heb hiet ook op een aantal forums gelezen dat er mensen zijn die via china meubels importeren. Ik ben erg benieuwd naar of het voordeliger is om het in china te laten produceren. Uiteraardt wil ik namelijk zo veel mogelijk winst behalen maar ik wil niet te veel hoefen in te leveren op de kwaliteit.

 

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk.

Mocht dat niet het geval zijn sorry bij voorbaat. Hoop gauw reactie's negatiev of positief te ontvangen.

Tips zijn altijd welkom.

 

Vriendelijke groet Sigi

 

sigi116@hotmail.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uitkijken en oppassen ten eerste.

 

Je kunt volgens mij het beste bij de KVK gaan kijken of dit bedrijf bekend is, de KVK had ook een internationale afdeling kan ik me herinneren.

 

Daarnaast kun je kijken of er expediteur zijn bij wie dit bedrijf aangesloten is, in NL of BE. Misschien dat je op die manier meer aansluiting kunt vinden.

 

Qua betaling kun je ook niet veilig genoeg handelen. Ik heb zelfs al eens transporten uitgevoerd waarbij de chauffeur met cheques erheen moest gaan.

 

De kwaliteit van het product is vooral het belangrijkst, de details die jij belangrijk vind, vind een ander misschien niet zo belangrijk. Dus wie gaat de kwaliteitscontrole uitvoeren?

 

Heb je anders ruimte om een proeforder te plaatsen dan moet je dit doen. Je houdt er rekening mee dat het product niet naar wens kan zijn of iets anders. zie het als leergeld, maar snij jezelf niet in vingers als het niet kan.

 

Dit soort transacties blijven spannend.

 

 

WWW.WOMANXYZ.COM

 

De plek voor vrouwen die willen ondernemen. Hulp bij een ondernemingsplan, tips bij een dip of gewoon gratis reclame voor je bedrijf. Log in en blijf op de hoogte!

Link naar reactie
  • 0

Laat je eerst goed informeren bij de KvK. Maak bijvoorbeeld een afspraak en vertell ze over je plannen. Tijdens zo’n gesprek krijg je vaak veel informatie waar je echt wat aan hebt.

 

Het is wel een groot verschil in prijs, dat is natuurlijk wel erg aantrekkelijk, maar het kan ook zijn dat er een addertje onder het gras zit. Vooral als je er totaal geen informatie over kunt vinden op het internet.

 

Neem eens contact met andere ondernemers die producten laten produceren in China, wellicht kunnen zij je meer vertellen en tips geven. Misschien vind je dan wel een producent die meubels maakt voor meer Nederlandse bedrijven. En aan de berichten hier op HL heb je ook erg veel.

 

www.speedmatters.nl

Uw Internationale Transport Partner

Link naar reactie
  • 0

Oke dat is wel een goede tip. ;D Ik zal zeker even naar de kvk bellen om wat info op te vragen.

En een opslag heb ik wel alleen het probleem is dat ik in week 51 een afspraak heb met een grote afnemer. Als deze geintereseerdt is moet ik zeker van mijn productkwaliteit . misschien inderdaad ook eerst maar een proef tafel laten maken.

 

Groetten Sigi

Link naar reactie
  • 0

Laat je eerst goed informeren bij de KvK. Maak bijvoorbeeld een afspraak en vertell ze over je plannen. Tijdens zo’n gesprek krijg je vaak veel informatie waar je echt wat aan hebt.

 

Het is wel een groot verschil in prijs, dat is natuurlijk wel erg aantrekkelijk, maar het kan ook zijn dat er een addertje onder het gras zit. Vooral als je er totaal geen informatie over kunt vinden op het internet.

 

Neem eens contact met andere ondernemers die producten laten produceren in China, wellicht kunnen zij je meer vertellen en tips geven. Misschien vind je dan wel een producent die meubels maakt voor meer Nederlandse bedrijven. En aan de berichten hier op HL heb je ook erg veel

 

Inderdaad daar dacht ik ook aan. Het blijft een lastige kwestie aangezien de tafels dan in roemenie zouden worden gemaakt. Ik zal toch wel eerst wat meer info gaan moetten inwinnen bij de kvk over dit berdrijf. Had echter al op de forum gezocht naar mensen die in chine meubels afnemen. Maar ik denk dat ik verkeerd zoek want vond alleen berichten van 2009. Ga het effe nog een keer proberen.

 

Thanxs voor de tips

 

Groettten sigi ;)

 

(Edit: quote gefixed)

Link naar reactie
  • 0

misschien inderdaad ook eerst maar een proef tafel laten maken.

 

Dat lijkt me sowieso wel handig. Je hebt eikenhout en eikenhout en ik neem aan dat jij de betere van de twee wilt hebben. :) Dat het buiten Nederland goedkoper kan verbaasd me niet, maar zorg wel dat je op de hoogte bent van de kwaliteit voordat je in alle haast een investering maakt.

Link naar reactie
  • 0

Ik ken het bedrijf dat je noemt niet, maar ik zou als ik jou was niet blind varen op 1 oostblokaanbieder

 

Voor het vergelijk zou ik in ieder geval eens offerte vragen bij Yask in Zwitserland

(http://www.yask.ch/)

 

Ze leveren een paar 100 massief eiken werkplekken voor een landelijk dagblad in NL en hebben een NL sprekende vertegenwoordiger waarvan ik je de gegevens wel kan geven indien gewenst.

 

4-massive-oak-desktop-and-transparent-coated-heavy-steel-frame-back-to-basics-by-yask.jpg?w=630&h=421

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Dank je wel voor je reactie. Ik zit al een einge tijd op het net naar meerdere leverancier ( fabrieken ) te zoekken maar had niet veel meer gevonden dan Horstbizz. Ik ben daarom ook erg blij met de site die u opnoemde. Helaas is het zo dat wanneeer ik op de site kom en ergens op klik ik niet verder kom. Ik wil uiteraard meerdere offertes van diverse bedrijven ontvangen dus als je meer info of een contact persoon weet, dan hoor ik dat graag van u

 

Eventueele tips op of aanmerkingen zijn altijd welkom.

 

Vriendelijke groet Sigi :).

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk kan je in China eea goedkoper vinden. Maar ja wat is de kwaliteit. Ook is China niet om de hoek en duurt het transport per schip daarvandaan weken. Polen is dan een stuk dichter bij. Wellicht een keer naar toe vliegen of inderdaad een proef tafel bestellen. Ik zou dit soort zaken nooit vanaf je PC bestellen zonder het gezien te hebben. Verder kan je vanaf Eindhoven met Wizz air goedkoop vliegen naar diverse bestemmingen in Polen.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Daar heb je ook gelijk in China is nou eenmaal eeen stuk verder weg. Dat zou voor mij ook betekenen dat ik er echt geen controle meer over heb. Maar het is inderdaad wel beter om zelf te zien wat voor kwaliteit er geproduceerd wordt.

Was al van plan om met de auto naar Polen te gaan rijden maar vliegen lijkt mij inderdaad ook beter.

 

Thanxs voor de tips

 

Vriendeljke groet Sigi

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

De binnen en buiten tafel worden uitgevoerd in massief eiken verlijmd. Voor klanten die de tafel altijd buiten willen laten staan komt er een iets andere maat i.v.m. de speling tussen de plank delen.

 

Alle tafel formaten zijn ook al getekend.

 

Vriendelijke groet Sigi

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.