• 0

Tabplicaties?

Een jaar of wat geleden ben ik een topic begonnen over de zich openende markt voor apps. Dat leverde een interessante gedachtenwisseling op.

 

Nou ben ik benieuwd naar de visie op tablets. De verkoop daarvan explodeert, zeker nu er halfmaatjes op de markt komen. Blijkt dat die dingen helemaal niet mobiel gebruikt worden (doch wel onder mobile marketing gerekend worden) maar vooral in bed en op de sofa. Komt couch commerce ineens op. Websites worden gebouwd volgens responsive design maar ik denk dat er specifieke toepassingen gaan ontstaan en afgestemde tabservices. Webshops voor tabgebruikers krijgen meer een zine-karakter: lekker bladeren. En je krijgt tabalogues!

 

Iemand ideeën over en voor nieuwe tabplicaties?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op de een of andere manier werkt de webversie van HL niet helemaal lekker op mijn tablet (Asus Transformer TF101). Als ik een thread open, zie ik een leeg scherm. Ik moet dan eerst helemaal naar boven scrollen voor de thread wordt getoond. Het is maf gedrag, maar ik heb het alleen bij de HL site en bij geen enkele andere site.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

TwaBla, ik denk zeker dat je heel scherp bent met de constatering dat een tablet vaker binnenshuis word gebruikt dan op straat of onderweg. En vooral het gemak van een lichtgewicht apparaat met kracht is hierin wel een voordeel t.o.v. een smartphone of computer. Wil je zelf een nieuw concept aanpakken of ben je vooral benieuwd wat anderen voor ideeën hebben?

 

Ik denk dat het zine-karakter voor tablets meer gaan fungeren als mini-shoppingoutlets. Dus waar je vroeger een fullpage advertentie zag in een tijdschrift, zie je nu kans om iets interactiefs neer te zetten, waarbij je bij wijze van spreke uit de advertentie wat aan kan schaffen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het grootste argument dat je een tablet binnenshuis gebruikt, omdat het vrijwel altijd via wifi moet. Om nou even een aparte simkaartje aan te schaffen voor je tablet gaat de meeste mensen te ver. Het is wachten tot we wifi everywhere hebben en dan ga je de tablet toch wat meer buitenshuis zien, denk ik.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik reis dagelijks met de trein, en ik zie toch met grote regelmaat tablets tevoorschijn komen hoor. Precies wat Fvddungen zegt hierboven, de tablet wordt steeds handiger buitenshuis te gebruiken met de opkomst van WIFI.

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is het grootste argument dat je een tablet binnenshuis gebruikt, omdat het vrijwel altijd via wifi moet. Om nou even een aparte simkaartje aan te schaffen voor je tablet gaat de meeste mensen te ver. Het is wachten tot we wifi everywhere hebben en dan ga je de tablet toch wat meer buitenshuis zien, denk ik.

 

Onderweg is mijn Iphone de 'persoonlijke hotspot' voor/van mijn Ipad. Is met name voor vrouwlief zodat die onderweg wat te doen heeft. Thuis zit de Ipad wel direct op het wifi.

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Dat een tablet overwegend thuis in bed of op de bank gebruikt wordt, is niet mijn observatie maar een gegeven dat uit talloze onderzoeken naar boven komt. Dat geldt zelfs voor het gebruik van de browser of apps op de smartphone. Tuurlijk worden die dingen ook onderweg, in de trein, in de horeca en op school en werk gebruikt, maar de belangrijkste locatie blijft thuis. En dan niet achter een bureau.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat een tablet overwegend thuis in bed of op de bank gebruikt wordt, is niet mijn observatie maar een gegeven dat uit talloze onderzoeken naar boven komt.

Klopt, en dat geldt voor mij ook. En wat me opvalt bij de diverse apps die ik geprobeerd heb is dat ik ze na verloop van tijd weer verwijder omdat ik liever in een browser de website zelf bekijk.

 

Aangezien de meeste tabs via Wifi verbinding maken en daarnaast een fatsoenlijke resolutie hebben is er geen specifieke reden om ergens een app voor te maken als het ook met een webapp kan. Vind ik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.