• 0

Vraag over aanvragen vergunning vrijstelling bpm

Iemand ervaring met het aanvragen van een vergunning voor de vrijstelling van bpm bij het gebruik van een buitenlands gekentekende auto?

 

Aangezien het bij mij om een nieuwe auto gaat in het hogere segment zou het wel fijn zijn als ik vooraf kan inschatten of ik uberhaupt vrijstelling krijg. Ik voldoe aan alle gestelde regels maar weet dus niet of er dan nog haken en ogen zijn.

 

Heb met de betreffende afdeling gebeld bij de belastingdienst om te vragen of ik ook een aanvraag kan doen zonder kenteken gegevens op te geven maar dit is niet mogelijk. Je kan pas aanvragen als je de auto al hebt (aangezien je een kenteken door moet geven).

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Derek-Jan,

 

De formulieren waarmee je een vrijstelling voor de BPM kunt aanvragen zijn te vinden op de site van de Belastingdienst.

 

Ik neem aan dat je de vrijstelling aanvraagt in de hoedanigheid van ondernemer/werkgever. Dan kun je de vrijstelling aanvragen met dit formulier http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/aanvr_verg_vrijst_bpm_werknemer_bpm0531z2fol.pdf

 

De voorwaarden waar je aan moet voldoen. staan ook genoemd in het formulier. Als je aan de voorwaarden voldoet, zijn er m.i. geen "haken en ogen". De belangrijkste voorwaarde is dat je de auto voor ten minste 50% gebruikt voor je buitenlandse onderneming. Aangezien de fiscus actief controleert op auto's met een buitenlands kenteken, raad ik je aan een sluitende kilometeradminstratie bij te houden.

 

Het is juist, dat je het kenteken van de auto moet opgeven, alsmede het chasisnummer.

 

Succes,

 

Odeon

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.