Ga naar inhoud
  • 0

Kiskadee: Turnkey websites voor online rendement

Super Senior     121 36

Omschrijving van je concept:

Onder de bedrijfsnaam Kiskadee bouw ik websites gebaseerd op het CMS WordPress. Hierbij maak ik gebruik van (commerciële) themes en plugins voor de vormgeving en functionaliteit van de website. In no-time is zo een volledig functionele website in de lucht te brengen. Dit noem ik dan ook turnkey websites, dit naar analogie van de vastgoed sector.

 

Door te kiezen voor kant-en-klare oplossingen, hou ik veel tijd (en budget) over voor de zaken die een website echt tot een succes kunnen maken:

- doelgroepenonderzoek

- zoekmachineoptimalisatie in combinatie met goede content

- conversie optimalisatie (inrichten verkoopkanalen op en buiten de site)

- content marketing

- inrichten Google Analytics

 

Ik besteed minimale tijd aan vormgeving en programmeren en steek zoveel mogelijk tijd in internetmarketing en conversie optimalisatie.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Kiskadee was jarenlang een bureau zoals er zovele zijn; gefocust op ontwerpen en bouwen. Twee jaar geleden raakte ik helemaal gefascineerd door de vraag waarom websites in het algemeen - dus ook die van mijzelf - zo vaak zulke slechte rendementen opleveren. Ik begon me te verdiepen en specialiseren in seo, conversie optimalisatie en de psychologie van het verleiden op het internet.

Met het toenemen van mijn kennis, kon ik mensen steeds beter wijzen op de tekortkomingen van hun websites en… passend advies geven. Ik heb een naam hoog te houden op Higher Level ;-) Dit leverde het idee op met Kiskadee het roer om te gooien. In plaats van met te richten op vormgeving en techniek, focus ik me nu geheel op het bereiken van rendement met internet. De techniek is een middel geworden, de conversie het doel.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel ondernemers slagen er niet in een goed rendement te behalen met hun website. Het probleem wordt meestal veroorzaakt door een verkeerde insteek bij de ontwikkeling van de website. De ondernemer wil een website die hem/haar, het bedrijf en de producten prominent onder de aandacht brengt. Het webbureau gaat hier veelal in mee - de klant is koning - en richt zich vooral op het maken van de beste website. Het resultaat is een mooie website met meestal weinig rendement.

 

Met Kiskadee ontwikkel ik websites waarbij de antwoorden op de problemen en vragen van bezoekers en potentiële klanten centraal staan. Ik steek extra tijd in het in kaart brengen van doelgroepen, zoekwoorden en werk mijn bevindingen uit in goede content en een een website die de tegemoet komt aan de wensen van de bezoekers. Ik kruip in de huid van de klant en verdedig 'zijn' standpunten bij de opdrachtgever. Dit levert een ander type website op, een gefocust op doelen, klanten, rendement...

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Afgezien van mijn werkwijze, voeg ik aan iedere website diensten toe waar de meeste ondernemers in het MKB segment geen/weinig kennis van hebben, laat staan het budget voor hebben:

- goede content op hun website

- zoekmachinemarketing

- conversie optimalisatie

- webstatistieken en webanalyse tot 3 maanden na lancering van de site

 

Stuk voor stuk essentiële diensten die naderhand in te kopen zijn bij allerlei dienstverleners. Maar hoeveel efficiënter is het niet als deze vanaf het begin in je website verwerkt zitten? Juist.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

Ik hoop van HL-ers feedback te krijgen op het concept. Ik denk hierbij aan:

- Wat vind je van het concept, de wijze waarop ik websites ontwikkel?

- Zou je het concept overwegen / kopen zodra je toe bent aan een nieuwe website?

- Wat vind je van de prijzen? Te hoog? Te laag? Concurrerend?

- Is het duidelijk (genoeg) wat ik doe als ik een website bouw?

- Mis je misschien nog informatie?

 

Een paar zaken zijn nog work in progress:

- Algemene Voorwaarden zijn in de maak. Die verwacht ik in januari 2013 te ontvangen van het kantoor dat deze opstelt.

- Testimonials ben ik nog aan het verzamelen, die ga ik ook in het nieuwe jaar toevoegen.

- Koppelingen met Social Media moet ik nog toevoegen.

- Ook mijn blog gaat in het nieuwe jaar van start.

 

Het is een heel verhaal geworden… Ik dank jullie hartelijk voor jullie tijd en aandacht! En ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jullie commentaar, opmerkingen en aanbevelingen.

 

Het adres van de site is: Kiskadee

 

Met vriendelijke groet,

Frank Groot Koerkamp

 

IOptimize & Kiskadee

 

 


iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1
Legend     1,2k 107

- Wat vind je van het concept, de wijze waarop ik websites ontwikkel?

 

Ik vind het een erg interessant concept, wat hier in Nederland nog niet zo bekend is als bijv. in de US. Ik denk dat dit voor webdevelopment in het MKB zeker de toekomst is.

 

- Zou je het concept overwegen / kopen zodra je toe bent aan een nieuwe website?

 

Ik wel. Maar ik weet waar ik het over heb. Wat ik soms merk op netwerkbijeenkomsten van het MKB is dat men het moeilijk vindt om van de gebaande paden te gaan. Veel mensen kijken je aan alsof je iets vreemds zegt als je het over conversie hebt.

- Wat vind je van de prijzen? Te hoog? Te laag? Concurrerend?

 

Ik vind je prijzen laag en dus concurrerend. Ik denk dat je wel de vraag gaat krijgen van 'what if?'. Wat als ik als klant geen rendement/converise/ROI krijg? Kijk, een mooi ontwerp kan iedereen met m'n blote ogen zien. Maar als je het op rendement gaat gooien moet je misschien met cijfers komen. Niet perse garanties, maar wel overtuigende feiten. Die kun je halen uit de vele onderzoeken die zijn gedaan naar dit onderwerp.

 

- Is het duidelijk (genoeg) wat ik doe als ik een website bouw?

 

Ja, voor mij wel. Ik vraag me wel af wat je beleid is als een van de makers van een theme dat jij voor een klant gebruikt, stopt met de ontwikkeling van dat theme.

- Mis je misschien nog informatie?

 

Zoals ik al eerder aangaf; ik mis wat mooie feiten/statistieken/grafieken. Laat er een infographic van maken die je ook op je social media kunt plakken.

 

Verder zou ik nog willen weten hoe die uren worden besteed; is dat one-on-one, via mail, via Skype? Oftewel, als jij mij helpt met m'n contentplan, hoe is ons contact dan?

Link naar reactie
  • 0
Legend     1,7k 1 100

ik ben een leek op het gebied van website's bouwen, soms zie ik hier reacties van specialisten die ervan gruwen terwijl ik me dan afvraag wat er fout aan is? ??? ik vind het er overigens wel goed uitzien!

 

concept is mooi, maar is het ook echt iets nieuws?

ik heb toch wel vaker 'kant-en-klare-websites' hier voorbij zien komen?

 

ik krijg wel een klein beetje het gevoel 'if it is too good to be true, it probably is' je zal denk ik nog moeten werken aan naamsbekendheid of gede referenties.


"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
Legend     2,8k 258

Een paar opmerkingen:

 

Ik zou - zeker op je homepage - nog even kijken naar de combinatie van taalgebruik versus doelgroep. Content, turnkey, conversie, zoekmachineoptimalisatie, open systeem, plug-ins, webanalyse ...? Er mag best hier en daar een term tussen zitten die nieuwsgierig maakt, maar ik vraag me af of dit niet erg afschrikt.

 

Na "In 2 uur bouwen we een prima website ..." heb ik een heel ander prijsplaatje in mijn hoofd dan jij vervolgens laat zien.

 

Je hebt het over varianten van websites waar ik uit kan kiezen, maar voor zover ik kan zien varieert de website niet, alleen de ondersteuning.

 

Je vraagt niet om opmerkingen over de website zelf, maar toch: ik zie een mobiel telefoonnummer op de ene pagina en een vast nummer op de andere.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     121 36

Sabra, Bas en John hartelijk dank voor jullie opmerkingen, bevindingen en kritiek en vooral tijd en aandacht. Hoewel het maar 3 reacties waren, haal ik er toch voldoende aanknopingspunten uit waarop ik mijn concept nog moet fine-tunen.

 

@Sabra

Ik kende het concept nog niet eerlijk gezegd maar ik had ook niet de illusie dat ik iets nieuws of unieks had bedacht ;) Voor mij is dit concept een logische stap in de ontwikkeling van websites; dat schreef je zelf ook al. Als het budget beperkt is, dan zul je als ondernemer moeten kiezen waar je het geld aan uitgeeft. Ik denk dat je op deze manier een mooie tussenweg tussen vorm, functie en inhoud kunt bewandelen.

 

Je opmerkingen over meetbaar rendement zijn terecht. Dat moet ik beter communiceren, laten zien wat ik op dat vlak heb bereikt bij andere klanten. Ik probeer bij mijn klanten wel hun verwachtingen te managen. We stellen samen de doelen op en ik zal daar een inschatting bij proberen te geven van wat reëel en haalbaar is.

 

Je opmerking over het ondersteunen en doorontwikkelen van het theme is goed! Wat doe je als de ontwerper/bouwer van het theme er mee stopt? De site 'bevriezen' op de laatst ondersteunde versie? Een nieuw theme plus een grote update? Daarbij komt de vraag naar voren: tot wanneer ben je als "bouwer" verantwoordelijk voor een website? Wie doet bijvoorbeeld het onderhoud, installeert patches en upgrades? Wie verzorgt de backups? Etc.

 

Ik heb nog niet alles volledig uitgewerkt, maar ik heb daar wel ideeën bij. Ik bouw deze websites samen met een webdeveloper. Wat we bij deze websites willen aanbieden, zijn onderhoudscontracten zodat deze sites gedurende een bepaalde periode netjes worden onderhouden. Wil de klant geen contract, dan stopt mijn bemoeienis met de site zodra de de periode van ondersteuning voorbij is; dat is na maximaal 3 maanden. Dan staat de opdrachtgever echt op eigen benen.

Voor wat betreft de houdbaarheidsdatum van de themes, denk ik er over om een soort garantie af te geven dat het theme gedurende 1 of 1,5 jaar volledig door de maker ondersteund blijft. Stopt dat binnen die tijd met problemen tot gevolg, dat zet ik de boel gratis over naar een nieuw theme.

 

De opzet van de samenwerking kan variëren. Ik hecht veel waarde aan het directe en persoonlijke contact, bij voorkeur schud ik de opdrachtgever minimaal 1x de hand. Maar als afstand een item is, dan kan het wat mij betreft ook prima per telefoon, e-mail en Skype. Toevallig heb ik op deze manier net een website gebouwd en dat verliep prima.

In mijn werkwijze hanteer ik een aantal milestones die telkens resulteren in een (kort) document. Die documenten bespreek ik met de opdrachtgever zodat het voor iedereen duidelijk is wat mijn ideeën en plannen zijn en hoe het project loopt en verder gaat.

 

@Bas

Het concept van kant-en-klare websites is zeker niet nieuw. Iedereen kan zonder problemen een website gebaseerd op Joomla, Drupal, WordPress of welk programma dan ook in de lucht brengen. Wat 'nieuw' is aan Kiskadee, is dat iemand met royale ervaring op het gebied van internet en communicatie helpt om die site zo goed mogelijk in te richten. Weten wat je moet communiceren en hoe je het moet communiceren is voor ondernemers een geweldige uitdaging. En daar help ik dus bij.

 

Ik hoop niet dat ik met deze site de verwachtingen te hoog opvoer. Ik probeer duidelijk te maken wat ik belangrijk vind voor een goede website. Daar leg ik de nadruk op. Hopelijk ga ik daarbij niet over de rand want ik kan natuurlijk ook geen wonderen verrichten in 2 of 3 dagen tijd.

 

@John

Dank je wel voor je haviksogen; ik had ook niets anders verwacht! Ik ben het wel met je eens dat ik nog eens kritisch moet kijken naar de balans tussen jargon en "leken-taal". Dat is en blijft afwegen en bijschaven. Alle teksten die je hebt gelezen hebben minimaal 3 revisies ondergaan.

 

Je opmerking over "In 2 uur bouwen..." neem ik ter harte. 2 uur kan inderdaad een verkeerde verwachting scheppen.

 

Je opmerking over 'varianten van websites' kan ik niet zo goed plaatsen. Op mijn pagina Prijzen heb ik het ook niet over 3 verschillende soorten websites als wel over een drietal pakketen waarbij ik verschillende aantallen uren ondersteuning verleen: 16, 22 of 30 uren. Maar ik denk er over na of ik die aantallen uren nog prominenten moet vermelden

 

De 2 telefoonnummers veroorzaken misschien wat verwarring maar zijn wel logisch te verklaren. Ik heb kantoor aan huis maar werk ook veel op locatie. Omdat ik dus vrij veel weg ben, is mijn mobiele toestel de snelste en zekerste manier om mij te bereiken.

 

Het ging mij in eerste instantie om feedback op het concept van "turnkey websites". Schroom niet als je nog andere eigenaardigheden op het spoor komt. Integendeel zelfs!

 

Groet,

Frank


iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 1
Legend     2,8k 258

Je opmerking over 'varianten van websites' kan ik niet zo goed plaatsen.

Die opmerking sloeg op "Afhankelijk van de door jou gewenste variant website, ondersteunen we je ..." op je pagina "Rendement met internet".

 

 

Schroom niet als je nog andere eigenaardigheden op het spoor komt. Integendeel zelfs!

Nou vooruit dan:

- op je homepage past in IE (IE9/Vista) de tekst "Hoe krijg ik rendement ..." niet op 1 regel, waardoor de onderste regel uit dat blok door het kader heen gaat (in Firefox gaat dat wel goed, maar dan vult je site ook mijn hele scherm, in IE niet)

- waarom benut je op je homepage de

tag niet beter? dat valt mij regelmatig op bij websites van bedrijven die aan SEO doen, maar ik heb daar nog geen goed antwoord op gekregen (dus grijp je kans)

- sommige teksten zijn te licht om prettig te kunnen lezen (bijvoorbeeld je kruimelpad)

- dat kruimelpad klopt ook niet altijd: "Rendement met internet" heet daar "Rendement met jouw website"

- je zoekfunctie resulteert in een pagina met nog gedeeltelijk Engelse tekst

- je noemt als een van de nadelen van WordPress themes "geen maatwerk", maar onderaan je pagina met prijzen is maatwerk dan weer "geen probleem" ...

- "Met hèt doel voor ogen": klemtoon-accenten gaat altijd naar rechts

- bij "Het geheim van conversie en rendement" loopt de tekst naar de bullets toe niet goed door

- op je portfolio pagina zou ik "All" ook in het Nederlands doen en "portfolio" met een hoofdletter schrijven (conform de andere pagina's)

- op je offerte aanvraag pagina staat ook nog Engels ("click to select"); verder staat er "Kies de onderwerpen ..." (meervoud), maar ik kan maar één onderwerp kiezen

- op je prijzen pagina leg je uit dat ik op de "+" moet klikken, maar waarom is het eerste item dan al uitgeklapt (met een "-" ervoor)?

- bij je prijzen zou ik het euro-teken en het bedrag op één regel proberen te houden

- op je contact pagina verwart de openingszin mij; er ontbreekt een spatie na de 2e zin in de 2e alinea; "Vertel ons ..." is geen vraag, dus dat vraagteken mag weg; en leg voor de leken onder je bezoekers even uit wat dat "*" betekent

- om de een of andere reden wordt jouw homepage in IE actief terwijl ik iets anders aan het doen ben (die "verdringt" dan het scherm waar ik op dat moment mee bezig ben); lastig, zo niet irritant

- het laden van een nieuwe pagina duurt soms erg lang

 

Genoeg?

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     4,9k 320

Een korte reactie

 

Jouw site lijkt mij overkill voor veruit de meeste ondernemers die een site willen voor hun bedrijf.

 

Er staat een hoeveelheid informatie op die voor de meeste ondernemers simpelweg niet te volgen is laat staan dat ze er uit kunnen halen waarom ze nou juist bij jou moeten zijn.

 

 

Om het simpel te houden, welk probleem los jij nu eigenlijk op voor de ondernemer die bij jou aanbelt voor een website?

 

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     223 16

Een korte opmerking. Had geen tijd om het uitgebreid te bekijken. Maar je logo vind ik een beetje op een negatieve manier opvallen. De site is verder best strak, plan is okay, maar het logo vind ik niet echt professioneel. Denk dat als je die kan fine-tunen je een mooi geheel hebt.


Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     121 36

Allen die tot op heden hebben gereageerd, mijn oprechte dank voor jullie op- en aanmerkingen. Ik ben de afgelopen weken heel druk geweest en heb nog geen tijd gehad om actief met jullie feedback aan de gang te gaan. Maar ik kan jullie wel verzekeren dat jullie werk niet voor niets zal zijn geweest. Van een paar zaken was ik me al wel bewust, op andere vlakken hebben jullie me best even wakker geschud. Dat is goed. Het houdt mij scherp en zal mijn concept alleen maar versterken. Grazie!


iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.