• 0

Iban vermelding op nieuw briefpapier

Ik heb een nieuw ontwerp voor briefpapier laten maken, op dit papier komen uiteraard al mijn gegevens te staan maar ik twijfel over hoe ik mijn rekeningnummer moet vermelden.

 

Zal ik alleen mijn rekeningnummer vermelden zoals hij nu nog is? (de kans is groot dat ik tegen de tijd dat iban verplicht is nog steeds papier over hebt en dan moet ik dus papier weggooien)

Zal ik mijn IBAN en huidig rekeningnummer vermelden? (kan de komende tijd volgens mij prima maar vraag me af of het niet raar staat als we volledig over zijn gestapt op iban?)

Zal ik alleen mijn IBAN vermelden? (misschien nog erg onduidelijk bij veel mensen)

 

Graag hoor ik jullie mening.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik zou hoe dan ook het iban erop vermelden en ik denk kiezen voor de "telefoonnummer" vermelding

 

(NL99 ABNA) 0123456789

 

Op deze manier is duidelijk wat je rekening nummer is terwijl het IBAN ook goed leesbaar is

 

Over ruim een jaar is IBAN verplicht, ofwel 'bestaat' het gewone nummer niet meer. Komende maanden zullen alle grote banken de nadruk al gaan verleggen op gebruik van het IBAN, dus hoewel je gevoelsmatig wellicht aan de vroege kant bent zal dat in de komende maanden in raptempo veranderen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een nieuw ontwerp voor briefpapier laten maken, op dit papier komen uiteraard al mijn gegevens te staan maar ik twijfel over hoe ik mijn rekeningnummer moet vermelden.

 

Zal ik alleen mijn rekeningnummer vermelden zoals hij nu nog is? (de kans is groot dat ik tegen de tijd dat iban verplicht is nog steeds papier over hebt en dan moet ik dus papier weggooien)

Zal ik mijn IBAN en huidig rekeningnummer vermelden? (kan de komende tijd volgens mij prima maar vraag me af of het niet raar staat als we volledig over zijn gestapt op iban?)

Zal ik alleen mijn IBAN vermelden? (misschien nog erg onduidelijk bij veel mensen)

 

Graag hoor ik jullie mening.

 

 

Hoi Peter,

 

Mijn huisstijl is ook onlangs opgeleverd. Ik heb voor beide gekozen zodat ik zeker weet dat het voor iedereen duidelijk is. Wanneer iedereen volledig overgaat op IBAN laat ik het banknummer t.z.t. weer weghalen.

 

Groet,

Jamie

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

 

Ik zit nu even wat voor mezelf neer te zetten maar nu ga ik toch weer twijfelen...

 

Stel mijn bankrekeningnummer is op dit moment: 123456789, dat zijn dus 9 tekens, moet ik dan de 0 tussen haakjes zetten of op een vd andere manieren?

 

IBAN : (NL49RABO0) 123456789

BIC: RABONL2U

 

IBAN Rekeningnummer: (NL49RABO0) 123456789

BIC Nummer: RABONL2U

 

IBAN Rekeningnummer: NL49RABO0123456789

BIC Nummer: RABONL2U

 

Rekeningnummer: 123456789

IBAN Rekeningnummer: NL49RABO0123456789

BIC Nummer: RABONL2U

 

Voor het uiterlijk op mijn briefpapier (vanwege de uitlijning) heb ik het liefst alleen IBAN staan maar ik ben bang dat het woord IBAN alleen niet duidelijk genoeg is..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie,

 

Ik ga het inderdaad op deze manier vermelden:

 

Rekeningnummer: 123456789

IBAN : NL49RABO0123456789

BIC: RABONL2U

 

(edit: bij BIC stond eerst BIC nummer, dat wordt BIC)

 

Als je wilt kun je rekeningnummer ook vervangen met 'bank'. Zie ik op zeer veel facturen voorbij komen..

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.