• 0

Eindbalans VOF

Ik heb een vraagje. Wij (een vriend en ik) hebben een VOF. We willen deze gaan beëindigen. De VOF is destijds opgericht voor het bouwen van een website. Er is veder niet echt activiteit geweest.

 

Nu komt de vraag. We moeten een eindbalans maken. Er zijn geen openstaande facturen, geen schulden en geen bezittingen van het bedrijf. Het enige wat we hebben is nog een paar tientjes op de bank. Wat moet ik nu op de eindbalans zetten, en hoe gaat deze er dan zo'n beetje uitzien?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste timb89,

 

Als jullie alleen kasgeld hebben en geen schulden, dan komt aan de activa het kasgeld te staan en aan de passiva kant het kapitaal van firmant A en het kapitaal van firmant B.

 

Activa Passiva

Kas € 100,- Kapitaal firmant A € 50,-*

Kapitaal firmant B € 50,-*

 

* De verdeling is natuurlijk zoals jullie deze zelf afgesproken hebben in het samenwerkingscontract. Mocht dit er niet zijn dan is het naar rato van inbreng.

 

Hebben jullie niet nog een "schuld" bij de belastingdienst in de vorm van af te dragen OB?

 

Weet je zo voldoende?

 

Groet,

Jos

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jos,

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben erg blij met je hulp.

 

Is dit dus alles wat er op de balans moet komen te staan? Dan zou ik hem dus zelf kunnen maken.

We moeten inderdaad ook nog omzetbelasting afdragen. Dat zal dan bij de passiva komen te staan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.