• 0

Winkel in 2dehands paardenspullen beginnen

Onlangs heb ik mijn paardenbedrijf gesloten en zit ik vollop in de afwikkeling hiervan, toch kriebelt het om weer een bedrijf te beginnen en wel een 2dehands paardenspullen winkel.

 

De bedoeling is in en verkoop van 2dehands paardenspullen, te denken aan rijkleding, hoofdstellen, zadels, dekens, maar ook borstels enz.

Maar ook dat mensen hun spullen (vaak de wat duurdere artikelen zoals zadels) bij mij kunnen verkopen en dat ik de spullen met een margeregeling verkoop. (40/60 of 25/75) regeling.

 

Door het wegvallen van diverse ruiterwinkels in de buurt en de vraag voor de 2dehands (betaalbaardere paardenspullen) is dit idee ontstaan.

Een startinventaris is niet nodig, met mijn eigen door de jaren opgebouwde spullen kan ik een winkel openen, het interieur maken wij zelf van gratis te verkrijgen hout.

 

Het enige wat er nu nodig is, is een winkelpand.

Maar deze kosten lopen nogal hoog op als ik dit via een makelaar o.d. doe. Het goedkoopste pand momenteel is in hartje centum voor 700,-

Ook heb ik mij aangemeld voor leegstandsbeheer bij Ad Hoc beheer, welke ook winkelpanden in het beheer heeft en beduidend lagere huren vraagt

 

Maar zijn er meer ideen om toch een winkel te beginnen en niet perse tegen deze hoge kosten op te lopen.

Ik wil geen internet webwinkel beginnen, maar wel echt een "fysieke winkel"

 

De bedoeling is in en verkoop van 2dehands paardenspullen, te denken aan rijkleding, hoofdstellen, zadels, dekens, maar ook borstels enz.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zoek zeker niet in het centrum, liever buiten het centrum zelfs! ivm parkeermoeilijkheden, maar dit was zo het goedkoopste wat een makelaar had.

Er is nog maar 1 manege in de buurt en daar zit geen dehandelmogelijkheden bij in de buurt.

 

En het aantal vierkante meter waarmee ik wil beginnen is juist vrij klein. ong. 50m2

Vooral zadels hebben redelijk wat ruimte nodig maar door een grote vierkante "boom" in het midden van de zaak en deze aan 4 zijden te kleden met zadelsteunen, kan er veel ruimte gewonnen worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even als ouder van een paardrijdende dochter, ik denk dat hier zeker markt voor is. Het spul is allemaal duur en er is elke keer wel weer iets nodig, een cap, zweepje, goede tas om de spullen in te doen, body protector, laarzen, etc. Wel denk ik dat de prijsbewuste paardenmens vooral het internet gebruikt om zich te oriënteren, met name via Marktplaats. Naast een winkel zou ik dus zeker kijken of je met het internet niet kunt starten.

Link naar reactie
  • 0

Passen kunnen mensen het niet via het web maar je hebt dan wel een digitale etalage waar mensen kunnen zien wat jij zoal op voorraad hebt. Een webshop kun je ook gebruiken om alleen de artikelen te plaatsen zoals in een catalogus.

De mogelijkheid om te bestellen zet je dan gewoon uit.

 

Op die manier kunnen mensen dan toch zien wat jij op voorraad hebt.

Het voordeel is denk ik dat het aantal potentiële klanten wat je op die manier kunt bereiken veel groter is dan met alleen een winkel zonder website/webshop.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Pand inmiddels gevonden, een 100m2 die we waarschijnlijk samen met een DA gaan huren, dus beide 50m2 voor 500,- per maand.

Dit is voor mij ook de max.

 

Nu ben ik aan zoeken welke kosten erbij gaan komen, zoals branche kosten, verzekeringen? enz.

Het interieur zal van sloop houd gemaakt gaan worden om het geheel een stoere authentieke uitstraling te geven, dus dat zijn de kosten niet (behalve de vele schroeven, spijkers en bezine om het hout op te halen)

Een boekhouder heb ik al van mijn vorige bedrijf.

 

Zijn er zaken die ik over het hoofd zie in de winkel branche?

Link naar reactie
  • 0

Dag Annebe,

 

Gefeliciteerd met het vinden van je winkelpand! Wanneer ben je van plan open te gaan? We hebben in de bijlage een Excel file meegstuurd met daarin:

[*]Investeringsbegroting

[*]Lijst met mogelijke kosten

Kun je er wat mee?Je kunt de lijst uiteraard naar smaak langer of korter maken. Gebruik het zoals je wilt. Maak bij het invullen/aanvullen goed onderscheid tussen investeringen (eenmalig bij de start) en maandelijkse kosten (keren periodiek terug).

 

Veel succes!

 

OndernemingsplanHulp

Investeringsbegroting_voor_higherlevel_februari_2013_winkel_in_tweedehands_paardenspullen_beginnen.xlsx

www.ondernemingsplanhulp.nl | Hulp en ondersteuning bij een professioneel ondernemingsplan | www.twitter.com/sterkplan

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Annebe,

 

In de eerste plaats natuurlijk gefeliciteerd met het vinden van een mooi winkelpand! Het is inderdaad raadzaam om nu goed naar je financiële plan te gaan kijken.

 

Als je een opzet hebt gemaakt in het Excel bestand en het wilt laten checken zou ik je graag helpen.

 

Veel succes met je begrotingen e.d.!

Voor alles over een ondernemingsplan bezoek www.ondernemingsplan-laten-maken.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.