• 0

Prijzen noemen in een mailing? Wel of niet?

Hoi,

 

Wat ik mij zo afvraag; Is het noemen van prijzen in een mailing handig als je hebt gemerkt dat er een beeld heerst onder je doelgroep dat de prijzen hoog zijn voor de diensten die je aanbiedt? Ik denk zelf dat ik op deze manier de drempel verlaag voor mijn doelgroep en dat wellicht de interesse groeit in mijn diensten. Zeker weten doe ik dat niet. Ik ben een newbie op dit gebied en wil niet mijn glazen in gooien.

 

Wat vinden jullie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Wat ik mij zo afvraag; Is het noemen van prijzen in een mailing handig als je hebt gemerkt dat er een beeld heerst onder je doelgroep dat de prijzen hoog zijn voor de diensten die je aanbiedt? Ik denk zelf dat ik op deze manier de drempel verlaag voor mijn doelgroep en dat wellicht de interesse groeit in mijn diensten. Zeker weten doe ik dat niet. Ik ben een newbie op dit gebied en wil niet mijn glazen in gooien.

 

Wat vinden jullie?

 

Als je jezelf goed voelt bij je prijzen, je ervoor staat en je bovendien redelijkerwijs mag aannemen dat de gepercipieerde prijs bij klanten veel hoger ligt, vraag ik me af waarom niet.

 

Wel een andere vraag: Denk je dat klanten wegblijven als je de prijzen niet noemt?

The Improvement Mirror. Sales- en marketingadvies voor het MKB

www.the-improvementmirror.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen idee. Ik weet alleen dat men denkt dat de prijzen hoog zijn voor de diensten die ik aanbied. Ik wil ze dus graag voor zijn en de prijzen al noemen voordat ze mijn bedrijf/dienst al afschrijven.

 

Je zou ook een vanaf prijs kunnen noemen. "U heeft al ... vanaf xxx euro!" Zo pin je jezelf niet vast op een prijs, en geeft je toch een indicatie.

Link naar reactie
  • 0

 

Schrijf je de mailing zelf? Je hebt de vraag nu twee keer gesteld en ik kan nog steeds niet afleiden uit je omschrijving of JOUW prijzen hoog zijn voor de diensten die je aanbiedt, of dat men denkt dat de prijzen hoger zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Of bij jou zijn.

 

Wt je ook kiest: ben alsjeblieft duidelijk. Zeg in simpele taal wat je bedoelt. Geef desgewenst een prijsvoorbeeld. Als je namelijk goedkoper bent dan wat de klant verwacht, heb je een belangrijk argument. Maar dat hoeft geen reden te zijn om de prijs te benadrukken. Je kan het ergens argeloos melden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is erg moeilijk om hier een antwoord op te geven, mede doordat we niet precies weten waar het om gaat. Het antwoord hangt naast datgene wat TwaBla aankaart, ook af van het feit of het een mailing naar prospects is of een mailing binnen je huidige klantenkring.

 

Anyway, ik denk dat het niet verstandig is om de prijs te vermelden in de mailing, in ieder geval niet in de eerste mailing, Als de klanten het gevoel hebben dat jij te duur bent of dat de producten überhaupt duur zijn, dan is het aan jou de taak om ze te overtuigen dat jij het geld waard bent. In de eerste mailing moet je daarom de nadruk leggen op het krijgen van "permission". Zorg ervoor dat de klant jou toestemming geeft om prijzen te noemen en iets aan te bieden. Dit kun je op verschillende manieren doen, aan jou de taak om dit te bedenken. Zorg er in ieder geval voor dat de klant/prospect na het lezen van jouw mail denkt: "Wat een interessante club/product, hier wil ik wel meer van weten." Op deze manier zorg je ervoor dat ze ontvankelijk worden voor jouw product en omdat ze je een interessante leverancier vinden, hierdoor is prijs minder belangrijk.

 

Na het schrijven van het vorige stukje bedenk ik me dat de mailing natuurlijk ook afhangt van je concurrentiestrategie. Kies je voor cost leadership of differentiatie?

 

Kortom, wil je gericht advies, dan zul je na moeten denken over je gehele bedrijfsstrategie. Vervolgens maak je de mail op in het verlengde van deze strategie.

 

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

Groet,

Jos

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp het niet zo, een mailing is toch bedoeld om een ( eerste) interesse te wekken.

Lijkt mij dat je in een mailing dan ook direct met een prijsvoorstel komt. Zoals Sabra zegt een vanaf prijs of een " normaal vanaf xxx maar de maand januari slechts voor.... "

Je hoeft geen complete prijslijst mee te sturen, maar als je slechts een tarief hebt, zou ik hem zeker wel noemen en in de mailing daar een dikke korting tegenover zetten.

Mochten mensen inderdaad op voorhand denken dat het duur is, zien ze nu of de de prijs overeenkomt met hun verwachtingen maar ook dat ze het eens kunnen testen tegen X.

Zet je geen enkele prijs of indicatie, blijven mensen hun bedenkingen hebben en zullen ze minder snel geneigd zijn om te reageren, je site te bezoeken of wat dan ook.

Triggeren in een mailing doe je vooral door een mooi aanbod te presenteren. Kijk maar zelf naar alle folders die je binnen krijgt.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik gezegd hebt, hangt dit allemaal van je bedrijfsstrategie af en wat je precies wilt bereiken met je mailing. Daarnaast is het zo dat je niet direct een sale hoeft te hebben met je mailing. Je kunt het ook in stapjes doen en al helemaal wanneer de klant het gevoel heeft dat je duur bent.

 

Een mooie metafoor die Seth Godin ooit aanhaalde is dat je het verkopen vergelijkt met daten. Je vraagt een meisje niet op de eerste date of ze met je naar bed wilt, je moet haar eerst overtuigen dat jij de juiste persoon bent. Zo geldt dat m.i. ook voor het verkopen van producten.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.