• 0

Domein kopen via Sedo

Hoi allen,

 

Ik heb vanavond een bod van 60,- gedaan op een domein, welke is geparkeerd bij Sedo. Die 60,- was het minimumbod, dus ik denk laat ik daar maar mee beginnen. Vrij vlot kreeg ik al een tegenbod van de eigenaar van 250 dollar oftewel 193 euro.

 

Aangezien ik geen ervaring heb met het kopen van een domein vraag ik me af wat wijsheid is. Ik kan nu weer een tegenbod doen, maar ik weet even niet hoeveel ik dan zal bieden. Op zich vind ik die 193,- ook nog acceptabel, maar als ik er een lagere prijs uit kan halen is dat beter, toch? Maar wat nou als de eigenaar de onderhandeling ineens afkapt omdat hij niet lager wil, kan ik er dan naar fluiten?

 

En wat gebeurt er als we tot een akkoord kunnen komen? Oftewel hoe gaat de betaling verder? Ik wil natuurlijk wel zeker weten dat ik het domein krijg na betaling.

 

Er zitten hier vast wel mensen met ervaring hiermee. Ik hoor graag van jullie.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat Tim zegt klopt. Zijn bod is bindend als je hem accepteert, omdat hij de verkopende partij is. Als jij een lager bod uit brengt dan kan hij die -uiteraard- afslaan maar daarmee zou ook de onderhandeling spaak kunnen lopen. Hij kan dan via Sedo de onderhandeling stoppen.

 

Maar mocht hij de onderhandeling inderdaad staken, dan kan je altijd alsnog een hoger bod uitbrengen in de hoop dat hij die wel accepteert.

Link naar reactie
  • 0

Als je het echt wil hebben, gewoon doen.

Maar daarnaast zou ik niet te bang zijn dat hij de onderhandeling stopt als jij een serieus tegenbod doet. Veel mensen hebben lange tijd hun domein er staan zonder er veel biedingen op te krijgen. Dat hij/zij een tegenbod doet dat redelijk in de buurt ligt (geen 10.000 oid wat ik wel eens had) geeft denk ik aan dat het goed moet komen als je serieus blijft onderhandelen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zojuist het bod geaccepteerd. Het zou sneller en goedkoper kunnen gaan als ik rechtstreeks met de partij handel, maar ik mag aannemen dat het via Sedo toch een stukje veiliger is. De tegenpartij zit in dit geval in Cyprus.

 

Nu even verder kijken hoe die verhuizing nou in zijn werk gaat. Desnoods even contact opnemen met mijn registrar oftewel Transip.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

En het domein is reeds in mijn bezit en verhuisd. Het is allemaal best vlotjes en soepeltjes verlopen. De informatievoorziening via de site van Sedo is best goed te noemen. Ik vond het beetje eng, omdat je toch nooit weet wat er gebeurt op de achtergrond. Wat nou als ik betaal en het domein komt vooralsnog niet bij mij terecht. Maar die vrees hoeft dus niet meer.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bepaalt de eigenaar van het domein de verkoopprijs, toch? Sedo vraagt alleen een fee. Dat wordt betaald van de verkoopprijs en wordt dus door de verkoper betaald. Ik heb nu 192,- (250 dollar) moeten betalen voor dit domein. Daar zijn geen verdere kosten bij gekomen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bepaalt de eigenaar van het domein de verkoopprijs, toch? Sedo vraagt alleen een fee. Dat wordt betaald van de verkoopprijs en wordt dus door de verkoper betaald. Ik heb nu 192,- (250 dollar) moeten betalen voor dit domein. Daar zijn geen verdere kosten bij gekomen.

Ja klopt, je betaalt alleen 3% fee voor Sedo. Maar bedoelde meer dat veel mensen de domeinen parkeren bij Sedo en vervolgens als er dan eindelijk interesse komt voor de domeinen opeens hoofdprijzen gaan vragen. Op die manier duur ;)

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Dan heb ik dus best mazzel gehad. Het ging niet eens zo om een exotische naam, maar wilde blijkbaar de vorige eigenaar er van af en hoefde er niet perse de hoofdprijs voor te hebben.

 

Voor als je het wilt weten, de domeinnaam was kyokushin.tv

 

Kyokushin is een karatestijl, welke door heel veel mensen wordt beoefend. En met de tv extensie wil ik er een video/broadcast website van maken. Die plannen worden snel werkelijkheid.

 

Overigens had ik kyokushin-tv.com ook al geregistreerd, maar deze vond ik net iets mooier en toen ik er een bod op kon bieden, dacht ik niet geschoten is altijd mis.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.