Hoe kun je als ondernemer inspelen op armoede?

Aanbevolen berichten

Gast Verwijderd account

(ik hoop dat dit keer mijn topic niet wordt verwijderd)

 

Er is armoede in onze land , en dus mijn vraag: Op wat voor manier spelen jullie in op de armoede? Volgens nieuws kunnen 1.1 miljoen mensen niet rondkomen. Dit is dus een zeer grote groep.

 

Ik ben benieuwd hoe ondernemers hierop inspelen.

 

Moderatie betreft verduidelijking van de titel van dit topic

Link naar reactie

Kopie & plak vanuit het andere topic:

 

Definieer eens armoede. Ik heb nog nergens in Nederland krottenwijken gezien, waar mensen leven, die voedsel halen van de vuilnisbelten. Zal dus wel meevallen met de 'armoede' in Nederland. Mensen, die boven hun stand leven. Ja, daar zie ik er genoeg van. En maar klagen dat ze het zo slecht hebben en dat ze niet weten hoe ze moeten rond komen. Maar intussen rijden ze nog steeds auto, paffen ze nog hun dagelijkse sigaretjes en kijken ze tvoh op hun 40" plasmascherm. Met zulke mensen heb ik geen medelijden, hoor.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Kopie & plak vanuit het andere topic:

 

Definieer eens armoede. Ik heb nog nergens in Nederland krottenwijken gezien, waar mensen leven, die voedsel halen van de vuilnisbelten. Zal dus wel meevallen met de 'armoede' in Nederland. Mensen, die boven hun stand leven. Ja, daar zie ik er genoeg van. En maar klagen dat ze het zo slecht hebben en dat ze niet weten hoe ze moeten rond komen. Maar intussen rijden ze nog steeds auto, paffen ze nog hun dagelijkse sigaretjes en kijken ze tvoh op hun 40" plasmascherm. Met zulke mensen heb ik geen medelijden, hoor.

 

idd, zo slecht hebben die mensen het niet. Hier in Spanje heb je tenten kampen waar mensen wonen omdat ze geen huis meer hebben. Dat is wel wat anders dan een beetje jammeren dat een nieuw ps3 spel wat duur is.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Wanneer mensen op grote schaal niet meer kunnen rondkomen zal dat op de langere termijn voor een explosieve groei in het aantal klanten van voedselbanken zorgen.

 

Als je niet rond kunt komen dan betekend het dat je dakloos wordt omdat je de hypotheek niet meer kunt aflossen. Het niet kunnen rondkomen zal zeer destructief zijn voor de Nederlandse economie doordat een heleboel mensen een huis hebben gekocht voor bijvoorbeeld 150,000 die niet eigenlijk niet eens 75,000 euro waard is. En de banken zullen dus al dat geld moeten ophoesten.

 

En dat betekend dus automatisch hogere vaste lasten en minder inkomsten doordat je klanten op termijn steeds minder en minder worden vanwege ''geld-te-kort''.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Daarbovenop mogen we niet vergeten dat er een dubbele crisis is in onze land. Naast dat onze eigen economie niet meer goed draait , en dus krimpt , moeten wij verplicht meebetalen aan failliette landen zoals Spanje, Griekenland, Cyprus, Portugal...

 

En we praten dan direct over vele miljarden die ''Verplicht'' ingeleverd ''Moet'' worden. En dus hogere vaste lasten voor de inwoners van Nederland.

Link naar reactie

Sorry hoor, maar dat heeft nog steeds niets met armoede te maken, maar vooral met mensen die boven hun stand (willen) leven. En tja, die moeten dan maar de gevolgen ondervinden. En dan nog, hoe diep ze ook in de shit komen, hier in Nederland hebben we een goed sociaal vangnet, waardoor je hoe dan ook toch altijd een dak boven je hoofd zult hebben en dagelijks kunt eten en drinken. Het is even de broek strakker aantrekken, maar staat echt mijlenver van de armoede, die je vindt in de krottenwijken in een willekeurig ander land hier ver vandaan.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Nederland kan nu al niet meer rondkomen doordat er verplicht geld moet naar failliette eu landen en daarbovenop een economie die krimpt.

 

Als er geen geld meer is , dan houden vele dingen ook op. En in die vangnet geloof ik al zeker niet meer in. Geen enkel economie kan het lang volhouden in een crisis. Daardoor is de kans groot dat op de langere termijn geen pensioen(en dergelijke vangnetten) meer zal bestaan.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Waar de ene ondernemer een probleem ziet, ziet de andere ondernemer een kans. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven ...

 

Dat klopt. En de vraag is ''hoe''. I need the know-how.

Link naar reactie

Waar de ene ondernemer een probleem ziet, ziet de andere ondernemer een kans. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven ...

Dat klopt. En de vraag is ''hoe''. I need the know-how.

Ligt natuurlijk voor een groot deel aan wat je doelgroep is en wat voor product/dienst je levert. Waarom moet je het weten, is het jou doelgroep ?

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Waar de ene ondernemer een probleem ziet, ziet de andere ondernemer een kans. Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven ...

Dat klopt. En de vraag is ''hoe''. I need the know-how.

Ligt natuurlijk voor een groot deel aan wat je doelgroep is en wat voor product/dienst je levert. Waarom moet je het weten, is het jou doelgroep ?

 

Supermarkt producten. Verschil tussen een normale supermarkt is dat de producten maar 50% inhoud hebben en dus 50% goedkoper zijn dan de producten van een normale supermarkt.

 

Doelgroep is voornamelijk ''alle'' armoedige mensen die bijvoorbeeld een shampoo die 100% gevuld is niet kunnen betalen en dus liever voor een shampoo gaan die maar 50% is gevuld.

Link naar reactie

 

 

Supermarkt producten. Verschil tussen een normale supermarkt is dat de producten maar 50% inhoud hebben en dus 50% goedkoper zijn dan de producten van een normale supermarkt.

 

Doelgroep is voornamelijk ''alle'' armoedige mensen die bijvoorbeeld een shampoo die 100% gevuld is niet kunnen betalen en dus liever voor een shampoo gaan die maar 50% is gevuld.

 

Ik zie de headlines al voor me: explosieve stijging in vraag naar halfvolle melk.

 

Maar even zonder gekheid: al je reacties zijn doordrenkt met negativiteit en kortzichtigheid. Denk jij dat jij het in je hebt om met tegenslagen om te gaan én om het hoofd boven water te houden?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ik zie mijn reacties niet als negatief. Ik zie mijn reacties juist als een ondernemer die ook in deze crisis tijden iets wilt ondernemen. En half volle melk is zeker een optie. Dit heb ik zelf met mijn eigen ogen gezien in andere landen die ook te maken hebben met armoede.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Doelgroep is voornamelijk ''alle'' armoedige mensen die bijvoorbeeld een shampoo die 100% gevuld is niet kunnen betalen en dus liever voor een shampoo gaan die maar 50% is gevuld.

 

Mensen die arm zijn, zijn niet per definitie armoedig. Zou het waarderen als je wat zorgvuldiger zou formuleren.

 

Als je niet meer rond kunt komen ben je armoedig. De enige die jou dan nog kan helpen is de staat. Maar ja , tot wanneer zullen mensen hulp krijgen. Dit kan niet voor altijd zo doorgaan.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Er zijn wel meer grote organisaties die mijn mening en ideeën ondersteunen:

 

 

Het Brits-Nederlandse consumentengoederenconcern Unilever ziet de armoede terugkeren in Europa en moet bijgevolg zijn strategie daarop afstemmen.

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3306868/2012/08/27/Unilever-bereidt-zich-voor-op-terugkeer-van-armoede.dhtml

 

 

Voor de rest van de mensen die ''op de man'' spelen: ad hominem.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Leuk om te zien dat men op de man spelen met hun reacties wanneer ze er niet meer uitkomen en vastzitten in een hoekje.

 

 

Wiki:

 

In een debat noemt men een argument ad hominem wanneer het betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf. Dergelijke argumenten worden als oneigenlijk beschouwd.

 

De ad-hominemredenering heeft de volgende vorm:

 

A doet bewering 'X'.

Er is iets mis met A.

Dus bewering 'X' is onwaar.

 

Voorbeeld: Jantje zegt iets, waarna Pietje zegt dat Jantje wel vaker gelogen heeft en daarmee impliceert dat wat Jantje nu zegt ook een leugen is.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Misschien is het wijs om je idee uit te leggen in plaats van vaag te reageren (drugs are bad).

 

Dat heb ik al gedaan. Ik heb meer ideeën nodig van mensen die de armoedige mensen als klant zien en dus op de armoedige groep inspelen. Er zijn vast wel meer manieren en ideeën.

 

Know-how is zeer en zeer belangrijk. Wanneer je dat niet hebt , kun je ook niet ondernemen.

Link naar reactie

Misschien is het wijs om je idee uit te leggen in plaats van vaag te reageren (drugs are bad).

 

Dat heb ik al gedaan. Ik heb meer ideeën nodig van mensen die de armoedige mensen als klant zien en dus op de armoedige groep inspelen. Er zijn vast wel meer manieren en ideeën.

 

Know-how is zeer en zeer belangrijk. Wanneer je dat niet hebt , kun je ook niet ondernemen.

 

Het werkt andersom mijn vriend. Jij wil antwoord dus leg je idee beter uit. We weten alleen dat je iets met armoede wilt doen maar wat?

Link naar reactie

TS ziet arme/armoedige mensen als doelgroep

 

Zijn vraag is welke producten of diensten geschikt zijn voor die doelgroep

 

Tot nu toe zijn halve verpakkingen genoemd, zoals halfvolle shampoo, halfvolle melk etc.

 

Wellicht verder nog ideëen?

 

Ik zou me in eerste instantie afvragen op welke gronden die doelgroep aankoopbeslissingen neemt, en op welke manier die afwijken van andere doelgroepen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.