• 0

biologisch gekweekte kruiden/groenten uit marokko

Geachte heren/dames,

 

Ik heb in Marokko 10 ha vruchtbaar land en wil daar producten op verbouwen voor de nederlandse markt.

 

Ik zoek naar afnemers zoals inkoopcombinaties supermarkten en dergelijke waarmee ik met contractbasis kan werken.

 

Andere suggesties welkom!!

 

 

 

we are small, we have to think big

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

neem eens contact op met Jacob Hooy, dat is één van de grootste (BIO) kruidenhandelaren in NL, als het je niet rechtstreeks lukt wil ik wel een poging voor je wagen va mijn rayonmanager.

 

reken er wel op dat dit soort bedrijven wel lange termijn-garanties van je verlangen, en dan vooral ook levering zekerheden.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Beste Bas,

 

Thxs voor je berichtje en ik stel het zeer op prijs als je dat zou kunnen doen.

de grond is vlakbij Fes en op de grond zelf groeit al van nature lavendel, en andere kruiden.

Met dit project hoop ik ook werkgelegenheid voor de vrouwen te bewerkstelligen

en milieuvriendelijk te produceren.

 

Ik kan ook van dienst zijn voor de vermaarde arganolie en cactus-vruchtolie die puur natuur cosmeticaproducten zijn.

 

Oja , ik heb een potje bitterzout van Jacob Hooy!!

 

Bijvoorbaat dank,

 

 

Ahmed

ainchifa_015.thumb.jpg.ad54787a6b8b87cb8142d33fd3ae6279.jpg

we are small, we have to think big

Link naar reactie
  • 0

Zoek voor jezelf even uit aan welke voorwaarden EKO teelt moet voldoen.

Als je een boer in de omgeving van jouw tuinbouwgrond hebt die graag overdadig gebruikt maakt van bestrijdingsmiddelen dan wordt het voor jou erg moeilijk zo niet onmogelijk om biologisch geteelde gewassen als zodanig te kunnen verkopen.

 

Recent hadden we nog iemand op dit forum die met het telen van EKO gewassen aan de slag wil.

Zi het topic Combimarkt

Misschien de koppen even bij elkaar steken?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Nico,

 

Naast mijn grond is een appelboomgaard en die spuit ik denk 2 x per jaar maar tussen ons in staat een stenen muur.

En het hoeft voor mij geen EKO te zijn als het maar commercieel te doen valt.

 

Het gaat uiteindelijk wel om een ding : een haalbare commerciele activiteit.

Die lavendel daar groeit vanzelf ik kan het gewoon uitbreiden en enkele vrouwen in dienst voor het oogsten.

 

Thxs voor het advies!!

ainchifa_009.thumb.jpg.9d16e3b2dd0917dfc677292fafda2f38.jpg

we are small, we have to think big

Link naar reactie
  • 0

Oja , ik heb een potje bitterzout van Jacob Hooy!!

heb je al contact gelegd met Jacob Hooy?

ik ken evt nog wel een andere ook, is zelfs nog wat internationaler.

 

 

zoals Nico al aangeeft zijn er nogal wat haken en ogen aan EKO productie, maar mijns insziens heeft dat wel de toekomst!

verdiep je daarin, dat geeft je ook een voorsprong op de concurrentie.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bas,

 

nee nog geen contact. ik heb liever dat ik met iemand als een rayonhoofd of zo spreek en dan later tot de hogere regionen

contact opneem, dus je voorstel zie ik wel zitten.

 

En als je een internationaal bedrijf hebt des te beter, en wedden op 2 paarden is beter dan een paard, toch?

 

Ik ga me ook eens verdiepen in dat EKO label,

 

Nog een goede nacht toegewenst!!

 

Ahmed

we are small, we have to think big

Link naar reactie
  • 0

Naja, misschien moet je je ook helemaal niet blindstaren op een EKO of ander label met alle kosten en eisen die daarbij komen.

 

De meerwaarde van dit soort producten boven de gangbare zit toch vooral in de 'feelgood factor', en die krijg je niet met een label, en verlies je ook niet zonder een label. Een mooi veld in landelijk marokko waar werkgelegenheid geschapen wordt voor mensen die met alle liefde die plantjes oogsten is een mooi verhaal an sich. Het kan nog mooier worden als het een bijzondere soort lavendel is, anders dan het spul waar de hele provence mee overwoekerd is - al betwijfel ik of dat het geval is.

 

Zie het een beetje als wijn: dat verkoop je ook met een mooi verhaal over hoe de druiven groeien om een mooie heuvelrug, met de hand geplukt en geselecteerd worden etcetera. Het is daarbij niet direct van belang dat die wijn (blind geproefd) beter smaakt dan een massaproduct uit zuid-afrika of chili, je verkoopt de belevenis.

Link naar reactie
  • 0

Naja, misschien moet je je ook helemaal niet blindstaren op een EKO of ander label met alle kosten en eisen die daarbij komen.

 

De meerwaarde van dit soort producten boven de gangbare zit toch vooral in de 'feelgood factor', en die krijg je niet met een label, en verlies je ook niet zonder een label.

ben ik niet met je eens, zoals ik al aangaf heeft eko-kruiden echt meer toekomst, dat is een trend die al wat langer aan de gang is. regeren is vooruitzien in de bio landbouw, de grond moet minimaal 5 jaar schoon zijn voor je een Demeter-keurmerk kan krijgen... (is nog een eko-stapje hoger)

Binnen een jaar of vijf zal dit segment echt de meerderheid vormen.

In cosmeticaland (waar die kruiden ook gebruikt worden) is die trend al volop bezig, op vakbeurzen is al ruim meer dan de helft bio.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Het is wilde lavendel en inderdaad niet het soort dat je wel es bij een tuincentrum ziet. Dit is veel krachtiger en ruiger.

In de lente komt de geur je gewoon tegemoet en het stikt er dan ook van de bijen( het lijkt wel een bijenkorf).

 

Die grond is sinds mensenheugenis niet gebruikt, dus zeker schoon.

 

en Bas wanneer komt die Rayonmanager? Of anders die internationaal opererende partij?

 

Groetjes

 

Ahmed

we are small, we have to think big

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.