• 0

Wat vinden jullie van mijn webshop

Omschrijving van je concept:

Verkoop van sets van Sluban; een voordelig alternatief op Lego.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Webshop is gebouwd met de S.A.A.S. Mijnwebwinkel.nl. Eind deze week nemen zij ook de hosting van de domeinnaam (www.voordeligebouwsteentjes.nl) over. Die linkt momenteel nog door naar de mijnwebwinkel-omgeving.

 

Alle teksten zijn van eigen hand. Het logo ook, op de poppetjes na; dat is een afbeelding van Sluban.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een voor de consument voordelig alternatief bieden op het klassieke speelgoed van Lego. De uitdaging voor mij als (hobby-) ondernemer is om dit onder de aandacht van de juiste mensen brengen. Vooralsnog is nog niet ingezet op SEO, maar heb ik geprobeerd lokaal in de fysieke wereld ruchtbaarheid te creëren (flyers, winterfairs, samenwerkings met andere ondernemingen).

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Prijzen van de sets zijn concurrerend, maar er is een goedkopere aanbieder. Echter werkt die aanbieder niet met gratis verzending. USP is de lage drempel vanaf welk bedrag verzendkosten niet worden doorbelast (€35).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Een kritisch oog op de site zelf (inhoud/look/navigatie). Maar ook concrete tips zijn bijzonder welkom inzake SEO. De theorie daarachter heb ik inmiddels veel over gelezen (linkbuilding), maar eerder een verwijzing naar een goede site waar ik daarvoor terecht zou kunnen.

 

Alle andere moeite die genomen wordt voor tips of feedback wordt uiteraard in dank afgenomen!

 

 

Ga voor een voordelig alternatief voor Lego naar www.voordeligebouwsteentjes.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom juist de keuze voor mijnwebwinkel.nl?

 

"SAAS" is geweldig leuk jargon voor het huren van een stukje software. Kan handig zijn, maar de software van mijnwebwinkel.nl doet mijn ogen bloeden, als ik eerlijk mag zijn. En dan heb ik het nog niet eens over het 1998 uiterlijk van de MWW shops, maar puur over de prestaties en mogelijkheden van de software op zich.

 

Maar goed, concreet wat tips voor jouw shop;

 

Bij contactgegevens mis ik de contactgegevens. Er staat een simpel email formulier, maar dat is niet voldoende. Zet daar ook de contactgegevens en KVK nummer, zoals die wel op de "over ons" pagina staan, neer.

 

De toevoegen aan winkelwagen knop is vrijwel onzichtbaar, net als de bestelknoppen bij de winkelwagen. Maak daar een knallende, opvallende knop van.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt voor de enorm snelle reactie Wouter!

En met je tips heb ik gelijk wat gedaan!

 

Ik had al gezien dat er een en ander over MWW was geschreven, maar 'helaas' na de oriënterende fase. Voor nu zijn de opties en de layout naar wens. Enige tegenvaller is de beperkte optimalisatie voor zoekmachines. En daar moet een webshop het net van hebben...

Ga voor een voordelig alternatief voor Lego naar www.voordeligebouwsteentjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is nooit te laat om over te stappen. SEOshop bijvoorbeeld, heeft al een stuk betere huurwinkels. En als je het helemaal goed wilt doen, zorg je dat je 'eigen' software neemt in de vorm van open source software. Dan kan je alles naar wens aan (laten) passen en is de enige beperking je portemonnee. En in de basis is open source zelfs software gratis, dus vanwege de kosten hoef je dat al helemaal niet te laten.

Link naar reactie
  • 0

@Sabra: de reden dat ik de merknaam niet noem is deels omdat ik men niet wil triggeren door ze te laten denken dat ze 'nep-lego' kopen, maar het is een alternatief dat wel op lego past. Anderzijds is het uit voorzichtigheid om geen kwaad bloed te zetten bij de Denen. Ik ben nog wel in dubio, omdat ik wel graag onder de aandacht wil komen van de mensen die googlen op 'Lego' omdat het die merknaam een soortnaam is geworden, zoals Spa dat ook is voor bronwater.

Je bent overigens van harte welkom als klant!

Ga voor een voordelig alternatief voor Lego naar www.voordeligebouwsteentjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuke concept!

...Enige tegenvaller is de beperkte optimalisatie voor zoekmachines. En daar moet een webshop het net van hebben...

Ik ben bang dat je uiteindelijk meer tegenvallers zal hebben....ik zou de neiging hebben al sneller over te stappen. Een vriendin had webwinkel bij hun en wilde uiteindelijk door de beperkingen op magento overstappen. Je kan bij mijnwebwinkel niet goed je producten / voorraad exporteren, en ze zijn niet bereid de gegevens naar je te mailen. Als je ooit wil overstappen kost dat je dus wel veel tijd.

 

Voordeel van open source is dat je veel meer onafhankelijk ben, je hebt alle vrijheid over je website, wat je bij dit soort verhuur-webshops niet heb. Ik persoonlijk moet vooral weinig van mijnwebwinkel hebben omdat er heel veel hobbyisten zijn die daar webshop starten, het komt minder professioneel over. Maar misschien denken velen daar anders over.

 

Je hebt goede naam en de logo vind ik leuk. Ik zou niet bij linkermenu iedere keer sluban ervoor zetten, kost onnodig ruimte. ideal is tegenwoordig vrij standaard, ik zou er eerder opsomming maken van je USP's.

Link naar reactie
  • 0

@Sabra: de reden dat ik de merknaam niet noem is deels omdat ik men niet wil triggeren door ze te laten denken dat ze 'nep-lego' kopen, maar het is een alternatief dat wel op lego past. Anderzijds is het uit voorzichtigheid om geen kwaad bloed te zetten bij de Denen.

 

Waarom kwaad bloed? Het patent is toch verlopen en dat weten ze zelf ook? Breng het aan de man als een aanvullend product, ipv een vervangend product. Tevens moet je aardig wat SEO bergen verzetten voordat je de eerste pagina op de zoekterm 'lego' bereikt. Ik zou er niet te moeilijk over doen, en duidelijker aangeven dat het 100% compatibel is met bestaande Lego.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het ook met Sabra eens, je kunt niet concurreren met Lego, zorg er daarom voor dat je Sluban bekend maakt. Mensen zullen dan niet alleen zoeken op Lego, maar ook op Sluban.

 

Daarnaast is het zo dat je eerlijk tegen je bezoekers moet zijn, maak meteen duidelijk dat het geen lego is, maar een toevoeging/substituut. Mensen zullen het vervelend vinden als ze verwachten Lego te krijgen, maar daarentegen Sulban krijgen. Zorg er voor dat je duidelijk bent en dat je klanten weten wat ze van je kunnen verwachten, hierdoor zal de kwaliteit van je product toenemen. Dit is namelijk het verschil tussen de verwachtingen van de klant en datgene dat ze werkelijk krijgen.

 

Daarnaast enkele concrete tips, die wellicht eerder zijn genoemd:

- Onduidelijke buttons, bij mij zijn ze groen met een blauwe tekst

- ik mis eigenlijk een link naar contact in de footer

 

Een andere tip is om eens het boek: "Verleiden op internet" te lezen geschreven door Aartjan van Erkel. Hier staan een heleboel heldere tips in die gemakkelijk zijn toe te passen. Ik denk dat je met dit boek een heel eind kan komen.

 

In ieder geval succes!

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- leuk, die poppetjes in je banner; maar ik zou er ook een levensgroot blokje neerzetten, zodat je in één oogopslag ziet dat het om een alternatief voor de bekende bouwsteentjes gaat; of misschien je logo in sluban uitbeelden?

- probeer je bezoeker niet meteen bij binnenkomst te vermoeien met verhalen over patent en monopolie-positie; plaats dat ergens op de "over sluban" pagina of zo

- de afstand tussen je producten en je prijzen is erg groot, daardoor heb ik bij het scrollen niet door of ik nu naar de prijzen onder of boven de producten moet kijken

- bij je plaatjes verandert de muiswijzer in een handje, bij "meer info" niet, dan lijkt het alsof dat geen link is

- kun je niet ergens uitleggen wat "moeilijkheidsgraad middelmatig" is? voor welke leeftijd is dat bijvoorbeeld?

- lastig, die invulvelden zonder kaders

- ik mis een adres bij je contactgegevens

Link naar reactie
  • 0

@Sandra: dank voor de tip om meer de USP's op te sommen.

@Sabra en Jos: andere positionering als aanvullend product op Lego is een goed idee om te overwegen.

@Wouter: het kan zeker geen kwaad om alternatieven te onderzoeken (SEOshop of open source). Ik ga toch eens die kant op kijken.

 

Allen hartelijk dank voor de input! Ik kan hiermee zeker de komende dagen wat verbeteringen doorvoeren!

Ga voor een voordelig alternatief voor Lego naar www.voordeligebouwsteentjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Deanike,

 

Laat ik beginnen je te complimenteren met je keuze voor het soort product. Lego is van alle tijden en zou bijna zeggen voor alle leeftijden. Ik ben zelf vader en met lego spelen is leuker dan al dat speelgoed van tegenwoordig waar de meest vreemde en irritante geluiden uit komen.

 

Dan wat opbouwende kritiek, want daar is dit forum tenslotte voor:

- Wat me direct opvalt is het enorme Ideal logo in je header. Lijkt mij een ideale plaats om je USP's te vermelden

- de productfoto's op je homepage zijn goed, maar kunnen volgens mij compacter, nu moet je bijna naar beneden scrollen en kom je de prijs tegen. Deze is volgens mij al eerder genoemd

- Als je doorklikt naar een product benoem dan nogmaals je USP's in je productoverzocht. Dit geeft vertrouwen en laat de klant wellicht eerder doorklikken naar de bestelknop. Dus benoem daar wat je webshop uniek maakt en wat duidelijke voordelen zijn om bij jou te bestellen

 

Tenslotte zou ik meer met het woord lego doen. Als het zo is wat Sabra zegt, pak je voordeel. Er wordt enorm veel gegoogled op het woord lego. Dit zal je vindbaarheid dan ook enorm verhogen.

 

Heel veel succes!

 

 

Mannen in Stijl | exclusieve herensokken, stropdassen en riemen (www.manneninstijl.nl)

Link naar reactie
  • 0

Als je iets kunt maken dat past op lego dan ben je helaas de eerste niet.

Mijn kleine van 2,25 jaar bouwt zich suf met steentjes die passen op duplo (ook van lego), maar dan onder het label van Hello Kitty of Dora en gemaakt in China.

 

Wellicht dus oppassen met evt. inbreuk op patenten van Lego. Ik neem zo snel even aan dat de producenten van Dora en Hello Kitty er wel voor betaald zullen hebben.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

@Sabra: de reden dat ik de merknaam niet noem is deels omdat ik men niet wil triggeren door ze te laten denken dat ze 'nep-lego' kopen, maar het is een alternatief dat wel op lego past. Anderzijds is het uit voorzichtigheid om geen kwaad bloed te zetten bij de Denen. Ik ben nog wel in dubio, omdat ik wel graag onder de aandacht wil komen van de mensen die googlen op 'Lego' omdat het die merknaam een soortnaam is geworden, zoals Spa dat ook is voor bronwater.

Je bent overigens van harte welkom als klant!

 

Pak het dan gewoon aan als sluban op hun eigen site met "past op lego" en soortgelijke teksten. Volgens mij hebben meerdere aanbieders van dergelijke lego alternatieven dergelijke teksten op hun site staan. Er is nog best meer info te vinden, ook op sites van je concurenten. Al kom je sluban ook steeds meer tegen, ik denk dat je toch de kracht van het merk Lego nodig zult hebben om gevonden te worden.

 

Heb je al contact gehad met Sluban om als dealer aangemerkt te worden op hun site ?

 

Ben zelf over lego alternatieven (oa sluban) niet echt tevreden tot nu toe overigens.

Link naar reactie
  • 0

De site ziet er zeer interessant uit. Ik ben altijd al een groot fan van Lego geweest, maar voor een fatsoenlijke hoeveelheid Lego ben je ook best wel een behoorlijk vermogen kwijt. Goede en vooral goedkopere alternatieven zijn welkom.

 

Zou je eens wat meer kunnen vertellen over de kwaliteit van Sluban? Tijdje terug keek ik eens een documentaire van Lego en ze zijn zeer streng wat betreft de kwaliteit. Elk blokje moet precies passen. Niet te los en niet te strak. De afwijkingsmarge is een fractie van een millimeter. Zelfs na vele jaren moeten de blokjes nog steeds perfect passen.

 

Ik heb eens een vliegtuigset van Megablocks gekocht en wat een drama was dat. Veel blokjes zaten of veel te los of juist weer veel te strak. De kwaliteit kan lang niet aan die van Lego tippen. Dus voor mij in ieder geval geen Megablocks meer.

 

Maar ik sta altijd open voor andere alternatieven. Ik hoor graag van je hoe dat met Sluban zit.

 

Wat me trouwens ook erg opvalt is dat er veel oorlogstuig tussen het aanbod zit. Bij mijn weten heeft Lego zelf altijd het beleid gehad om geen wapens en oorlogstuig in hun assortiment op te nemen, omdat ze daar fel op tegen zijn. Krijg je daar geen gezeur mee?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dag Denaike,

 

Website ziet er goed uit! Ik deel de opmerkingen rondom het lego vs sluban verhaal. Gewoon vermelden. Ik zou het zelfs laten zien in een kort filmpje op je website. Zoiets als: Blokjes van Sluban passen perfect op blokjes van Lego. Met de vermelding dat jouw product prijstechnisch interessanter is.

 

Wellicht heb je nog wat aan mijn volgende opmerkingen:

* Je domeinnaam bracht bij mij wat verwarring. Ik dacht dat het om stenen ging waarmee een huis gebouwd wordt, maar dat kan aan mij liggen. Wellicht interessant om bijvoorbeeld kinderbouwsteentjes.nl vast te leggen. Ik zou gaan voor een link naar kinderen / speelgoed

* Gastenboek is een erg leuk idee! Wekt vertrouwen en interactie op! Ik zag hem echter pas heel laat. Een linkje in het menu zou mooi zijn. Of bijvoorbeeld aandacht voor het gastenboek in je header.

* Ik zou als klant snel willen zien: wat de levertijd en afleverkosten zijn. Dit mag van mij duidelijker vermeld worden.

 

Een leuk idee, waar je veel mee kan volgens mij!

 

Succes!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Sorry ik zo laat reageer op de laatste posts, ik had geen idee dat er weer mensen de moeite hebben genomen om feedback te geven. Hartelijk dank hiervoor!! Ik zal e.e.a. weer in overweging nemen.

 

Voor wat betreft de eerder gegeven feedback, heb ik veel ervan meegenomen in het doorontwikkelen van de site, de layout en de teksten.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie op de dingen die zijn verandert sinds kort!

 

 

 

Inzake de kwaliteit van Sluban: een dergelijk strenge controle als bij lego is er bij de 'namaak' varianten niet. Van alle merken, komt Sluban wel het beste uit de bus. De andere merken hebben vaak afwijkende maten of zijn van zachter kunststof waardoor het niet goed 'klikt'.

Wat wel een nadeel is van Sluban is dat de inhoud van de verpakkingen incidenteel afwijken van wat er in hoort te zitten. 90% van die gevallen zitten er méér onderdelen in, maar in 10% van die gevallen (dus niet 10% van het totaal!) zit er niet alles in.

Gelukkig biedt Sluban daar een prima oplossing voor, door (net als bij Ikea) de ontbrekende stukjes zonder kosten en binnen 2 dagen na te sturen.

Ga voor een voordelig alternatief voor Lego naar www.voordeligebouwsteentjes.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.