• 0

geen bedrijfsopvolgersregeling bij holding structuur

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dit die zelfde adviseur die je in eerste instantie geen (Holding) BV had aangeraden en zo ja, heb je nog wat met het advies van Dennis van Dijk gedaan (eind februari al weer...) om nu een keer een goede fiscalist te raadplegen?

 

Want eerlijk gezegd lijken me dit vrij standaard vragen en klopt er sowieso vrij weinig van: hoog klok en klepel gehalte.

 

"Geruisloos doorschuiven" is een term die niet op BV's van toepassing is, maar op IB ondernemingen (eenmanszaak of VOF) die worden omgezet naar/voortgezet in een BV.

 

En tuurlijk kan een holding ook overgedragen worden, een BV is een BV, maar een personal holding is meestal juist uitdrukkelijk bedoeld om niet overgedragen te worden. In de Holding zitten dan bijvoorbeeld de pensioenaanspraken van de DGA; alleen de werkmaatschappij(en) worden bij staking verkocht, al dan niet via aandelenoverdracht of via activa/passiva transacties.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond.

 

Ik begreep van adviseur dat er geen bedrijfsovername faciliteit is bij een holding, en dat er dan moet worden afgerekend.. Terwijl geruisloos doorschuiven van 1 bv wel mogelijk is... Klopt dit?

 

Die zijn er zeker, maar de vraag is welke BV op welke wijze opgaat in of fuseert met een andere BV. Kun je dat schetsen?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad lijken er tegenstrijdigheden in de vraagstelling (hetgeen Norbert Bakker meldt) en ben ik het eens met het verzoek (van Joost Rietveld) om de vraag s.v.p. iets duidelijker te omschrijven.

 

Wie is eigenaar van de BV en heeft die BV (activiteiten of een dochter) die verkocht of omgezet moet worden. En wordt bedoelt met geruisloos: zonder af te rekenen met de Belastingdienst over de verkoopwinst?

 

Hoe dan ook, ook al betreft het een Holding, zelfs dan zijn er nog mogelijkheden om die te verkopen zonder over de verkoopwinst af te rekenen. Echter dat kost meestal tijd (reken op drie of zes jaren).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.